Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 32 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 311
  1. #1

    Standaard Les Paul model ligt me niet

    Hallo, Ik ben inmiddels aan mijn 3de epi les paul. Momenteel speel ik op een Phelham blue Bonamassa sig. Hij klink fenomenaal maar speelt van geen *******###**** goed.

    Ik speel lead in onze band en krijg zowat grijs haar van dat ding. Uiteindelijk zal ik moeten toegeven dat ik te zwak ben voor een les paul.

    Mij strats daarentegen spelen als een droom maar klinken in een rock/ bluesrock setting toch iets te dun.

    Als alternatief voor een humbucker gitaar welke zouden jullie overwegen.Voor alle duidelijkheid wij spelen geen shred of heavy metal.

    Mogelijkheden zijn:

    PRS
    Chapman guitars
    Ibanez
    Fender tele met humbuckers
    Hss strat
    .....

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 december 2004
    Locatie
    Emmen
    Berichten
    17.149

    Standaard

    Een humbucker in je strat frotten.
    Ik heb zelf een strat met hotrail. Scheelt zagen en breken.
    ALLES IS VERKOCHT!

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Gewoon je strat met een hummie of een hotrails uit gaan rusten.
    Combi 2x Texas specials plus Seymour duncan is de ultieme blues en rock combi in een strat vind ik.

  4. #4

    Standaard

    de little 59 van seymour duncan in de brug dan?

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Wat bevalt je dan niet aan een LP?

  6. #6

    Standaard

    Eerst en vooral dat ik niet goed bij de hoogste frets kan om te benden. het fretbord stropt erg alsof de frets te laag zijn. Hij is nu 2 keer bij een luthier geweest voor een setup en ook 09 geprobeerd in plaats van 010 snaren. Maar dan nog steeds speelt hij gewoon niet lekker.

    Verstuurd vanaf mijn Nexus 6P met Tapatalk

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Troost je met de gedachte dat je niet de enige bent. Ondanks diverse pogingen (Gibson, PRS, Epiphone) ben ik ook tot de conclusie dat ik geen vriendjes wordt met een heuse LP. Wel ben ik recent enorm gehecht geraakt aan een LP Special VOS, maar dat is niet te vergelijke met een klassieke LP. Voor mij is het een combinatie van gewicht, balans, hals, scale en frets die mij gewoon niet ligt. En dit terwijl ik het een prachtige gitaar vind en velen er een te gekke sound uit weten te halen.

    Ik denk dat een HSS Strat je wel eens het beste zou kunnen bedienen. Dat kan bv met een Little '59 van SD in de brug, of met iets zoals deze Fender LoneStar:

    https://www.tfoa.eu/nl/shop-product/...FVUo0wodKgUE4A



  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    LP's zijn een stuk minder ergonomisch dan een strat, maar een beetje rock en roller laat zich daar niet door afschrikken. kwestie van wennen (en een Goede afstelling...)

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Ach gewoon spieren kweken in de sportschool dan kan je een lp wel aan. Stratjes zijn voor watjes 😂

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 mei 2007
    Locatie
    zeeland
    Berichten
    4.037

    Standaard

    Ik heb een custom strat (MXG) met een BKP Crawler (kan gesplit) en twee Irish Tours. Daar kan ik bijna alles mee. De Crawler is een pumped up PAF, vrij dik, maar ik kan hem ook enkelspoels schakelen. In een essen strat doet ie het erg fijn. Puristen gruwen van een HSS-strat, maar ik ben wel fan, want breed inzetbaar.
    Het is opvallend hoeveel recidivisten zich als herintreders op de plaats delict melden.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top