Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 24 EersteEerste ... 2345614 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 234

Discussie: warmoth #15 en #16

  1. #31
    Tankman
    Guest

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Liquid_Metal Bekijk bericht
    Ga bij Orpheo langs, die schijnt een gitaar van Warmoth te hebben. Misschien kun je die proberen...
    Heeft Orpheo Warmoth's? Sinds wanneer dan?







  2. #32
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 november 2008
    Locatie
    De hel (ook wel bekend als Den Haag)
    Berichten
    1.304

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    zelf. het assembleren doe ik zelf. is ook niet moeilijk. als je een keer een set tuners, pickups, een pot, switch of output vervangen hebt, kan je dit ook. de meeste gaten zijn al gedaan voor je. maar ik ga deze keer wat meer zelf doen qua houtwerk. bijvoorbeeld dus de gaten voor de pots zelf boren, alles wat dichter bij m'n rechterhand, en wat verder uit elkaar, en de knoppen verzinken zoals PRS dat een beetje doet. ik zag iemand met een klein boortje een pilot hole maken, en met een vlinderboor de grote recess maken, en dan met een beiteltje het verloop erin werken, en daarna met een dremel en schuurpapier het glad maken.

    warmoth zal het assembleren niet doen. ze zijn een replacementparts builder. geen customshop. al komt 't wel zo over.

    de importkosten. tja. 34% belasting. verzenden gaat via UPS, dus je hebt je parts in 3 a 5 dagen in huis (afhankelijk of het weekend ertussen zit). en dan krijg je dus de naheffing van 23%. met de huidige dollarkoers is dat zeer goed te doen hoor

    gelijmd, schroeven. maakt geen fuck uit. echt geen zak. schroeven is makkelijker dan lijmen voor mij, maar om te frezen is een goede pocket voor schroeven lastiger. dat moet namelijk veel strakker zijn. bij warmoth zijn de neckpockets strakker dan bij gibson, zoals ik al ooit zei. daar heb je volledig hout op hout contact, geen lucht of dikke lijmlagen ertussen. of het beter of slechter is laat ik in het midden, maar qua vakmanschap vind ik warmoth beter. ook qua hout, tops, backs, halzen, fretwerk, etc etc.
    Dank voor de duidelijke uitleg

    En de kosten vallen ook wel mee...
    Hmmm.
    Toch maar eens gaan kijken als ik terugkom van vakantie.
    Ik ben nu een gitaar aan het customisen (nieuwe lak, relic, nieuwe onderdelen, etc), als dat lukt moet een Warmoth dus ook wel lukken.

  3. #33
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    kwaliteit? joh... ach. warmoth maakte slechts de gitaren voor de fender customshop van +- 1987 tot 1991. de beruchte 'frankenstrat' van evh komt bij boogie bodies vandaan. en wie had dat nu opgezet? juist. warmoth.

    uit de stal van ken warmoth komt Suhr, anderson, charvel, jackson. nog meer namen nodig? tuurlijk ben je welkom om te testen.

    en gitaar voor t leven? ik dacht t ook van niet. maar als ik nu in m'n collectie speur denk ik dat ik 't met 2 bewuste LP's af kan. en die lp's maak ik nu na, en dan n tikkie beter en mooier.

    en qua kwaliteit... ach, ik heb maar 9 gibsons verkocht om warmoth's direct te kunnen bekostigen, 3 PRS-en (usa, dus niet de SE serie), dus warmoth zal wel prut zijn

  4. #34
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 maart 2010
    Locatie
    Muizen
    Berichten
    1.881

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    kwaliteit? joh... ach. warmoth maakte slechts de gitaren voor de fender customshop van +- 1987 tot 1991. de beruchte 'frankenstrat' van evh komt bij boogie bodies vandaan. en wie had dat nu opgezet? juist. warmoth.

    uit de stal van ken warmoth komt Suhr, anderson, charvel, jackson. nog meer namen nodig? tuurlijk ben je welkom om te testen.

    en gitaar voor t leven? ik dacht t ook van niet. maar als ik nu in m'n collectie speur denk ik dat ik 't met 2 bewuste LP's af kan. en die lp's maak ik nu na, en dan n tikkie beter en mooier.

