Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 5 van 6 EersteEerste ... 3456 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 41 t/m 50 van 57

Discussie: Pickups voor Gibson

  1. #41
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.482

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    BK The Mule is al genoemd, ook een puike.
    Mules moet ik ook nog eens proberen.
    Ik heb eigenlijk in het verleden altijd met rederij potente humbuckers gespeeld, moet ik toch eens mee experimenteren.
    Toen Tim Mills van BKP een blauwe maandag bij Iced Earth speelde deed ie dat ook gewoon met Mules.


    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Brum Bekijk bericht
    De hoge output zegt ook niet alles.
    Dat lijkt wel waar te zijn; in mijn prs zit een setje 58/15LT elementen, en die worden toch niet als high output gezien, en toch scheelt het in daadwerkelijke output niet heel veel met mijn BKP nailbombs die ik in verschillende gitaren heb, afgaande op de peak / vu meter op bv fx unit en interface.
    Minder compressie of zo, ik weet niet.

  2. #42
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Soms moet je ook een beetje ergens tegen aan lopen natuurlijk. Dat je ergens bent en een gitaar in handen krijgt en je denkt, hey, klinkt wel lekker, welke pickups zijn dit? En dan heb je ze gevonden of zoiets.

  3. #43
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Daar heb je dus niks aan. Op een andere gitaar zullen dezelfde elementen toch anders klinken.

  4. #44
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door NLF Bekijk bericht
    Ik zoek een paar andere pickups voor de Flying V die ik nu gekocht heb (ja, ik heb er eindelijk eentje)... ...Ik wil niet zo iemand worden die iedere week andere pickups in zijn gitaar heeft zitten maar gewoon spelen.
    Aansluitend aan jouw beginpost, mijn vorige post en jouw post net daarvoor: Je hebt dus een droomgitaar gekocht, die je niet bevalt. Ga vooral zo door. Als de volgende set pickups niet bevalt, dan toch maar weer een ander setje en zo voort. Voor dat geld had je dus net zo goed meteen een goede gitaar kunnen kopen.

  5. #45
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Waarom zou een gitaar niet jouw gitaar kunnen zijn, maar dat andere elementen je gitaar nog geschikter maakt voor je? Die zie ik dan even niet. Elementen kunnen een behoorlijk verschil maken, maar de gitaar blijft hetzelfde. Het is maar net of je het de gitaar waard vindt en da's ieder voor zich. Toch?

  6. #46
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Laten we dit topic dan voor NLF hernoemen: "Het lang durende pickup twijfel topic".
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  7. #47
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2011
    Berichten
    7.336

    Standaard

    Man, ik zou willen dat ik het kan, dat twijfelen. Dat had een hoop impulsieve aankopen gescheeld. Inclusief een hoop elementen. Toegegeven, het is niet bevorderlijk voor de inhoud van je portemonnee, maar de zoektocht was all part of the fun. En je leert nog 's wat.

  8. #48
    Senior Member
    Geregistreerd
    7 april 2002
    Locatie
    Rotterdam
    Berichten
    3.185

    Standaard

    Dan bent je een gelukkig mens, Brum.
    Het heeft mij veel tijd gekost om te leren dat twijfel de grootste verspiller van levenstijd is. Het gitaarnet forum is een goede tweede.

    Edit: O ja, nog even mijn onderschrift verversen. Deze is al sleets.
    Laatst gewijzigd door piezo; 4 april 2020 om 12:35
    Och ja, gitaristen, soms zijn het nèt mensen...

  9. #49
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.488

    Standaard

    Kwa langst durend topic, proud pickup swapper sinds 1975,
    wanneer je dingen bewaard en maar lang genoeg doorgaat raakt alles wat uit de mode was er vanzelf weer in,
    ik geloof ook niet zo in zoiets als holy grail pickup,
    het is meer een kwestie van dingen naar je hand zetten, er het beste van maken,
    af en toe koop je wat nieuws om dingen interessant te houden
    Laatst gewijzigd door Pepe; 4 april 2020 om 12:39
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  10. #50
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 augustus 2014
    Berichten
    1.792

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door piezo Bekijk bericht
    Aansluitend aan jouw beginpost, mijn vorige post en jouw post net daarvoor: Je hebt dus een droomgitaar gekocht, die je niet bevalt. Ga vooral zo door. Als de volgende set pickups niet bevalt, dan toch maar weer een ander setje en zo voort. Voor dat geld had je dus net zo goed meteen een goede gitaar kunnen kopen.
    Nee nee nee. Dat is echt onzin. De gitaar is prima en ik weet heel goed wat ik er wel of niet mee kan. Er zitten alleen high output elementen in en ik zit even te kijken wat ik er in zal zetten. Nou ja, doordat fabrikanten tegenwoordig 100 verschillende PAF pickups maken wordt dat wat lastiger dan wanneer ik uit twee of drie modellen zou kunnen kiezen. Snap je? Dan ben ik geneigd om te zeggen ik zet er gewoon maar een paar classics in.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top