Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 3 EersteEerste 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 21
  1. #11

    Standaard

    Koop een goede acoustische steelstring.
    Hoe kun je als gitarist nu geen acoustische gitaar hebben

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    12 februari 2006
    Locatie
    Zwolle
    Berichten
    10.658

    Standaard

    Geld investeren in fx. Goeie compressor kopen, wah pedaal,chorus en 2 delays om snelheden te variëren.
    Hou je ook nog geld over om te sparen

  3. #13
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 juni 2002
    Locatie
    Hasselt County, NL
    Berichten
    48.537

    Standaard

    Als ik in jouw situatie zat, zou ik de Hotrod en de Blues inruilen voor een oude low-power Fender, Deluxe Reverb of zo. Niet dat die andere twee heel slecht zijn, maar omdat je vooral op je basisgeluid leunt, valt daar het meeste nog te halen.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.463

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Triggy Bekijk bericht
    Hoe kun je als gitarist nu geen acoustische gitaar hebben

    Hahaha...zal voor veel mensen gelden denk ik ja. Mijn staalsnaar heb ik in 2002 of zo gekocht, en sindsdien nig maar 1x nieuwe snaren op gelegd, zo veel wordt ie gebruikt.

  5. #15
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 juli 2015
    Locatie
    Sneek
    Berichten
    5.990

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Als ik in jouw situatie zat, zou ik de Hotrod en de Blues inruilen voor een oude low-power Fender, Deluxe Reverb of zo. Niet dat die andere twee heel slecht zijn, maar omdat je vooral op je basisgeluid leunt, valt daar het meeste nog te halen.
    En Kim -silverface- Wilson kan het weten .

    Maar het klopt: zet een Blues Jr naast een Princeton, of een Hotrod naast een DeLuxe en je snapt wat hij bedoelt.

  6. #16

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Joost de Ruig Bekijk bericht
    Maar het klopt: zet een Blues Jr naast een Princeton, of een Hotrod naast een DeLuxe en je snapt wat hij bedoelt.
    +1, waarheid als een gnoe!

  7. #17
    Senior Member
    Geregistreerd
    4 maart 2007
    Locatie
    Puss Creek (Brussels)
    Berichten
    11.637
    Blog Entries
    1

    Standaard

    Wat Kim zegt, Deluxe Reverb (zelfs de reissues zijn erg goed).

    Bandmaatje heeft de '72 Telecaster Custom, en hoewel het een erg goede gitaar is, gaat die niet echt iets toevoegen aan je arsenaal van klanken. Op de brugpositie klinkt die als een ietwat dichtgeknepen '52 Telecaster (fel & twangy, zonder schel te zijn), op de hals heb je een warmere klank die ik persoonlijk niet blind kan onderscheiden van een SG). En die dingen heb je al gecoverd.

    Een delaypedaaltje kan geen kwaad, reverb & vibrato zitten immers al in je Twin Reverb (en daar kan geen pedaal tegenop)... Ik zou zeggen, kijk eens naar Gretsch? Een tweedehands Duo Jet of Anniversary moet voor dat budget zeker lukken, en het is eens wat anders dan hetgene je hebt, met een unieke en zeer jaren '50-fahige klank.

    EDIT: of een Guild uit de Newark St. Collectie? Zeker de versie met de Franz-pickups zijn zeer fiftiesfahig.
    Laatst gewijzigd door Mr.Fingers; 2 juni 2016 om 18:31
    Als we nou met z'n allen Brad niet citeren of zelfs op de negerlijst zouden zetten dan maakt dat dit forum al een stuk mooier. Het is een internettrol/drol die we niet moeten voeren. Dank voor uw aandacht!
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson Bekijk bericht
    Het orakel heeft gesproken, dit topic kan dicht.

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Gretsch heb ik geprobeerd, kan er niet aan wennen. (Hals, kast)
    Een steelstring...tsja weer iets erbij om af te stoffen. Mijn vrouw heeft er 2 staan, daar staan ze goed.
    Deluxe reverb reissue...inderdaad, die staat op de wishlist. Misschien moet ik die toch maar eens binnenkort uitvoeriger checken, maar zelfs 2dehands nauwelijks onder de €1000 te krijgen.
    Inruilen van mijn blues jr en hotrod is geen optie, ik heb er veel plezier aan en dat staat niet tegenover de inruilwaarde.
    Can't have to many Tele's

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 maart 2010
    Locatie
    Leerdam
    Berichten
    1.791

    Standaard

    Kan ik geld verdienen met het maken van muziek?
    Can't have to many Tele's

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 februari 2007
    Locatie
    Hasselt, België
    Berichten
    14.107

    Standaard

    waarom es geen banjo, mandoline, uke, bass allemaal snaren en dus min of meer snel beheersbaar voor een alreeds gevorderde schnarenkunstenaar. Electrische gitaren, laten we eerlijk zijn, klinken au fond allemaal hetzelfde

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top