Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20
  1. #1

    Standaard Taylor V-bracing sustain test

    Jamie Dickson (Guitarist Magazine) plaatste gisteren de eerste A/B vergelijking van Taylor's X-bracing versus V-bracing op JijBuis. Zie hier:

    .

    Aan de hand van de audio van deze clip heb ik eens de sustain vergeleken van de drie gitaren: een Taylor 914ce X-braced, 914ce V-braced en K14ce V-braced.

    Ik heb daarvoor 8 seconde clipjes gebruikt van Jamie's video, steeds van hetzelfde akkoord tijdens het uitklinken (op 6:11, 6:38 en 7:08). Alle clipjes begonnen steeds op hetzelfde moment en zijn genormaliseerd op hetzelfde beginvolume. Vervolgens heb ik twee keer een mix gemaakt:

    1. X-braced 914 links, V-braced 914 rechts, en
    2. X-braced 914 links, V-braced K14 rechts.

    Door vervolgens simpelweg naar de stereo-volume indicator te kijken, kun je direct zien welke gitaar een langere sustain heeft.

    Nu weten we inmiddels dat Taylor claimt dat V-bracing de sustain verlengt. Wie schetste dus mijn verbazing: de X-braced 914 heeft een betere sustain dan de V-braced 914! Bij de K14 maakte het amper wat uit, misschien dat de K14 heel iets langere sustain heeft, maar dat kom dan duidelijk niet door de V-bracing.

    Zo zie je maar weer... Grappig te zien dat er desondanks vele reviewers lopen te jubelen dat de sustain van V-braced gitaren zo lang is... ;-)

    .
    Laatst gewijzigd door Picker; 28 februari 2018 om 01:09

  2. #2

    Standaard

    wat een onzin!
    verschil, als dat er al is, is slechts meetbaar.
    kennelijk is dit bedacht om de taylor gitaren weer es onder de aandacht te brengen vanwege de tanende populariteit
    ze worden immers steeds vaker te koop aangedoden, en dalen rap in waarde.
    neem gewoon een Gibson.

  3. #3

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Gitaargerrit . We zouden het hoogstens kunnen waarderen dat een merk als Taylor probeert te innoveren. Ze doen dit vanaf dag 1. Of iets lukt hangt van publiek af. Dat er veel te koop worden aangeboden kan kloppen. Ze worden in grote aantallen verkocht. Het is niet mijn merk, ik speel fanatiek ColeClark en Martin, maar kan pogingen wel waarderen. Gibson doet op dut moment niet veel meer dan uitbrengen van reissues. Mag ook, ze zijn mooi, maar vernieuwend is het niet echt.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5

    Standaard

    klopt, niet vernieuwend nee.
    maar waarom zou je een goed product, wat zich al 10tallen jaren bewezen heeft, proberen te vernieuwen?
    meestal gaat dat fout, zeker bij een tradtioneel product als een gitaar.

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    En hebben ze dan de bracing veranderd op die ene gitaar, of zijn het twee verschillende gitaren? In dat geval is de test natuurlijk complete onzin.

  7. #7

    Standaard

    Precies. Daarom vond ik reageren op een onzinnige test onzinnig.
    Geen enkele reden waarom die geringe verschillen niet exemplarisch zouden kunnen zijn.

    Als het al een serieus verschil oplevert, snap ik niet waarom ze die geweldige nieuwe techniek niet gelijk in alle gitaren toepassen. Dat zou de concurrentie mooi het nakijken geven.
    Kortom: Mooi verhaal. Mijn mening maar.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door HaroldA Bekijk bericht
    En hebben ze dan de bracing veranderd op die ene gitaar, of zijn het twee verschillende gitaren? In dat geval is de test natuurlijk complete onzin.
    Het zijn natuurlijk twee verschillende gitaren, identiek gebouwd, behalve dat eentje V-bracing heeft en de andere X-bracing. Taylor beweert dat V-bracing langere sustain geeft. De test laat zien dat dit niet altijd het geval is - in dit geval is de sustain van V-bracing zelfs korter!

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 augustus 2007
    Locatie
    Brabant!
    Berichten
    21.324

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Picker Bekijk bericht
    in dit geval is de sustain van V-bracing zelfs korter!
    Dan zal de rest van de gitaar wel dempend werken. Het testen van de bracing kan alleen als alle andere factoren 100% identiek zijn, en aangezien gitaren bouwen handwerk is met een natuurproduct kan dat nooit.

  10. #10

    Standaard

    Je moet dus, om een objectief verschil te vinden, daadwerkelijk gaan meten...

    Dit lijkt misschien off topic (nou ja, dat stukje over iets warms drinken is het wel), maar is het niet... David Mitchell (de man van de angry logic) heeft wel een punt...

    https://youtu.be/8t2oM6majlI?t=73

    and you can't tell by looking
    Laatst gewijzigd door Harald; 1 maart 2018 om 13:10

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top