Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 132
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard Kwaliteit gitaar kit

    Enige maanden geleden heb ik weer een gitaar gekocht en ben druk aan het oefenen. Ik heb begin jaren 80 ook al een gitaar periode gehad maar heb dat nooit echt serieus opgepakt. In die jaren had ik maar 1 gitaar held en dat was Eddie van Halen, niet alleen om zijn speelkunsten maar ook om zijn gitaren. Nu blijven de gedachten door mijn hoofd spelen om komende jaar zo'n gitaar in mijn kamer hebben te staan.
    Nu twijfel ik echter of dat ik door spaar en een EVH gitaar koop of dat ik er zelf eentje in elkaar zet met een kit die ik koop. Een EVH koop je tussen de 750 en 800 euro en ik " denk" een zelfbouw gitaar tussen de 300 en 400 euro te kunnen realiseren.

    Punt waar ik nu mee zit, is het wel het geld waard om voor 300/400 euro zelf een gitaar te maken met het risico dat hij vervolgens niet klinkt en misschien wel lastig te bespelen is? Ik vind wel de lol om een gitaar te bouwen maar wil wel kunnen genieten van mijn bouwkunsten en niet dat hij op de standaard blijft staan en vervolgens stof sta te happen.

    Zijn er lezers die ervaringen hebben hoe een zelfbouw kit klinkt, en of het zinvol is om een paar 100 euro te besparen of gewoon een EVH te kopen?

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.646

    Standaard

    bedoel je de strat met strepen en 1 humbucker?
    zo ja, waarom dan niet net zo doen als hij, koop een tweedekansje, misschien een andere hals erbij etc. van onderdelen waar jij blij van wordt.
    een kit zitten vaak metalen onderdelen bij die niet geweldig zijn, dus die moet je al weer vervangen etc.
    het is maar een idee ;-)

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ja, de strat met 1 humbucker en ik dacht aan een kit waarbij je alleen een body koopt met een hals.

    deze: https://www.bax-shop.nl/elektrische-...rood-wit-zwart

    Ik ben iets tegen gekomen onder de naam " Musikraft" https://www.musikraft.com/ maar die gaat in de papieren lopen, Ik ga dus op zoek naar een losse hals en losse onderdelen en hoop dit tussen de 300 en 400 euro bij elkaar te vinden.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2008
    Locatie
    Neerpelt
    Berichten
    3.793

    Standaard

    Tja, een volledige gitaar met kwaliteitsonderdelen ga je voor 300-400€ niet redden. Body en hals misschien wel, maar dan moet die nog gelakt worden en moet je nog hardware tellen. Uiteindelijk kom je dan toch ongeveer op hetzelfde bedrag uit.

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 april 2015
    Locatie
    Doetinchem
    Berichten
    22.877

    Standaard

    Al eens gelezen hoe EvH z’n gitaar tot stand gekomen is?

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Erik de Perik Bekijk bericht
    Al eens gelezen hoe EvH z’n gitaar tot stand gekomen is?
    ??Hoe bedoel je?

  7. #7
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Superjohn Bekijk bericht
    ??Hoe bedoel je?
    Allemaal bijenkast geraapte oude meuk.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  8. #8
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Ohh, dat verhaal ken ik wel. Dat was een low budget gitaar....

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    28 december 2011
    Locatie
    Deventer
    Berichten
    13.605

    Standaard

    Volgens mij was het een charvel.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
    147-c Guitars

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 maart 2019
    Locatie
    Maarssen
    Berichten
    132

    Standaard

    Maar om even terug te komen op mijn vraag, zou het zin hebben om met een losse body, neck en overige spullen een replica in elkaar te zetten die vervolgens een beetje in de buurt komt van een EVH? Zal eens serieus gaan zoeken en kijken op wat voor een bedrag ik ga uitkomen. Als het rond de 500 euro zal zijn dan heeft het voor mij geen zin....denk ik.

    Maar zijn er mensen die mij kunnen helpen wat voor een humbucker ik moet gaan zoeken?

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top