Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 38
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard GAS! Sigma GJA SG200

    Ik heb nog nooit echt een goeie western gehad. En hoewel ik voornamelijk elektrisch speel, zou ik toch ook wel graag een western er bij willen hebben. Een tijdje terug kreeg ik tijdens het sluiten van een deal via marktplaats even de kans om op een Gibson J 200 te spelen. Wat een fantastisch ding was dat, ook echt prachtig vormgegeven. Eigenlijk gewoon op slag verliefd. Maar goed, ver boven mijn budget. Dus ik ging een beetje zoeken naar een wat goedkopere variant van deze gitaar. De Epiphone versie heb ik geprobeerd, maar klonk voor geen meter en zag er ook lang niet zo mooi uit als de Gibson. Verder bleken er weinig echte kopieën beschikbaar. Tot ik afgelopen maandag online deze gitaar tegen kwam: de Sigma GJA SG200.

    Heeft de mooie looks van het origineel. Hoe het geluid is, is natuurlijk nog de vraag. Ze zijn nog vrijwel nergens beschikbaar, behalve in een paar webshops. Zo'n gitaar wil ik wel eerst testen natuurlijk, dus ik zal nog even geduld moeten hebben...

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Ik heb twee sigma's, en het zijn echt goede gitaren voor het geld. Heb zelf hun versie van de J45 getest, en die was ook erg goed. Maar ze zijn vooral bekend voor hun Martin-inspired instrumenten. Ze zullen wel beter zijn dan de Epiphone, want die is volledig gelamineerd, en de Sigma heeft een dunne massieve sparren top.

    Klinkt wel veelbelovend!

    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Ik heb twee sigma's, en het zijn echt goede gitaren voor het geld. Heb zelf hun versie van de J45 getest, en die was ook erg goed. Maar ze zijn vooral bekend voor hun Martin-inspired instrumenten. Ze zullen wel beter zijn dan de Epiphone, want die is volledig gelamineerd, en de Sigma heeft een dunne massieve sparren top.

    Klinkt wel veelbelovend!
    Hoe zit dat eigenlijk met de gelamineerde zijkanten en achterkant? Op websites lees je enkel 'flamed maple back and sides'. De man in het filmpje hoor ik volgens mij zeggen dat er een maple veneer op ligt. Betekent dit dat daaronder een laag gelamineerd maple ligt?

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Alle Sigma's behalve de topreeksen (limited edition) zijn gelamineerd qua zij & achterkanten. In dit geval is dat dus een volledig maple laminaat (met een gefiguurde buitenlaag).
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    En bedankt... nu heb ik ook GAS
    Ik heb wel goedkope jumbo gitaren gehad waaronder zo'n Epi met plastic opgevulde snor-brug. 20 jaar geleden ƒ700,- o.i.d. en niet heel lang plezier van gehad voordat de hals tordeerde
    Een jumbo wil ik ook eigenlijk wel weer hebben en deze komt erg goed over.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    En bedankt... nu heb ik ook GAS
    Ik heb wel goedkope jumbo gitaren gehad waaronder zo'n Epi met plastic opgevulde snor-brug. 20 jaar geleden ƒ700,- o.i.d. en niet heel lang plezier van gehad voordat de hals tordeerde
    Een jumbo wil ik ook eigenlijk wel weer hebben en deze komt erg goed over.
    Haha sorry voor het GAS. En zonde van die Epiphone! Ik zag op internet dat deze gitaar er ook nog in een natural versie komt. Die ziet er ook wel kicken uit. Alleen die zal nog wel langer op zich laten wachten denk ik. Deze sunburst versie werd in januari al aangekondigd. Toch eigenaardig dat hij dan nu nog bijna nergens verkrijgbaar is. Dus die natural versie kan wel tot volgend jaar september duren voordat hij uit komt....

    Ik ben een simpele jongen met een zeer beperkte portie geduld :'(

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    In Keulen hebben ze ze op voorraad. Niet zò belachelijk ver rijden, toch?
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Toch wel 2,5 uur. Kan ik hem beter bestellen en evt weer terug sturen als hij niet bevalt. Indien ik echt ga bestellen, wacht ik ook nog even. Bij de meeste sites kost hij rond de 850 euro. Maar bij een site is hij vanaf januari beschikbaar voor 780. Scheelt toch wel redelijk wat! Dus dan wacht ik nog wel even

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 oktober 2002
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    28.959

