Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 5 EersteEerste 12345 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 46

Discussie: Geluidsdicht hok

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Twee vraagjes.
    Vraagje 1: denk je dat je vloer voldoende draagkracht heeft?
    Vraagje 2: hoe weet je of de dempingsfactoren van de geluidssterkte en frequentie voldoen/correct zijn?
    Wel ’n interessant project...
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik vraag me precies dat af wat Fobo zich ook afvraagt, met name vraag 2.
    Je moet met zó veel dingen rekening houden...ook bijvoorbeeld je stroompunten, hoe je die naar binnen brengt, om maar wat doms te noemen.

    https://esmono.nl/ is ook leuk.
    Niet naar de prijs kijken.....
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 20 april 2020 om 13:18

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 september 2012
    Locatie
    Rijnmond
    Berichten
    563

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    https://esmono.nl/ is ook leuk.
    Niet naar de prijs kijken.....
    Waarom zou je zelf tobben?!

    Occasion Basic model € 5547,-
    Yes life isn't easy, Anyway, you can make it And if I can do it, well man so can you - Lee Clayton

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Die Esmono hokken, lees ik:
    De BASIC geluidsstudio heeft een enkele wand van ca 5 cm dik en bereikt hiermee een dempingswaarde tussen de 30 en 35db.

    Misschien dat ik hogere verwachtingen had, maar dat vind ik niet eens heel veel demping voor iets wat zoveel geld moet kosten.
    Ter vergelijking, ik zit op een zolder, met een overloop die aan de buren grenst. Als ik het waaibomen-honingraat deurtje sluit, heb ik zo'n 22dB demping. Dat is dus het slechtst mogelijke type opdekdeur met een enkelsteens muur. Niks bijzonders verder. Die deur is uiteraard het zwakste punt, daar wil ik tzt een volspaan deur inhangen, die 2,5x zo zwaar is, met rubbers voor afsluiting.

    Bij de 'Excellent' boxen bereiken ze dan blijkbaar 40-45dB demping met 10cm wanden. Dat begint ergens op te lijken en wil je dergelijke demping zelf halen, moet je goed weten waar je mee bezig bent; voldoende ontkoppeling etc.

    Wat betreft showband's voorbeeld met tennisballen, dat is misschien leuk voor een 1,5m x 1,5m drumrisertje voor een electronische kit thuis, zodat met name je kickdrumpedaal-gebruik niet zo doordreunt door de vloer, maar niet echt haalbaar om een complete kamer met stalen profielen+gipswanden etc. op te bouwen. Totale gewicht zal zeer waarschijnlijk zo hoog liggen dat de tennisballen volledig platgedrukt worden en dan gaan ze alsnog trillingen doorgeven.

    Hier kom je een stuk verder mee:
    https://www.panasorb.eu/lng/en/noise...200-x-4cm.html
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Speeddemon Bekijk bericht
    Die Esmono hokken, lees ik:
    De BASIC geluidsstudio heeft een enkele wand van ca 5 cm dik en bereikt hiermee een dempingswaarde tussen de 30 en 35db.

    Misschien dat ik hogere verwachtingen had, maar dat vind ik niet eens heel veel demping voor iets wat zoveel geld moet kosten.
    Ter vergelijking, ik zit op een zolder, met een overloop die aan de buren grenst. Als ik het waaibomen-honingraat deurtje sluit, heb ik zo'n 22dB demping.
    Nou, 30-35dB is best netjes volgens mij?
    Ik ken geen gehoorbescherming die meer dan 30dB dempt geloof ik.

    Zoals met alles, een bepaald niveau is relatief eenvoudig, daarboven begint de sport pas.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 mei 2003
    Locatie
    22 Acacia Avenue
    Berichten
    11.904

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Nou, 30-35dB is best netjes volgens mij?
    Ik ken geen gehoorbescherming die meer dan 30dB dempt geloof ik.
    True, maar dat kost 2e hands geen 5500 euro.

    Ik heb 2 jaar geleden mijn zolder laten isoleren, op een normale woonruimte manier, maar wel met Rw 3.4.
    Toendertijd heb ik verschillende aannemers offertes gevraagd, waarbij 1 club ook thuis was van slaapkamers echte geluidsstudio's bouwen; suskasten, alles zwevend/ontkoppeld, dubbele ruimte, triple glas, etc.
    Ik meen dat die me iets van 11k all-in quotte. Dan was de VOLLEDIGE ruimte van 17m2 dus gefixed.

    Vandaar dat ik 5500 euro voor een 2e hands box van 2 bij 2m die je in je ruimte moet plaatsen nogal veel vind.
    Laatst gewijzigd door Speeddemon; 20 april 2020 om 15:12
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex. | Driftwood Mini Nightmare 6L6 | Bogner 3534 50W
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik zeg ook niet dat het een koopje is, maar je vergelijkt wel appels met peren.

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Voor €5500,- kun je heel wat buren van oordopjes voorzien

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 oktober 2015
    Berichten
    5.053

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fobo Bekijk bericht
    Twee vraagjes.
    Vraagje 1: denk je dat je vloer voldoende draagkracht heeft?
    Vraagje 2: hoe weet je of de dempingsfactoren van de geluidssterkte en frequentie voldoen/correct zijn?
    Wel ’n interessant project...
    De vloer in de woning bedoel je? Dat zal toch wel, ga ik vanuit. Ga het navragen.
    Dempingsfactoren weet ik niet. Wil de isolatie ruim nemen, dat zijn de kosten niet.
    Zit nu aan bijzaken te denken zoals geen randaarde in de kamer, de ventilatie en de entree.

    Als het allemaal gaat lukken wordt het wel een mooie oefenruimte. Voorzichtig een kostenraming doen, had 1000 euro in gedachte, dat kan ik wel vergeten.

  10. #30

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tmms Bekijk bericht
    had 1000 euro in gedachte, dat kan ik wel vergeten.
    Voor dat geld heb je bijna twee torpedo captor x’en of een torpedo live.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top