Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 4 EersteEerste 1234 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 37
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt, maar wat je dan krijgt is dat de fabrikanten de tussenhandel (de winkel) uit gaan schakelen en zelf de markt op gaan. Terecht.
    Resultaat: winkels weg. Winkels zijn nu eenmaal afhankelijk van dealer schappen.
    Winkels moeten zorgen dat ze die dingen doen om klanten te trekken, dan verkopen ze hun dealer producten echt wel. Beleving, creativiteit en netwerk moet je hebben om bestaansrecht te hebben.
    Juist beleving en creativiteit zijn niet product- of merkgebonden. Er zijn genoeg branches waar geen gebiedsbescherming wordt gehanteerd en fabrikanten niet (op grote schaal) zelf de markt op gaan. En ik snap ook niet waarom dat ‘terecht’ zou zijn.
    Het is mn een strategische keuze. Retailen is nl iets heel anders dan fabriceren, dus dat je goed bent in het een wil niet zeggen dat je ook goed bent im het ander. Juist producten met emotie lenen zich goed voor een fysiek afzetkanaal. Kijk maar eens op gemiddelde verkoopsite of forum hoeveel instrumenten er ‘als beste uit een reeks van [vul getal in]’ zijn geselecteerd. Dat lukt niet als je je Maybach strat direct mij een of andere Tsjech moet bestellen.
    Ik ken dan ook wel een aantal branches waarin fabrikanten duidelijk kiezen voor een toegevoegde waardestrategie en waarbij wederverkopers die fors onder de prijzen gaan zitten, al dan niet via online, zelfs niet meer geleverd worden om het margemodel van hun overige afzetkanalen niet te ondermijnen.



    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door arjanb01 Bekijk bericht
    Klopt, maar wat je dan krijgt is dat de fabrikanten de tussenhandel (de winkel) uit gaan schakelen en zelf de markt op gaan. Terecht.
    Resultaat: winkels weg. Winkels zijn nu eenmaal afhankelijk van dealer schappen.
    Winkels moeten zorgen dat ze die dingen doen om klanten te trekken, dan verkopen ze hun dealer producten echt wel.
    Waarom zijn winkels afhankelijk van dealerschappen? Ik zie dat niet zo.
    Verder, als jij een Gibson wilt, en daar 6k voor over hebt, dan zie ik al helemaal niet zitten dat je dan bij een Fender dealer de deur uit wandelt met een Fender van 6k.

    Ik zou graag eens zien hoe het zou werken als er geen dealerschappen waren, en elke zaak gewoon elke importeur kan benaderen voor wat ie wil verkopen. De grote jongens korting omdat ze groot inkopen, de kleine jongens korting omdat ze klein zijn, zoiets.

    Volgens mij zijn alleen de importeurs gebaat bij dealerschappen.
    Laatst gewijzigd door D3nnis; 10 december 2017 om 17:20

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht

    Volgens mij zijn alleen de importeurs gebaat bij dealerschappen.
    dealer zijn van een begeerd merk zal je zeker omzet brengen. want men krijgt het maar in een aantal winkels.
    de importeur heeft dan weer het voordeel dat zijn inkomsten niet over zoveel winkels binnen moet komen, en daarbij de kans om niet betalende dealers.
    dealerschap is een machtsmiddel. je ziet het ook bij winkel formules waarin een zelfstandige winkel eigenaar meelift op de formule. soms wordt die formule verstikkend en stappen ze daar uit.

    aan de andere kant, als iedere beunhaas met een winkel een gibson kan verkopen is het maar afwachten hoe de aftersales is.

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 september 2015
    Locatie
    Wolluk
    Berichten
    8.195

    Standaard

    Een dealerschap werkt vaak meerdere richtingen op. Je krijgt een bepaalde exclusiviteit, maar moet het ook teruggeven. Bij Gibson eisen ze een behoorlijk percentage wat dan Gibson moet zijn in je winkel. En ze hebben een vrij agressieve manier van rommel in je winkel schuiven. Die je uiteraard snel moet betalen.
    Dat is ook de reden dat steeds meer winkels vrijwillig hun dealerschap opzeggen.


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 september 2009
    Locatie
    Naast de buren
    Berichten
    2.966

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    1 januari 2005
    Locatie
    Oss
    Berichten
    17.480

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door no 1 hops Bekijk bericht
    aan de andere kant, als iedere beunhaas met een winkel een gibson kan verkopen is het maar afwachten hoe de aftersales is.
    Want nu is de aftersales van iedere gibsondealer perfect?

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    31 augustus 2002
    Locatie
    drachten
    Berichten
    5.650

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door D3nnis Bekijk bericht
    Want nu is de aftersales van iedere gibsondealer perfect?
    daar kan ik niets over zeggen, nooit een gibson (in de handen) gehad ;-)

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    30 maart 2004
    Locatie
    in de jungle
    Berichten
    2.953

    Standaard

    Kijk eens bij je zelf hoeveel je in een fysieke winkel koopt en hoeveel online. Dan weet je waarom er nog maar weinig muziekwinkels overblijven. Dat geldt niet alleen voor muziekwinkels overigens.

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 december 2008
    Locatie
    Paal 20
    Berichten
    6.393

    Standaard

    Waarschijnlijk zijn er over 15 of 20 jaar helemaal geen winkels meer. Alleen nog maar webshops.

  10. #30
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.914

    Standaard

    Noem me ouderwets, maar een gitaar wil ik toch wel in mijn handen hebben gehad voor aanschaf. Dan koop ik na goedkeuring ook echt dat exemplaar en niet iets uit een magazijn. Ja, je kunt on-line een gelukstreffer hebben en anders kun je terugsturen en al, maar ik heb daar allemaal geen zin in. Als het niet in 1x goed is ben je net zoveel tijd en energie kwijt dan dat je gewoon naar een winkel gaat en daar een goed exemplaar selecteert.

    Snaren, plectra en andere accessoires koop ik wel on-line, maar zodra ik wil zien, horen, voelen en ruiken ga ik toch echt naar een winkel.
    "Meten is weten, gissen is missen"

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top