Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 6 van 7 EersteEerste ... 4567 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 51 t/m 60 van 66
  1. #51
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Er zijn speakers die 2200 watt kunnen hebben, maar je hebt een punt dat dit geen 15 inch speakers zijn. Maar.... het kan ook heel goed zijn dat de versterker wat overdreven is. Uiteindelijk gaat het over de SPL die er geleverd wordt.

  2. #52
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Okay, maar als ik ga rekenen dan is 10Log2200=33.42 (dB) Als ik dat ga af trekken van die 134 dan kom ik op pakumbeet 100.6 dB.

    Dat betekent dus dat het rendement van die speaker ongeveer 100 dB/w/m zal zijn.

    Als het vermogen minder dan die 2200 watt is, zal het rendement van die speaker hoger moeten zijn om die 134 dB te kunnen halen en dat lijkt me niet voor de hand liggend.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  3. #53
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Leuk dat je rekent, maar ik ga gemakshalve van de realiteit uit. 134 dB lijkt te realiseren te zijn voor zo'n 600 EUR. Jouw verhaal zit meer in de Game Of Thrones afdeling. Mooi als het allemaal zou kunnen, maar gaat niet gebeuren in de echte wereld.
    Vraag is ook letterlijk welke sub er moet komen. Om dan te reageren met een museum oplossing is niet cool. Als je dan ook nog een Mod bent.... da's nog minder cool Han.

  4. #54
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik heb er begrip voor dat je het allemaal niet kunt volgen Erik, gaat je kennelijk ver boven de pet.

    (maar het is toch echt simpele basiskennis)

    Het is jouw realiteit, maar de echte realiteit is dat je de natuurkunde niet in de maling kunt nemen en als je daar over wilt meepraten vind ik dat heel gezellig, maar dan moet je wel weten waar je het over hebt.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  5. #55
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Prima, doe die natuurkunde dan Han.

  6. #56
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Ik heb het al in simpele termen uitgelegd Erik.

    Voor 499 euro een versterker welke 2200 watt kan leveren en een speaker of een paar speakers die dat vermogen aankunnen.

    Heb je die 134 dB zelf gemeten? En bij welke frequentie? En op welke afstand?

    Je neemt aan dat alles wat fabrikanten beweren ook waar is?

    Een subwoofer wordt geacht een spectrum te beheren van pakweg 20 tot 150 Hz en als je daar 134 dB wilt halen, heb je een joekel van een versterker nodig en een hoog rendement speaker.

    Volgens mij kan dat niet voor zo'n prijs, maar je weet het nooit.

    Nog even de formule: SPL=10Log P+eff.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #57
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Han alle waar naar zijn geld maar trek dan niet een grote broek aan met theoretische kennis. Ik heb 2 jaar natuurkunde op de TU Delft gestudeerd, maar we gingen even uit van specs. waar jij gemakshalve de ene spec. in twijfel trekt en deze vervolgens naast de andere legt. Ja joh, een "joekel van een versterker" dat kunnen wel 10 eindbuizen zijn...!!
    Ga lekker hobbyen met je vintage speakers en reageer verder op de vraag van de TS, want dat doe je namelijk niet. Ik snap werkelijk niet wat de term "moderator" bij jouw naam betekent, want je gedraagt je regelmatig als een Brad.

    Fijne avond verder.

  8. #58
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Erik, eigenlijk ben je best wel een schijt irritant ventje die altijd zijn gelijk denkt te kunnen halen.

    Ik leg aan de TS uit hoe het werkt met vermogen en rendement en jij moet je er weer mee bemoeien, niet gehinderd door enige relevante kennis.

    En dat jij natuurkunde hebt gestudeerd geloof ik geen flikker van, want dan had je niet zo slap uit je nek lopen lullen.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #59
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Jij mag geloven wat je wilt loodgieter, maar een lulverhaal ophangen over speakers en versterkers die er niet meer zijn, gaat de TS niet helpen want die wilde alleen maar weten welke actieve sub beter voor 'm is. Wat was jouw antwoord daarop, moderator?

  10. #60
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.706

    Standaard

    Je zet jezelf voor lul Erik, doe je vaker.

    Ik leg aan de TS uit wat het verband is tussen geluidsdruk, vermogen en rendement. Mag dat van groothertogin Erik de P?
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top