Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 31 van 32 EersteEerste ... 2129303132 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 301 t/m 310 van 318

Discussie: Impedantie FAQ

  1. #301

    Standaard

    Ja, is een draadje van plus naar plus en een van min naar min. (toch werkbanklui? )

    En met zo'n ding in de juiste maat boor je in een minuutje dat extra gat:
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  2. #302
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 november 2008
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    8.182

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door peter_heijnen Bekijk bericht
    Ja, is een draadje van plus naar plus en een van min naar min. (toch werkbanklui? )
    right.....
    www.amps-unlimited.nl

    Reparatie / Restauratie
    Tube & SolidState Amps.

  3. #303

    Standaard

    okee, dat moet ik nog wel kunnen. Bedankt!!

  4. #304
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Kleine vraag, vooral voor de zekerheid. Ik heb een lampentop. Aan de achterzijde is er keuze te over voor allerhande aansluitingen. Een 1*4 ohm of 2*8ohm, 1*8ohm of 2*16ohm, 1*16ohm. Momenteel wil ik wat tijd nemen om andere luidsprekerkasten te testen. Ik veronderstel dat ik dan gewoon naar de aangegeven ohm van de luidsprekerkast moet kijken om de versterker aan te sluiten? Ik heb er een gevonden met een switch stereo mono en de keuzes mono: 4ohm of 16 ohm, stereo 8ohm. Met mijn huidige luidsprekerkast gebruik ik 2*8ohm. Als ik bij die andere stereo schakel, kan ik toch gewoon twee kabels naar die 8 ohm sturen?
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  5. #305

    Standaard

    Neen, 2x8 ohm is 4 ohm. Daar moet je ze op aansluiten.
    Gezocht: 100x probe voor oscilloscoop
    Aangeboden: niets

  6. #306
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Ik heb er een gevonden met een switch stereo mono en de keuzes mono: 4ohm of 16 ohm, stereo 8ohm.
    Dus daar zitten 2 speakers in van 8Ω elk. Die kunnen voor mono dus parallel staan en dan heb je 4Ω, of voor mono in serie staan en dan heb je 16Ω.

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Met mijn huidige luidsprekerkast gebruik ik 2*8ohm. Als ik bij die andere stereo schakel, kan ik toch gewoon twee kabels naar die 8 ohm sturen?
    Dus je huidige cab is 4Ω en die gebruik je op de 1*4Ω/2*8Ω tap. Als je dus die nieuwe cab op mono 4Ω schakelt sluit je die idd aan op dezelfde tap als nu.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  7. #307
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tommus42 Bekijk bericht
    Neen, 2x8 ohm is 4 ohm. Daar moet je ze op aansluiten.
    Goed lezen wat er staat. 1x4Ω of 2*8Ω (parallel) is dezelfde tap.
    "Meten is weten, gissen is missen"

  8. #308
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Ok, al bedankt voor de reacties. Voor de duidelijkheid even een detailfoto van de keuzes van mijn versterker. Momenteel speel ik met een 4*12 cab, ik sluit 2*8 ohm aan op de twee ingangen van mijn cab. Ik ga ervan uit dat ik stereo speel? Bij diegene die ik op het oog heb ik de keuze tussen mono en stereo. Ik laat de switch op mono staan en sluit één speakerkabel aan van 4ohm (versterker) naar 4ohm luidsprekerkast? Heeft die stereoswitch dan een functie? Ik dacht nl. dat ik stereo kon schakelen en opnieuw 2*8ohm kon nemen.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

  9. #309
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Die versterker is toch mono of mis ik iets

    Of je die nieuwe cab nu op stereo zet en vanaf iedere 8Ω speaker een apart kabeltje naar de 2*8Ω jacks legt, of de cab op mono schakelt en 1 kabeltje naar de 4Ω jack legt maakt toch niks uit? Of je nou die speakers parallel zet bij de jacks of in de cab, het resultaat is hetzelfde.

    Maar misschien denk je daar anders over? In high-end audiokringen zijn er ook hele volksstammen die aan bi-wiring doen en meerdere kabels vanaf de versterker naar apart laag, midden en hoog leggen. Die beweren verschil te horen.

    edit:

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Outrage Bekijk bericht
    Momenteel speel ik met een 4*12 cab, ik sluit 2*8 ohm aan op de twee ingangen van mijn cab.
    Zitten nou in die bestaande cab allemaal 4Ω speakers die 2 aan 2 in serie zitten? Zo kom je aan 2*8Ω? En die leg je dan met aparte kabels naar 2*8Ω jacks?
    Laatst gewijzigd door Plant; 2 juli 2014 om 00:13
    "Meten is weten, gissen is missen"

  10. #310
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 augustus 2005
    Locatie
    Flanders Fields
    Berichten
    2.008

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Die versterker is toch mono of mis ik iets

    Of je die nieuwe cab nu op stereo zet en vanaf iedere 8Ω speaker een apart kabeltje naar de 2*8Ω jacks legt, of de cab op mono schakelt en 1 kabeltje naar de 4Ω jack legt maakt toch niks uit? Of je nou die speakers parallel zet bij de jacks of in de cab, het resultaat is hetzelfde.

    Maar misschien denk je daar anders over? In high-end audiokringen zijn er ook hele volksstammen die aan bi-wiring doen en meerdere kabels vanaf de versterker naar apart laag, midden en hoog leggen. Die beweren verschil te horen.

    edit:



    Zitten nou in die bestaande cab allemaal 4Ω speakers die 2 aan 2 in serie zitten? Zo kom je aan 2*8Ω? En die leg je dan met aparte kabels naar 2*8Ω jacks?
    Ik heb eigenlijk geen flauw idee. Ik hem 'm zo aangekocht en zo geleerd 'm aan te sluiten. Wat ik doe is blijkbaar niet gebruikelijk? Ik heb er eigenlijk zelf geen idee over. Het enige wat ik hoop te bereiken is dat ik mijn versterker op een veilige manier kan aansluiten op een ander cabinet. Ik ben niet speciaal een audiofiel.
    Bij zijn geboorte zou er voor de kust bij P. een zeemonster zijn opgedoken dat begon te zingen. Daarnaast zou er een dubbele regenboog boven de stad zijn verschenen en gingen in heel het land de bloemen midden in de winter bloeien. Naar aanleiding van zijn geboorte zou ook een nieuwe ster aan de hemel zijn verschenen. Te koop: Jackson USA SL2H 2001

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top