Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 9 van 10 EersteEerste ... 78910 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 81 t/m 90 van 97
  1. #81
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door haakman123 Bekijk bericht
    Na naja, ik heb het zelf nog nooit gedaan maar het lijkt mij niet het makkelijkste binding klusje.



    Iets met smaak en twisten?
    Ja, eigenlijk wel. Ik heb liever fretdraad over de gehele breedte en niet twee plastic "dopjes" aan het eind. Nadeel is wel dat ik bij iedere fret aan beide kanten de tang moet wegvijlen en dat je bij het rond zetten snel de binding beschadigd

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  2. #82
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    De nibs maken is niet zó moeilijk, als je de tijd er voor neemt; kwestie van schrapen

  3. #83
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.613

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    De nibs maken is niet zó moeilijk, als je de tijd er voor neemt; kwestie van schrapen
    Klopt. Gewoon de toets volgens tussen de frets. Nibs zijn niet lastig. Makkelijkst vind ik eerst de toets, dan de frets, dan de binding ertegenaan en daarna de toets op de hals. En dan fixeren vanuit de gaten waar de inlay in komt.

    gepost met Tapatrut.
    147-c Guitars

  4. #84
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.998

    Standaard

    Ik snap er niets van. Maar doet u mij maar een Mayones/Ibanez/Blackmachine/achtig iets voor 500 EUR

  5. #85
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tabula Rasa Bekijk bericht
    Klopt. Gewoon de toets volgens tussen de frets. Nibs zijn niet lastig. Makkelijkst vind ik eerst de toets, dan de frets, dan de binding ertegenaan en daarna de toets op de hals. En dan fixeren vanuit de gaten waar de inlay in komt.
    Klinkt het meest logisch inderdaad.
    Een refret met behoud van nibs, dat lijkt me wel lastig.

  6. #86

    Standaard

    is zeker lastig, ik zou nooit een gitaar met nibs maken, ze slijten toch weer weg

  7. #87
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.487

    Standaard

    Gevoelsmatig zou ik zelf ook eerder kiezen voor frets over de binding.
    Echter, mijn LP heeft wel nibs, en ik heb er eigenlijk helemaal geen last van (je hoort nog weleens dat snaren tussen fret en nib in komen zitten).
    Deze LP moet een keer een refret, maar dan moet ik echt de nibs weghalen; bij hogere frets kloppen de nibs toch niet meer, en de hele binding vernieuwen zie ik niet zitten.

  8. #88
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 september 2004
    Locatie
    Uithoorn
    Berichten
    774

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Davidvdijk Bekijk bericht
    Hallo allemaal,

    Ik ben David (17) en ik bouw en speel gitaar. Ik ben een beginnende bouwer en ik wil graag meer ervaring opdoen. Ik vroeg me dus af of er mensen zijn een F-type gitaar willen voor de kosten van het materiaal en niks meer dan dat. Dit betekent dus dat je voor ongeveer 400-500 euro een gitaar heb die je met gemak aan een Fender Custom Shop gelijk kan stellen.
    Het voordeel is natuurlijk ook dat alles mogelijk is: Neck shape, grootte van de frets, Neck profile, Radius etc...

    Ik hoop van jullie te horen!
    Een forum waar allemaal meer of minder ervaren gitaarbouwers op zitten lijkt me niet de ideale plek voor een dergelijk aanbod.

  9. #89
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 januari 2009
    Locatie
    Drachten
    Berichten
    1.446

    Standaard

    Jee 17 jaar. talent vol mannetje ben je hoor. gouden handjes wat bouwen betreft maar ook zeker wat spelen betreft.

  10. #90
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gitaargerrit Bekijk bericht
    is zeker lastig, ik zou nooit een gitaar met nibs maken, ze slijten toch weer weg
    Sorry wat zijn nibs.

    Met vr gr
    Han

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top