    Standaard

    Ook wel zo lekker dat er ook nog een elementje in zit. Toch handig. Wel weer jammer dat je een koffer moet missen, want ik zou zoiets niet graag in een gig bag vervoeren (die er overigens ook niet bij zit).
    Zelf geil ik alweer een paar jaar op een Gibson J-200. Liefst in naturelle afwerking (mijn held Townes van Zandt), of in het zwart (is altijd mooi, net als Emmylou Harris - bovendien ook niet makkelijk te krijgen, net als Emmylou Harris). De pest is alleen dat ze voor een normaal mens niet te betalen zijn en dat de Epiphone versie kwalitatief best lollig is, maar niet goed genoeg.
    Feitelijk vertel ik hetzelfde verhaal als jij, Rogueny. Die Sigma's stonden bij mij altijd wat hoger aangeschreven dan de Epiphones. Ik bedoel, de Sigma was toch een beetje voor Martin wat de Epiphone voor Gibson en de Squier voor Fender was, met dit verschil dat Sigma het meestal wat beter deed. Deze gitaar is ook voor mij een verrassing. Ik deel je enthousiasme. Die Germaan van het filmpje durft het ding schaamteloos van een vergelijkbare kwaliteit te noemen met Gibson. Alleen betaal je voor die Gibson 4x zoveel. Maar dan staat er wel Gibson op en je hoeft niet tegen wat lijmresten aan te kijken. Ik wil hier trouwens wel even opkomen voor Gibson. Er is een hoop mis in dat bedrijf, maar de akoestische tak is nog steeds van een grote kwaliteit. Staat ook een beetje los van de rest. Maar dat terzijde.
    Laatst gewijzigd door vulvasonic; 17 november 2017 om 02:23
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

    6 voor allen en allen voor 6!!!

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 juni 2013
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic Bekijk bericht
    Ook wel zo lekker dat er ook nog een elementje in zit. Toch handig. Wel weer jammer dat je een koffer moet missen, want ik zou zoiets niet graag in een gig bag vervoeren (die er overigens ook niet bij zit).
    Zelf geil ik alweer een paar jaar op een Gibson J-200. Liefst in naturelle afwerking (mijn held Townes van Zandt), of in het zwart (is altijd mooi, net als Emmylou Harris - bovendien ook niet makkelijk te krijgen, net als Emmylou Harris). De pest is alleen dat ze voor een normaal mens niet te betalen zijn en dat de Epiphone versie kwalitatief best lollig is, maar niet goed genoeg.
    Feitelijk vertel ik hetzelfde verhaal als jij, Rogueny. Die Sigma's stonden bij mij altijd wat hoger aangeschreven dan de Epiphones. Ik bedoel, de Sigma was toch een beetje voor Martin wat de Epiphone voor Gibson en de Squier voor Fender was, met dit verschil dat Sigma het meestal wat beter deed. Deze gitaar is ook voor mij een verrassing. Ik deel je enthousiasme. Die Germaan van het filmpje durft het ding schaamteloos van een vergelijkbare kwaliteit te noemen met Gibson. Alleen betaal je voor die Gibson 4x zoveel. Maar dan staat er wel Gibson op en je hoeft niet tegen wat lijmresten aan te kijken. Ik wil hier trouwens wel even opkomen voor Gibson. Er is een hoop mis in dat bedrijf, maar de akoestische tak is nog steeds van een grote kwaliteit. Staat ook een beetje los van de rest. Maar dat terzijde.
    Je hoort inderdaad weinig klachten over de akoestische range van Gibson. Zal er misschien mee te maken hebben dat ze in die fabriek gewoon dicht bij de gitaren blijven die ze 50-60 jaar geleden ook maakten. En wat betreft je smaak, die naturelle afwerking is ook echt gewoon super tof!! Mij doet ie altijd denken aan Elvis! Als je hem besluit te kopen, verwacht ik een paar mooie foto's van je te zien

    Wat betreft deze Sigma, ik vind het inderdaad ook jammer dat er geen koffer bij zit. Maar goed, ik speel voornamelijk thuis, dus een koffer staat hier toch gewoon te verstoffen. Zodra ik de kans krijg ga ik er een testen. Zal dan even de ervaring in dit topic mikken.

    Trouwens voor de geïnteresseerden, ik zag dat er ook nog een iets goedkoper model was van deze gitaar, die dan weer gemodelleerd is naar de wat simpelere Gibson J-100. Die heeft ook wel een toffe look en scheelt nog 300 duiten. Deze is ook al wat beter verkrijgbaar. Zal wel wat anders klinken, de zij en achterkanten zijn bij deze van mahonie. Element is wel hetzelfde.
    Laatst gewijzigd door Rogueny; 17 november 2017 om 13:26

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top