Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19

Discussie: Brom in versterker

  1. #1

    Standaard Brom in versterker

    Goededag,

    Ik heb een nieuwe oefenversterker aangeschaft, Bugera 5V buizen. Prima versterker voor thuis. ik heb een fender stratocaster aangesloten. Echter hoor ik steeds een lichte brom. Als ik een boss pedaal ertussen zet ( met een adapter en nieuwe kabels ) wordt de brom echter alleen maar harder. Wat kan dit zijn ? de stekker is een "geaard "exemplaar en zit gewoon in een normaal stopcontact. Er zijn geen verdere apparaten aanwezig die m.i het signaal verstoren. Ligt dit dan nu aan de versterker ?

  2. #2

    Standaard

    - Staat dat boss pedaal waarmee je brom harder wordt aan (Dus niet in bypass)?
    - Kun je de sterkte van de brom laten varieren door met je lichaam (en gitaar dus) te draaien?
    - Is de brom er ook als je je volumeregelaar op je gitaar dicht draait?
    - Is er een verschil in brom tussen je gitaar volledig los of wanneer je je snaren (of andere metalen onderdelen) aanraakt?
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  3. #3

    Standaard

    ja..als ik de boss aandruk gaat de brom ook harder. Sterkte van de brom?? Dat moet ik even uitproberen. als de vlume regelaar dicht gaat wordt de brom ook minder. Maar normaliter is de brom licht aanwezig, wat kan komen door single coil. maar als ik een efeect pedaal aandruk wordt de brom echt een stuk luider.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 februari 2014
    Locatie
    stadje aan een rivier en tussen de fruittelers
    Berichten
    1.598

    Standaard

    intereferentie van (andere) elektrische apparaten in de buurt ?
    een aap die wel bananen eet speelt vals

  5. #5

    Standaard

    nee, niet dat ik weet..en zeker niet iets wat aanstaat....maar die "brom"is geen versterker fout ?

  6. #6

    Standaard

    Het pedaal werkt ook als buffer. Dat betekent dat je elementen minder belast worden als het pedaal in de keten staat en de brom dus harder wordt. Met wat je beschrijft ben ik geneigd te concluderen dat je brom door je gitaar wordt opgepikt en niet van je versterker komt.
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

    — Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komopi Bekijk bericht
    Goededag,

    Ik heb een nieuwe oefenversterker aangeschaft, Bugera 5V buizen. Prima versterker voor thuis. ik heb een fender stratocaster aangesloten. Echter hoor ik steeds een lichte brom. Als ik een boss pedaal ertussen zet ( met een adapter en nieuwe kabels ) wordt de brom echter alleen maar harder. Wat kan dit zijn ? de stekker is een "geaard "exemplaar en zit gewoon in een normaal stopcontact. Er zijn geen verdere apparaten aanwezig die m.i het signaal verstoren. Ligt dit dan nu aan de versterker ?

    Lezen we hier met z'n allen nou overheen?

    Als het door de gitaar wordt opgepikt moet de brom met de positie mee veranderen
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  8. #8

    Standaard

    Ik ben nu aan het werk, zal dat vanavond eens testen...dacht er al aan de versterker weer terug te sturen naar Bax..maar het ligt dus niet aan de versterker ?

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door komopi Bekijk bericht
    Ik ben nu aan het werk, zal dat vanavond eens testen...dacht er al aan de versterker weer terug te sturen naar Bax..maar het ligt dus niet aan de versterker ?
    Nee, het ligt niet aan bax of aan de versterker maar aan de wijze van gebruik. Als je hem zoals het hoort op een randaarde stopcontact aansluit zou je probleem over kunnen zijn. Eerst maar proberen dan zien we verder.
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  10. #10

    Standaard

    ok..dus een verlengsnoer naar mijn wandcontactdoos..verlengsnoer heeft randaarde en dan zou het over moeten zijn? OF denk ik nou echt te simpel? Ben geen electricieen

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top