Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 17 van 18 EersteEerste ... 715161718 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 161 t/m 170 van 180

Discussie: Opgelicht!

  1. #161

    Standaard

    Een beetje laat maar ik heb haar gevonden hoor! Tis wel een eindje rijden, maar ja..
    https://www.facebook.com/chelina.sambo

  2. #162

    Standaard

    Hoi mensen.

    Afgelopen dinsdag (1 december) heb ik een deal gesloten via marktplaats met iemand. Het ging om een footswitch voor mijn versterker. Na binnen een uur tijd een keer of 10 heen en weer gemaild te hebben, en foto's te hebben ontvangen van de footswitch, heb ik deze persoon de afgesproken 27 euro overgemaakt. Daarna heb ik er nooit wat van weergehoord en niets ontvangen. Ik heb hem 2 dagen na de overboeking van het bedrag, donderdag 3 december nog een keer gemaild met een vriendelijk verzoek of hij even wou reageren op mij. Daar reageert hij ook niet op.

    De enige gegevens die ik heb van hem zijn zijn voor en achternaam, bankrekeningnummer, en woonplaats (als deze gegevens al echt zijn).

    Gelukkig gaat het niet om een gigantisch bedrag, maar ik wil er uit principe toch graag alles aan doen om de switch alsnog te ontvangen, of het geld terug te krijgen. Moet ik nou aangifte doen of? Wat zouden jullie doen?

  3. #163
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.567

    Standaard

    Ik zou me er nog niet heel druk om maken. Het is de afgelopen dagen spitsuur geweest bij de pakketdiensten, grote kans dat het er iets langer over doet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #164

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Ik zou me er nog niet heel druk om maken. Het is de afgelopen dagen spitsuur geweest bij de pakketdiensten, grote kans dat het er iets langer over doet.
    Ja maar hij reageert ook nergens op via mail. zelfs niet na 6 dagen tijd. Terwijl hij op de dag dat we de deal gesloten hebben in een uur tijd meerdere malen reageerde. Ik kan ook door zijn naam in te vullen op google geen gegevens vinden van hem.

    Ik weet dus wel bijna zeker dat ik opgelicht ben, toch?

  5. #165
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 april 2013
    Locatie
    Cranendonck
    Berichten
    867

    Standaard

    Even googlen op naam vaak kom je dan verder face book account of adres gegevens werkomgeving etc zet anders de gegevens op internet met de vraag kent iemand die persoon. je hoeft er niet meteen bij te zeggen dat je denkt dat het een oplichter is.

  6. #166

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door motorhan Bekijk bericht
    Even googlen op naam vaak kom je dan verder face book account of adres gegevens werkomgeving etc zet anders de gegevens op internet met de vraag kent iemand die persoon. je hoeft er niet meteen bij te zeggen dat je denkt dat het een oplichter is.
    Ik kan geen gegevens vinden op internet door zijn naam in te vullen in google, ook geen facebook accounts. Met het invullen van zijn bankrekeningnummer kom ik ook niet verder. Er zijn sites die bankrekeningnummers blijkbaar kunnen verifieren, en daar komt alleen maar uit dat het wel een legaal bankrekeningnummer is. Maarja dan heb ik nog niks.

  7. #167

    Standaard

    Wat ik trouwens dan wel weer vreemd vind is dat ik ook vóór het betalen om foto's vroeg. Daarbij stuurt meneer 3 prima foto's, waarop de switch te zien is met telkens dezelfde ondergrond. De foto's zijn gewoon genaamd DNC 9825, DNC 9826, en DNC 9827. Dit geeft aan aan dat het wel waarschijnlijk is dat hij zelf deze foto's heeft gemaakt, en dat hij de switch waarschijnlijk ook daadwerkelijk zelf bezit.
    Ook met google image search vind ik niets. Dus hij heeft de foto's echt niet van internet. Als ik terugdenk aan het moment dat ik de deal sloot met hem waren deze foto's voor mij ook de reden dat ik er vertrouwen in had.

    Toch zie ik gewoon 0 reden om een week niet te reageren, vooral niet als je nog een mail na krijgt met de vraag of je aub even zou willen reageren. Dan moet die persoon haast wel iets mega-ernstigs zijn overkomen, of hij licht mij op.

    In hoeverre mag ik hier gegevens plaatsen van de persoon waar het om gaat?

  8. #168
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 juli 2002
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    30.484

    Standaard

    Ik zou geen gegevens van een persoon plaatsen, zeker niet zolang het vermoedens zijn. Ik snap wel dat het handig kan zijn om te waarschuwen voor notoire oplichters maar volgens mij heb je daar al een site voor.
    Het lijkt me dat je eerste aangifte moet doen voordat je gegevens van iemand op het internet slingert.
    Die Hard is geen Kerstfilm!

  9. #169

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Pepe Bekijk bericht
    Ik zou geen gegevens van een persoon plaatsen, zeker niet zolang het vermoedens zijn. Ik snap wel dat het handig kan zijn om te waarschuwen voor notoire oplichters maar volgens mij heb je daar al een site voor.
    Het lijkt me dat je eerste aangifte moet doen voordat je gegevens van iemand op het internet slingert.
    Ik heb ook aangifte gedaan, vandaag nog. Zowel bij de politie (via internet) als bij marktplaats. Maar goed, dan zet ik geen gegevens in dit forum

  10. #170

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bansoon Bekijk bericht
    WTF
    geen levering binnen 7 dagen en je doet aangifte ?
    tjeemiejeetje
    imo een major premature ejaculatie
    Tuurlijk, na 5 dagen heb ik daar recht op.

    Verkoper gaf aan gelijk de volgende dag het pakket te versturen. Laat vervolgens niks van zich horen en er komt niks binnen. Je gaat me niet serieus vertellen dat jij gelooft dat dat pakketje ineens volgende week bij mij aan komt. Geloof je het zelf? Of geloof je soms dat meneer al een week niet op zijn mail heeft gekeken? Ik snap echt niet dat mensen meer dan een week geduldig in vol vertrouwen afwachten tot je pakketje van marktplaats komt, terwijl de verkoper al het contact heeft verbroken.

    Naar mijn mening is het hoe eerder de aangifte, hoe meer kans van slagen. Als ik een maand wacht is het een verloren zaak. (Niet dat ik mijn kansen hoog inschat, maar toch)

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top