Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 33 EersteEerste ... 4567816 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 329
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    @mitch Cool. Ik heb nog wel gas voor een betaalbare Tele. Zo'n pup-wissel en je bent er wel.
    Laatst gewijzigd door Dweezman; 4 juni 2020 om 09:36

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Even een serieus advies in dit briljant humoristische draadje (hè hè, het forum is niet dood!): cavalier pickups. Check TDPRI maar eens. Ik heb al eens een Mex cabro gehad met twee trons....mwoh. Standalone klonk het aardig maar het verzoop ernstig in de mix. Het fijne van Cavalier is dat zijn beschrijvingen goed kloppen, betaalbaar zijn en serieus goed in klank en dynamiek. Ik heb de wat pittigere set en dan kun je met pup hoogte werkelijk perfect afstellen hoe stevig je wil of liever iets dichterbij traditioneler Tele.
    Ter referentie, ik vond de standaard Baja elementen te laf. Geen porrie, wel polink maar daar houd ik niet zo van
    Ja, dat is precies wat het is. Wel ploink, maar niet echt power. Met een compressor los je een hoop op, maar het blijft een beetje behelpen.
    Ik ga die Cavalier eens checken!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    ik weet even niet hoe de gitarist van de voice of holland band heet, maar die zie je merendeels
    met een tele van alles spelen.
    in een vorig seizoen was er ook nog een firebird, maar die zie ik nu niet meer
    Dat is dacht ik een zekere Leendert H. Opgemaakt uit het silhouet van zijn kapsel, hij staat immers vrijwel geheel in het donker.
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 juli 2004
    Locatie
    tegen de zeedijk in Noord-Friesland
    Berichten
    2.791

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht


    Ben een poos hier nier niet meer geweest, maar damn. Ik herinner me je alleen van alleen dikke Crimson/Warmoth 3 pup Les Pauls.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 april 2011
    Locatie
    Daar
    Berichten
    2.812

    Standaard

    Het zal inmiddels een behoorlijke verzameling gitaren zijn.

  6. #56
    Moderator
    Geregistreerd
    1 maart 2002
    Locatie
    Schiedam
    Berichten
    28.728

    Standaard

    Echt serieus fijne pickups. Ter referentie, ik zit met zijn stevige set (vergeet de naam, maar de check de website, iets met huge Lion of zo) en dan zit ik met deze 'fat' Tele net een slagje onder een Les Paul met relatief low output PAFs maar niet dat je meteen je volume enorm moet aanpassen zoals je bijvoorbeeld hebt als je overgaat van een LP met dikke Gibson humbuckers naar een standaard stratje.
    En je hebt wel wat meer mids, maar niet overmatig.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2011
    Locatie
    haarlem
    Berichten
    2.586

    Standaard

    Is een tele met humbuckers eigenlijk wel een tele? Je hebt tegenwoordig zelfs 7 en 8 snarige exemplaren... (waar zouden die eigenlijk voor gebruikt worden? Country? Bluegrass? Marco borsato?)

    Het is een leuk canvas om vanalles in te proppen maar het karakter veranderd dan zoveel dat je niet echt meer van een telecaster kan spreken mij inziens...

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.575

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch Bekijk bericht
    Echt serieus fijne pickups. Ter referentie, ik zit met zijn stevige set (vergeet de naam, maar de check de website, iets met huge Lion of zo) en dan zit ik met deze 'fat' Tele net een slagje onder een Les Paul met relatief low output PAFs maar niet dat je meteen je volume enorm moet aanpassen zoals je bijvoorbeeld hebt als je overgaat van een LP met dikke Gibson humbuckers naar een standaard stratje.
    En je hebt wel wat meer mids, maar niet overmatig.
    Ik heb er even wat uitgebreider zitten kijken, en deze lijken mij wel interessant:

    Bridge:
    Nocaster Holy Grail Lion - Tele®/Esquire® bridge pickup. 43AWG over A3 rod magnets. That original classic earliest vintage 1950/51 Fender® Esquire®/Broadcaster/Nocaster tone is back and fattened up with a higher coil wire turn count to squelch the shrill treble and thicken the midrange. This is the "mistake" pickup, the one where a pickup winder fell asleep at the wheel and added near 2000 more coil wire turns. It has that fat vintage tone that we sought back in the day, but could never find ... but we did! It's the Holy Grail of the earliest Fender® bridge pickups. Twangy, thick, clean, clear, with no ice-pick-in-the-ear. Black or ivory/parchment string wrapped, supplied with mounting screws and tubing.

    neck:
    The Fat Lion King - The Fat Lion King offers more output and more midrange that its Lion King brother, for those wishing a bolder Tele® neck pickup tone and output. The thin nickel-silver mirror chrome cover is independently grounded from the coil leads, allowing phase reversal and easy hook up with ANY type of pickup select switch: 3-way, 4-way, 5-way, mega, etc. A5 rod magnets under 43AWG coil wire. Supplied with body or pickguard mounting screws and height tubing.

    Die Fat en Huge Lion zijn dik en vet, bijna P90, 'not best nor meant for twang tone'. En dat zoek ik niet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Napoje Bekijk bericht
    Is een tele met humbuckers eigenlijk wel een tele?
    Dat "bezwaar" heb ik ook vaak ja. Die typische brug is sowieso een must voor mij.

  10. #60
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Al 50 jaar ook met humbuckers dus ik zou daar niet roomser dan de paus zijn.
    Bij Les Pauls vraagt niemand zich af of een single coil op een LP wel een echte LP is.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top