Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 12 van 14 EersteEerste ... 21011121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 111 t/m 120 van 140

Discussie: Ze zijn er weer!

  1. #111
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.907

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ateng Bekijk bericht
    Ik vroeg net welke nou van de Lidle waren want ik hoor echt nauwelijks verschil... heb geluisterd met koptelefoon en elke keer weer terug klikken en weer opnieuw luisteren. Ik kan echt niet zeggen welke nou van de Lidle waren dus tja als je t over feeling wilt hebben... ik voel geen 4 euro verschil
    Ik kan hier met heen en weer skippen zo horen dat vanaf 1:05 het geluid een héél klein beetje minder sprankelend is. Maar daarom hoeven dat niet automatisch de Lidl-snaren te zijn.
    Kortom: ja, ik hoor verschil, maar ik weet niet waarnaar ik luister en dus niet welke 'slechter' of 'beter' zijn (als het verschil al aan de snaren ligt).
    "Meten is weten, gissen is missen"

  2. #112

    Standaard

    ik hoor ook verschil, voor mijn gevoel heeft het eerste fragment wat meer laag in de sound, en de 2e wat minder.
    2e is inderdaad een stuk sprankelender
    Gibson Les Paul Slash Signature 2008, Gibson Les Paul Classic 2007, Gibson les paul Standard Faded Tobacco 2007, Epiphone Slash's Snakepit Les Paul 1995, Epiphone Slash Firebird, Gibsun Les Paul junior DC, Kauffmans Telecaster | Marshall JVM205H, Marshall 2555sl, Marshall AFD100, PRS MT15, Koch 2x12 Cab

  3. #113
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 juli 2004
    Locatie
    Hoogeveen
    Berichten
    2.359

    Standaard

    Hahaha grappig dat sommige het verschil wel horen maar niet hetzelfde beschrijven. Plant vindt de 2e minder sprankelend en richwoodplayer vind het juist de 2e een stuk sprankelender.

  4. #114
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Nou, nieuwe pre amp en koptelefoon, 's kijken wat ik dan kan horen.
    ............

    Goedddd.... okee, no1 klinkt wat voller, meer laag en wat meer uitgewogen over de voller frequentie waardoor no.2 meer hoog heeft en wat minder volume.

    Of zoiets beter is of juist niet, het is eerder gezegd, dat hangt af van wat je wil horen. Als voorbeeld noem ik de Whirlwind L serie, die klinken wat doffer dan de meeste snoeren maar elimineren dat spetterende hoog wat zo hinderlijk kan zijn bij een strat op een Fender amp.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  5. #115
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.227

    Standaard

    Nou moet je ophouden; dat spetterende hoog wat zo hinderlijk kan zijn bij een strat op een Fender amp ?
    Neeheeee.
    Welke andere reden heb je om een Fender Amp te spelen ?

    Ruilen, champie voor een AC4 ?

  6. #116
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.424

    Standaard

    Dat is de reden waarom ik helemaal niks kan met die nieuwe Voxen, al dat harde bright wat daar in zit.. brrrr...
    De Engelse Korg Vox vond ik dan weer te gek, die deed me het meeste denken aan een oude warme Vox maar ja, daar sta ik vrij alleen in dus daar heb je het al.
    Nou heb ik vrij lange tijd over een oude Ac30 gespeeld dus dat kleurt je perceptie een beetje.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  7. #117
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Kortom: ja, ik hoor verschil, maar ik weet niet waarnaar ik luister en dus niet welke 'slechter' of 'beter' zijn (als het verschil al aan de snaren ligt).
    Heu? Dat moet je toch eens uitleggen. Jij weet pas dat iets goed of slecht klinkt wanneer je weet waar je naar luistert. Als ik je nou vertel dat ik op een met snaren bespannen koeienkut speel, die ik met mijn tong tokkel, is het dan slecht? Of juist heel goed?
    Het gaat om de twee opnames, het verschil tussen dof/dun en helder.

    Maar zoals Ateng al aangeeft, heeft een ieder een andere opvatting van helder, dun, dik en dof.
    Heb ondertussen vier doosjes ingeslagen, ben er blij mee.

    Overigens, de eerste opname is Lidl en de tweede Dean Markley. Kom nu maar op met al die "gefundeerde" opmerkingen

  8. #118

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Als ik je nou vertel dat ik op een met snaren bespannen koeienkut speel, die ik met mijn tong tokkel, is het dan slecht? Of juist heel goed?
    Zo.
    En da's nou sig-materiaal.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  9. #119
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.584

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik Bekijk bericht
    Zo.
    En da's nou sig-materiaal.
    Een twijfelachtige eer, waarvoor toch dank.

    Dit instrument wordt ook wel "Tril-o-foon" genoemd.

  10. #120
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door dml Bekijk bericht
    Overigens, de eerste opname is Lidl en de tweede Dean Markley. Kom nu maar op met al die "gefundeerde" opmerkingen
    En dan post je volgende week dat het precies andersom was

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top