Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Mijn Harley Benton GA15 mods

    Je leest heel veel over de Epi Valve Jr en HB GA5 mods maar er zijn heel weinig te vinden voor de GA15. Ben zelf al een tijdje ermee bezig en ik dacht laat ik eens mijn ervaring met jullie delen.

    Allereerst klinkt die stock gewoon klote. Het tikt en bromt, plus klinkt heel erg boxy. Andere buizen (JJ) en andere speaker (Celes G10 V) hielp niet. Uiteindelijk de Alnico Magnet mod setje uit Engeland gehaald waarmee met een gelijkrichter en grote condensator het tikken en brommen eruit ging. Daarbij zitten weerstanden waarmee de anode spanning van de eindbuizen naar een veilige waarde brengt. Voor mij als electro-nono gaf de duidelijke handleiding een uitkomst.

    Daarna is die versterker heel stil maar klonk nog steeds klote (of eigenlijk gebrek aan). Dus nog maar verder aan klooien en nu aan de kathode bias. Ook dat bracht weinig verbetering. Toen kwam ik op het internet een Frans talig artikel tegen waarin iemand beschreef hoe die een gain knop plus bijbehorende aanpassingen erin had gezet. Toen viel bij mij het kwartje. Het waren die klote opamps van de actieve tone stack en FX loop die roet in het eten gooit. Uiteindelijk moest er een spanningsdeler tussen de voortrap en tone-stack komen en dan pas heeft het oversturen van de voorbuis zin. Na het inbouwen van beide klinkt die nu fantastisch Clean klinkt die heel helder en open en als ik een tussen gitaar en versterker met een EQ het signaal boost samen met de gain dan krijg ik een lekkere crunch

    Clean heb ik behoorlijk aan volume moeten inboeten maar dat los ik nu op door weer een volume boost in de FX loop te zetten. In de loop zit overigens altijd een reverb want daar hou ik wel van

    Ik ben zo trots op m'n werk dat ik m'n Vox AC30 de laatste tijd niet eens aan heb gehad. Ondertussen zit ik te denken aan een nieuw project. Zit nog te twijfelen of het een GA5H of nog een GA15 en daarmee een echte 18 watt vol buizen van te maken.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Berichten
    209
    Blog Entries
    1

    Standaard Harley Benton GA 15

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Soef Bekijk bericht
    Je leest heel veel over de Epi Valve Jr en HB GA5 mods maar er zijn heel weinig te vinden voor de GA15. Ben zelf al een tijdje ermee bezig en ik dacht laat ik eens mijn ervaring met jullie delen.

    Allereerst klinkt die stock gewoon klote. Het tikt en bromt, plus klinkt heel erg boxy. Andere buizen (JJ) en andere speaker (Celes G10 V) hielp niet. Uiteindelijk de Alnico Magnet mod setje uit Engeland gehaald waarmee met een gelijkrichter en grote condensator het tikken en brommen eruit ging. Daarbij zitten weerstanden waarmee de anode spanning van de eindbuizen naar een veilige waarde brengt. Voor mij als electro-nono gaf de duidelijke handleiding een uitkomst.

    Daarna is die versterker heel stil maar klonk nog steeds klote (of eigenlijk gebrek aan). Dus nog maar verder aan klooien en nu aan de kathode bias. Ook dat bracht weinig verbetering. Toen kwam ik op het internet een Frans talig artikel tegen waarin iemand beschreef hoe die een gain knop plus bijbehorende aanpassingen erin had gezet. Toen viel bij mij het kwartje. Het waren die klote opamps van de actieve tone stack en FX loop die roet in het eten gooit. Uiteindelijk moest er een spanningsdeler tussen de voortrap en tone-stack komen en dan pas heeft het oversturen van de voorbuis zin. Na het inbouwen van beide klinkt die nu fantastisch Clean klinkt die heel helder en open en als ik een tussen gitaar en versterker met een EQ het signaal boost samen met de gain dan krijg ik een lekkere crunch

    Clean heb ik behoorlijk aan volume moeten inboeten maar dat los ik nu op door weer een volume boost in de FX loop te zetten. In de loop zit overigens altijd een reverb want daar hou ik wel van

    Ik ben zo trots op m'n werk dat ik m'n Vox AC30 de laatste tijd niet eens aan heb gehad. Ondertussen zit ik te denken aan een nieuw project. Zit nog te twijfelen of het een GA5H of nog een GA15 en daarmee een echte 18 watt vol buizen van te maken.
    Ik heb zojuist een HB ga 15 gekocht en als ik bovenstaand verhaal lees, dan zou ik de mijne graag gemod zien. Maar zou jij of iemand anders dat voor mij willen doen?? Ik heb er geen verstand van. Groeten, Jos

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 november 2009
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    1.063

    Standaard

    episch..


    .....

  4. #4

    Standaard

    De laatste activiteit van soef was in augustus 2011. Soef heeft over een periode van 3 jaar 16 posts geplaatst.... Ik zou dus niet te hard rekenen op respons.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.917

    Standaard

    Ach, de vraag wordt vrij algemeen gesteld. Iemand anders mag het ook doen.

    Wel is het handig als de lokatie van de sas62florett bekend is zodat iemand uit de buurt kan reageren.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6

    Standaard

    Eens. Maar de gewenste resultaten lijken vrij sterk afhankelijk van de ervaringen en bevindingen van Soef...
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 januari 2008
    Berichten
    209
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik woon in Veldhoven en idd alle hulp is welkom. Het leuke is dat zijn Vox ac 30 qua geluid overbodig is geworden. Lijkt me goed klinken zijn HB. Vrolijk Kerstfeest allemaal.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.608

    Standaard

    Maar we weten nog niet wat Soef gedaan heeft, met welke componenten en welke waarden?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Hmm, als je het circuit, de buizen en de speaker vervangt gaat het fatsoenlijk klinken dus? Klinkt als een killerdeal.
    ALLES IS VERKOCHT!

  10. #10

    Standaard

    Mooie simpele versterker. Voorversterker heeft veel weg van een Matchless Hotbox. Als ik 'm had zou ik denk ik de voortrap schakelbaar maken. Clean alleen de ingangstrap naar de fasedraaier. Als de voeding niet deugt houdt het natuurlijk op, maar kan me niet voorstellen dat die structureel niet okee is. Wat vind jij niet deugen aan het geluid?
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top