    en qua kwaliteit... ach, ik heb maar 9 gibsons verkocht om warmoth's direct te kunnen bekostigen, 3 PRS-en (usa, dus niet de SE serie), dus warmoth zal wel prut zijn
    Het was zeker niet mijn bedoeling om te twijfelen aan uw oordeel ivm de gitaren, noch om te zeggen dat Warmoth prut is

    Ik vind het ook heel fijn dat ik welkom ben om te komen proberen, maar ik zal dat in de vorm van een regencheque in de kast leggen... De kans dat ik teveel last van GAS krijg als ik daar eens op speel en dan komen we terug bij het puntje van het geld. En dan moeten we weer keuzes maken: mijn vrouw haar auto (die ze onlangs nog van kreukelzones voorzien heeft) laten herstellen of een warmoth gitaar... (terwijl ik al een MIM Fender, een LC Hurricane en een bouwpakketje van een LP heb liggen)
    Ik zou beter wat investeren in lessen pakken ipv nog maar eens een extra gitaar om zeeeer matig op te spelen...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door smullie Bekijk bericht
    Het was zeker niet mijn bedoeling om te twijfelen aan uw oordeel ivm de gitaren, noch om te zeggen dat Warmoth prut is

    Ik vind het ook heel fijn dat ik welkom ben om te komen proberen, maar ik zal dat in de vorm van een regencheque in de kast leggen... De kans dat ik teveel last van GAS krijg als ik daar eens op speel en dan komen we terug bij het puntje van het geld. En dan moeten we weer keuzes maken: mijn vrouw haar auto (die ze onlangs nog van kreukelzones voorzien heeft) laten herstellen of een warmoth gitaar... (terwijl ik al een MIM Fender, een LC Hurricane en een bouwpakketje van een LP heb liggen)
    Ik zou beter wat investeren in lessen pakken ipv nog maar eens een extra gitaar om zeeeer matig op te spelen...
    ik weet dat je niet zei dat warmoth prut is. ik trok je 'kwaliteitsvraag' beetje uit 't verband. doe ik wel vaker, mag toch?

    ik weet niet of je er GAS van zult krijgen. wat ik wel weet is dat je je, als je op mijn warmoths speelt, moet beseffen dat het gitaren voor en van mij zijn. wat ik daarmee wil zeggen is dat ze nog meer zijn afgesteld op mijn smaak dan 'confectie'. dus niet alleen actie maar ook frethoogte, hoe zwaar/soepel iets speelt, de derde pickup, de controls, dat sommige gitaren in het middenstandje altijd uit fase staan, etc etc etc. dat is enorm belangrijk en verschillend in mijn gitaren.

    on topic: de order is begonnen. er is een officieel ordernummer nu aangemaakt. er zijn wel wat kleine veranderingen nog doorgevoerd op het allerlaatst.

    1: geen recessed knoppen. geen goed idee. niet goed uit te voeren. dus, geen nut om de grote controlcavity te doen dus:
    2: kleine control rout!
    3: als resultaat geeft dat me de mogelijkheid om HOUTEN backplates te kopen! ik heb een leverancier gevonden die cocobolo dekplaten maakt voor les pauls, PRS-en en strats. mooi, dan neem ik dus de gewone dekplaten voor een LP, en een dekplaat voor een strat-tremcavity. omdat ik 230 euro had begroot PER FLOYD, en ik nu slechts 200 kwijt ben voor beide floyds, kan dat er wel van af denk ik zo?! idem dito voor de ebben pickup ringen (lang leve allparts; 30$ voor 2 stuks, ik heb er 6 nodig, dus voor nog geen 100 euro ben ik klaar; bij allparts zal ik ook gelijk de schaller studs kopen).
    4: ik ga geen customwound pickups laten maken, en wel om het volgende.

    het idee was om door een pickupwinder een set te laten maken wat feitelijk een customisation was van de duncan 59/custom hybrid. ik had al zo'n set, en dit moest dus daar een kopie van worden, doch met andere magneten. mijn eerste set had magnetische slugs (alnico5) en een alnico8 bar onderin,

    maar, wie schetst mijn verbazing? mijn eigen gehybrid-isede setje klinkt tig keer beter. veel meer 'growl', punch, attack, precisie. iedere noot is met high gain te horen in het open G akkoord. ieder rammeltje, ieder verkeerd gezette vinger word gruwelijk bloot gelegd. soort van 'anatomische les', maar dan voor de gitaar, haha.

