Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 6 EersteEerste 1234 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 52
  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.459

    Standaard

    Afgezien van hier & daar een pickupje doe ik niet echt aan veranderen denk ik
    de boel draaiend maken/houden is al meer werk dan me lief is,
    neem dit stelletje bijvoorbeeld
    De '76 Gretsch links had een pickguard en neck reset nodig, de '71 Goldtop deluxe heeft Dimarzio paf's en Schallers gekregen, de '73 tele nieuwe frets en Lollars en van de Es 225 is, afgezien een fretjob ook alle hardware niet origineel (P90 zijn door Oigun gewonden)

    Laatst gewijzigd door Pepe; 28 januari 2022 om 10:50
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jan Buurman Bekijk bericht
    Zeker leuk topic. Ik weet alleen niet waar ik moet beginnen. En waar ik de tijd vandaan ga halen om dit epistel te gaan schrijven.
    Misschien later…

    Edit: Ik realiseer mij ineens dat het alleen om gitaar gerelateerde aanpassingen gaat. Dus pedalen, amps en cabinetten vallen dus af.
    Dit..

    Ik geloof niet dat ik de afgelopen veertig jaar een elektrische gitaar heb gehad die langer dan een paar maanden in mijn bezit is geweest en origineel gebleven is..

    Voor mij is het aanpassen van vooral gitaren een essentieel onderdeel van de hobby/passie. Bij effecten beperkt zich het geklus tot kleine reparaties en bij versterkers liet ik de aanpassingen altijd doen door een bevriende techneut die inmiddels alweer een jaar of 15 uit de running is.



    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Acht van mijn twaalf gitaren zijn zo origineel mogelijk gekocht dan wel gemaakt. Behalve als er Klusons op zitten, die gaan er subiet af en daar komen Grovers voor in de plaats. Twee waar ik echt vanalles aan versleuteld heb: een Ibanez 2350 LP en een Pasadena ES339. Twee zelfassembleersels, een frankencaster (te gek) en een stratje (nog niet klaar). O en er ligt nog een doos op zolder met een ouwe Teisco in onderdelen, wel alles compleet en origineel.
    Laatst gewijzigd door Midwolda; 28 januari 2022 om 11:02
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Rinze Bekijk bericht
    Dit..

    Ik geloof niet dat ik de afgelopen veertig jaar een elektrische gitaar heb gehad die langer dan een paar maanden in mijn bezit is geweest en origineel gebleven is..

    Voor mij is het aanpassen van vooral gitaren een essentieel onderdeel van de hobby/passie. Bij effecten beperkt zich het geklus tot kleine reparaties en bij versterkers liet ik de aanpassingen altijd doen door een bevriende techneut die inmiddels alweer een jaar of 15 uit de running is.



    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Maar blijft het in de meeste gevallen dan bij andere pickups en betere elektronica, of gaat dat verder? Bij mijn Gretsches heb ik nog niet de behoefte om meer te doen dan de elementen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Warffum
    Berichten
    14.391

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Maar blijft het in de meeste gevallen dan bij andere pickups en betere elektronica, of gaat dat verder? Bij mijn Gretsches heb ik nog niet de behoefte om meer te doen dan de elementen.
    Elementen eigenlijk altijd maar ook bruggen, topkammen en schakelingen zijn de sjaak als ik dat nodig vindt. Wat niet wil zeggen dat het daadwerkelijk nodig is. Het zit meer in mijn kop dat het moet om dichter bij een soort ideaal te komen. Zo langzamerhand weet ik aardig wat ik wel en niet waardeer. Dat heeft wel een hoop tijd, geld en moeite gekost maar ach, het houdt je van de straat he. De grens ligt bij mij bij halzen en bodies vervangen, dan zoek ik liever een andere gitaar. De uitkomst is me daarbij ook te onzeker, weet ik na een paar zelf geassembleerde gitaren.

    Ik heb het met alles trouwens, als jongen sloopte ik al van alles om te zien hoe het in elkaar zat. Met mijn ligfietsen is het hetzelfde, je begint dingen zelf te doen en voor je het weet loopt het uit de hand. En zo zijn er nog wel meer obsessies 😇



    Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk
    Te koop: Laney IRT Studio 15 inclusief voetpedaal en rack-ears. Alleen ophalen 325,-.

