Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 64
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    bedankt voor de tip! helaas waren de Taylor 12-snarigen die ik tot nu toe heb geprobeerd het voor mij ook niet. Maar goed, dat zegt niks over andere Taylors.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  2. #52
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    bedankt voor de tip! helaas waren de Taylor 12-snarigen die ik tot nu toe heb geprobeerd het voor mij ook niet. Maar goed, dat zegt niks over andere Taylors.
    Kijk ff op,de FB pagina van de Shop. Er is al een kaper op de kust zo te lezen.

  3. #53

    Standaard

    Er is een facebookpagina voor Bozo. Daar komen regelmatig tweedehands exemplaren voorbij. Het zijn wel gitaren waar je een klik mee moet hebben. En als je Jumbo's te groot vindt, vraag ik me af of je de Bozo Bell Western vorm wel prettig vindt. Is ook geen kleintje. Eerder vanuit een dreadnought, maar met mooiere rondingen... dus behoorlijke kast (en headstock) Vind het persoonlijk wel een erg mooie vorm. De oudere dreadnought achtige Bozo's doen me vrij weinig. Slagplaten vind ik er ook niet mooi op, behalve als ze zoals bij mijn gitaar onder de lak zitten. Bang voor comprimeren bij slag, hoef je bij die Bozo van mij niet te hebben. Regelrecht kanon. Superlicht spelen dan weer niet. Dan zou de brug bewerkt moeten worden.

    Wat bespeeldbaarheid betreft moet een Taylor toch echt wel vrij licht speelbaar te krijgen zijn. Een leerling van me heeft er twee, die spelen behoorlijk makkelijk.

    Als tweedehands een optie is, vlak Ovation dan ook niet gelijk uit. Het grootste probleem is eerder dat ze te netjes, te gebalanceerd klinken.

  4. #54
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Bedankt voor de tip Harald. Ga ik eens in de gaten houden, want zo'n Bozo lijkt me wel wat. Ik vind de vorm van jumbo's gewoon wat minder fijn. Dreadnought spreekt me meer aan. Als het wat groter is maakt dat niet zo veel uit (denk ik tenminste). Ik heb echter geen idee hoe groot dat precies is t.o.v. een normale dreadnought.
    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door apekop Bekijk bericht
    Als het wat groter is maakt dat niet zo veel uit (denk ik tenminste). Ik heb echter geen idee hoe groot dat precies is t.o.v. een normale dreadnought.
    De kast is met name op zijn breedste deel nog net ff wat breder dan een D. Het gehele volume is dan ook groter dan een D. Zoals Harald al schrijft, Bozo's zijn vaak kanonnen. Het is tenminste mijn luidste gitaar ooit geweest en meest fancy

  6. #56

    Standaard

    Toevallig net even bij de lokale muziekzaak geweest. Eerste wat ik zie is een 12 string Blueridge. Heel kort even geprobeerd. Voor budget onder 1000 maakte dat ding een goede indruk. Was wel een jumbo achtig model. Weet niet of ze meer 12 strings maken. Had ik nog niet eerder van ze gezien.

  7. #57

    Standaard

    Re Bozo's

    op de facebook pagina is net de catalogus van de Japanse Bozo's geplaatst. Voor wie het interessant vindt.

    https://www.facebook.com/groups/53778406606/

  8. #58
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Mocht er iemand een leuke Bozo 12 snarige tegen komen laat het me weten als je wil. Ondertussen blijf ik weer verder kijken. Kwam toevallig net uit bij dit filmpje. Ik had de Taylors al opgegeven, maar deze zeer betaalbare Taylor 150e is een dreadnought en klinkt heel aardig:
    Iemand hem ooit in het echt geprobeerd? en welke winkel zou deze op voorraad kunnen hebben?

    Gitaarles en basles in Weert
    www.gitaarschoolweert.nl
    New album "Juvenile Fish Tales" Barend Tromp 2022 on Bandcamp now!
    https://subcontinentalrecords.bandca...ile-fish-tales

  9. #59

    Standaard

    Leerling van me heeft een redelijk betaalbare Taylor 12 string, die goed klinkt en erg licht speelt. Maar ik weet het modelnr. niet. Zou deze kunnen zijn. Twijfel even of daar nu een pickup in zat. Maar goed, het ES systeem doet Taylor blijkbaar vrij standaard tegenwoordig. Op zich ook een bruikbaar systeem, al doet het me meer aan een EMG pickup denken, dan aan een akoestisch gitaargeluid.

  10. #60

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Harald Bekijk bericht
    Maar goed, het ES systeem doet Taylor blijkbaar vrij standaard tegenwoordig. Op zich ook een bruikbaar systeem, al doet het me meer aan een EMG pickup denken, dan aan een akoestisch gitaargeluid.
    Even voor de duidelijkheid, bedoel je het nieuwe ES2 systeem waarbij ze zijn overgegaan op piezo of de oude magnetische ES1?
    Duesenberg Double Cat 12-string, Duesenberg Fullerton TV, Gibson LP Classic DC, Gibson ES 339, Fender Am Special Strat, Fender TL52 VNT Tele MIJ, Ibanez 540R, Danelectro Longhorn Baritone & Baby Sitar, Eastman AR910CE, Aristides 020. Te koop: Aristides 070, Fernandes Revolver + Sustainer, Gitane DG-560, Alhambra 3C CW E1, Taylor 522e 12-fret

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top