    Ik zal te zijner tijd nog wel alnico5 slugs plaatsen in de slug-spoel (die je dus niet ziet onder de kap!). dat geeft iets meer 'spank' en twang als je 'm coilsplit, en vooral meer strakheid als je 'm in serie laat blazen.

    ik heb in de koa/walnut LP met ziricote neck (deze heb ik al, wat ik nu laat maken is een kopie van deze gitaar, alleen dan mooier, beter afgewerkt) dat setje, en dat komt over m'n CMW modded marshall gruwelijk dichtbij de tone van George Lynch en Warren Demartini.

    ik heb ook een verbeterde tremel-no ontworpen, en die ga ik erin zetten. het verschil is wel dat je bij mijn ontwerp moet boren, maar het voordeel is dat je je trem echt compleet vast kunt zetten. muur en muurvast. niet omhoog OF omlaag.

    En ik ga dit block aan m'n trem hangen:



    in een les paul (en warmoth's trem cavity) heb je ruimte zat voor dat ding. dit block heeft bijna 100% meer massa dan het gewone block. hij is dikker, langer en breder. ik vind het jammer dat floyds geen block hebben dat volledig doorloopt, en dat de tremarm ook in het block steekt, zoals sommige 'gewone' trems. ach, je kan niet alles hebben.

  6. #36
    Tankman
    Guest

    Standaard

    @Orpheo: Hoe stel jij je gitaren af dan wat zo afwijkt van de "norm"?

  7. #37

    Standaard

    Heeft ie niet altijd vrij brede dikke halzen en een hoge actie? Meen dat ik zoiets weleens gelezen heb.

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tankman Bekijk bericht
    @Orpheo: Hoe stel jij je gitaren af dan wat zo afwijkt van de "norm"?
    scheve actie, om maar wat te noemen. ik wil het op de lage snaren eisnijderhoog, en op de hoge snaren heel laag. ik wil enorm hoge frets. ik heb enorm dikke halzen, wat ook niet de 'norm' is. maar ik dénk dat dat het is hoor. het enige dat ik weet is dat iedereen die op mijn gitaren speelt verzucht dat de hals zo dik is, en ze zo lastig spelen...

  9. #39
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 april 2007
    Locatie
    Duiven/Arnhem
    Berichten
    2.733

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo Bekijk bericht
    klopt. 2 jaar geleden, if I recall correctly? het was winter, regende dat het goot, gruwelijk kloteweer, had 3 uur in de trein gezeten, half uur a 45 minuten gelopen op zoek naar de locatie. en dan ga ik niet spelen om je te plezieren, alleen om te luisteren of de gitaar klinkt. niet eens opgewarmd, gewoon luisteren naar de tone. en dat jij dan gelijk Eruption verwacht, of Fuzz Universe van paul gilbert, is jou probleem

    Ik was gister 6u op, moest 9u in Zwolle zijn. Het regende wat, had 2,5u in de trein gezeten en ook nog een half uur gelopen. Ik moest voorspelen bij een auditie en dit ging prima...

  10. #40
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2004
    Locatie
    Den Haag/Amsterdam
    Berichten
    22.114
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Daan_B Bekijk bericht
    Ik was gister 6u op, moest 9u in Zwolle zijn. Het regende wat, had 2,5u in de trein gezeten en ook nog een half uur gelopen. Ik moest voorspelen bij een auditie en dit ging prima...
    leuk voor je. maar jij bent mij niet, en vice versa. daarnaast, je negeert die laatste 2.5 regel. ik speelde om de gitaar te horen. dus de riffs en licks waarvan ik weet hoe ze moeten klinken, hoe ik ze wil horen. en speel dan niet om te plezieren of om mijn kunsten te tonen.

    dus, sorry hoor, het interesseert me geen bal dat je een goede auditie had.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top