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Ik verander eigenlijk maar weinig. Zeker in verhouding tot sommigen hier.
    Soms een keer andere elementen, maar dan nog kan het zomaar zijn dat ik later weer terug ga naar origineel omdat dat toch eigenlijk helemaal niet zo slecht was.
    Verder alleen wat niet goed werkt. Keertje andere potmeter als ie kraakt, hier en daar een topkam indien nodig, en dat was het wel.
    Oh, van mijn steve morse signature heb ik de hals geshimmed omdat de actie anders niet laag genoeg ging.

    Ik heb wel 1 gitaar op de nominatie staan om serieuzer verbouwd te worden, daar denk ik al best lang over, maar ben er nog niet aan durven beginnen. Neck through body, carved birdseye maple top, 2-point tremolo.
    Die wil ik eigenlijk hardtail maken, en dan eigenlijk met een wraparound, maar dan moet ik of de carve aanpassen of de wraparound verzinken (lijkt me lastig met snaren wisselen), want ik kan geen hals shimmen. Maar dan nog zit ik met de gaten van de studs. Dus alle niet-dekkende afwerkingen zijn dan eigenlijk klote.
    Dus misschien moet ik het ook maar gewoon niet doen
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 28 januari 2022 om 12:10

  7. #17

    Standaard

    - Mijn mayones is zoals hij door mayones gemaakt is, wel met een custom neck pickup, maar die zat er "af-fabriek" in.
    - Mijn Les Paul heeft nieuwe pickups en pots (Dimarzio Anniversary pots)
    - Mijn RG gaat binnenkort een Sure Claw krijgen omdat de huidige klauw de hele tijd los blijft schieten en ik daar zat van ben.
    Daarna kijk ik wel of ik hem genoeg speel om hier een andere pickup set en switch in te hangen.
    Als ik dat besluit vervang ik ook de edge 3 voor een gotoh 1996
    Laatst gewijzigd door R.J; 28 januari 2022 om 12:21

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 september 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    4.353

    Standaard

    Ok. Dan heb ik ook wel een lijstje.

    Ik tel het wijzigen van puckups met behoud van originele configuratie niet mee. Dan heb ik drie weirdo's. Eerlijk toegegeven heb ik dit niet allemaal zelf lopen knutselen maar wel zelf verzonnen. Telt ook tock?

    Firecaster:
    Is van oorsprong een standaard Mexicaanse telecaster.
    - Originele lak eraf en nitro erop
    - Binding erop
    - Gefreesd naar ‘deluxe’ configuratie.
    - Custom pickguard gemaakt door forumgenoot Eugen
    - 3x Mojotone Johnny Winter Firebird pickups.
    - Vijfstandenschakelaar met 1=Brug, 2=Brug+Midden, 3=Brug+Nek, 4=Midden, 5=Nek.
    - Bigsby
    - Treblebleed


    Potatocaster:
    Is eigenlijk een Fenix ST20 van ergens rond 1990
    - Andere slagplaat voor HSH
    - Brug en Neck PU zijn twee DiMarzio ‘virtual PAFs’.
    - Midden PU is de Fender CS69 pickup uit mn strat.
    - Beide toonknoppen zijn lineaire coilsplits waarmee ik dus geleidelijk van HB naar SC kan gaan. Er leuk.
    - Treblebleed


    Coppercaster:
    Was oorspronkelijk een Squier ‘72 nogwat met twee van die wide range PU’s.
    - Originele lak eraf en nitro koperlak erop.
    - Pickups zijn Duesenberg Grand Vintage hunbucker voor de brug en een Duesenberg Domino p90 in de nek
    - Zelfde coilsplit truckje voor de HB. De andere toonknop wordt daarmee een master tone.
    Laatst gewijzigd door Nellyrocks; 28 januari 2022 om 12:58
    prut...

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.265

    Standaard

    Alleen mijn '74 Mustang is origineel.
    De rest is allemaal wel iets aan getweakt.
    Hofner heeft een Kent Armstrong minihumbucker gekregen en een nieuwe slagplaat met pots.
    Guild heeft een niet originele Bigsby, Bigsby brug, elementen zijn omgedraaid (Peter Greenish) en inschakelen doe ik met het volume van de pots, elementschakelaar is een killswitch.
    Blade is gerefret, heeft locking tuners gekregen, GFS actieve toonregeling, en nieuwe pups.
    Laatst gewijzigd door Tupelo; 28 januari 2022 om 16:52

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 november 2001
    Locatie
    Fryslan
    Berichten
    1.380

    Standaard

    Ik heb vnl. goedkope gitaren met betere pickups erop. Richwood, LC, Epiphone, Steinberger Spirit. Ik word wel oud en lui, heb recent een RW ES335 sunburst gescoord, had ik woeste plannen mee, nog nix aan gedaan...

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top