Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 22
  1. #1

    Standaard Katrina - samenwerking: Kozo Pinkwillow, Chris Spruit, Gus

    Katrina
    [Chorus]

    Katrina, ain't no surprise they named a storm after you
    You catch my eyes with everything that you do
    You're beautiful, it's true, but so dangerous too
    Oh Katrina

    Katrina, won't you step closer and blow me away
    I'm hanging on to every word that you say
    Yeah you can ruin my life while making my day
    Oh Katrina
    Won't you please move my way
    Please move my way

    [Verse]
    Oh I knew it from the moment I saw her
    That I'd never be the same
    I've known ever since the day I met her
    She'd be the cause of all my pain
    But she drew me in with the sweetest kiss
    Into this rain
    Now there's no turning back, no escaping this
    She's a fucking hurricane

    [Chorus]
    Katrina, ain't no surprise they named a storm after you
    You catch my eyes with everything that you do
    You're beautiful, it's true, but so dangerous too
    Oh Katrina

    Katrina, won't you step closer and blow me away
    I'm hanging on to every word that you say
    You can ruin my life while making my day
    Oh Katrina
    Won't you please move my way
    Please move my way

    Kozo Pinkwillow
    31st of May 2018

    Uit Kozo's liedbundel:
    https://songwriterlink.com/beta/PinkWillow

    Kozo is errug jong. Op het moment van schrijven 19.
    Tijdens onze reis (de reis van mijn lief en mij to be sure) in de lente ontstond de wens tot samenwerken. Bij terugkomst half juli bladerde ik door haar liedbundel en zond ik haar een kladversie van het lied. En de suggestie het door iemand anders in te laten zingen.
    Kozo was blij met de kladversie en ik vroeg Chris om het lied in te zingen. .

    https://www.bluesmagazine.nl/recensi...tude-paperback
    De recencie van haar CD.

    Na de backing opnieuw opgenomen te hebben (Cmaj), heb ik die aan Chris gezonden (dank je WeTransfer). De onderlinge verhouding van de instrumenten stond daarmee vast; de verhouding stem/backing is door Chris gedaan. Die de verhouding volgens Jazz/Blues tradities tot stand bracht. Ze vond de backing behoorlijk heftig. Ik vond dat Katrina de ramen zou laten rammelen en dat de backing dat dus ook zou moeten doen.

    Suggesties om dus nog van alles in de mix te veranderen hebben geen zin. Het lied is tot stand gebracht met zijn eigen excentriciteiten en karakter.
    Een heerlijk idee.
    Er staat een nieuwe samenwerking aan te komen, maar of die ook weer door Chris wordt ingezongen staat nog niet vast.

    https://picosong.com/wVvbe

    Enjoy!

    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 5 november 2018 om 04:39
    In Tartiflette we trust…..

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Cliché maar zeer, zéér goede tekst! Wat een talent. Vanmiddag als tijd even luisteren.

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    3 augustus 2006
    Locatie
    leuven
    Berichten
    490

    Standaard

    De tekst deed natuurlijk al enorm aan ome Neil denken, de muziek erbij versterkt dat alleen maar. Leuk hoor! Contrast tussen jouw eerder lofi stijl en de nette (bij gebrek aan momenteel nog beter adjectief) zang is wel even wennen

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 mei 2009
    Locatie
    Eindhoven
    Berichten
    16.909

    Standaard

    Ja, die zang hè? Het ene moment hoor je pruillipje Kim Wilde op 20-jarige leeftijd, maar ik herken ook (een ingetogen) Ellen Foley. Wat breekbaar en naar voren geschoven in de mix. Ik hou er wel van
    Verfrissende combi met de Gus-sound (toch een duidelijke signature in dit nummer).
    Ik lees iets over een nieuwe samenwerking, bring it on!
    "Meten is weten, gissen is missen"

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2007
    Locatie
    Nieuwstadt
    Berichten
    5.020

    Standaard

    Zo! Hier knapt jouw muziek wel enorm van op! Leuk om een van jouw liedjes eens te horen met een mooie stem

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Fusion Bekijk bericht
    Cliché maar zeer, zéér goede tekst! Wat een talent. Vanmiddag als tijd even luisteren.
    Dank je Fu.
    Binne het kader schrijft de dame regeltjes ertussen om nog eens naar te luisteren. Ik vind het heel opmerkelijk voor de leeftijd.
    Dank voor het luisteren.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  7. #7

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door jasses Bekijk bericht
    De tekst deed natuurlijk al enorm aan ome Neil denken, de muziek erbij versterkt dat alleen maar. Leuk hoor! Contrast tussen jouw eerder lofi stijl en de nette (bij gebrek aan momenteel nog beter adjectief) zang is wel even wennen
    De dame doet normaal bluesy-jazzy werk met een Canadees en ik voel me bevoorrecht dat ik haar mag lenen. Van tijd tot tijd.
    Ikzelf had de stem ietsjes verder in de mix gezet, maar als je alle controle uit handen geeft krijg je verrassingen.

    De tekst is van een 19 jarige dame! Niet van mij. Een van de verrassende elementen van de samenwerking.
    Thanks!
    Vriendelijke groet, Gus
    Laatst gewijzigd door Duhsjaak; 9 november 2018 om 13:36
    In Tartiflette we trust…..

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Plant Bekijk bericht
    Ja, die zang hè? Het ene moment hoor je pruillipje Kim Wilde op 20-jarige leeftijd, maar ik herken ook (een ingetogen) Ellen Foley. Wat breekbaar en naar voren geschoven in de mix. Ik hou er wel van
    Verfrissende combi met de Gus-sound (toch een duidelijke signature in dit nummer).
    Ik lees iets over een nieuwe samenwerking, bring it on!
    Ja, grappig hè, die collabs gaan wat moeilijk omdat ik zwaar verouderde apparatuur heb, maar leveren wel leuke nieuwe invalshoeken op.
    En ja, Katrina moest de ramen laten rammelen, dus ik geloof dat dit een van de meest dreigende backings is die ik heb gemaakt.

    Nieuwe samenwerkingen op komst, maar ook mijn eigen 'ding' wordt niet vergeten.
    Leuk dat je het leuk vindt.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  9. #9

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door pasqual Bekijk bericht
    Zo! Hier knapt jouw muziek wel enorm van op! Leuk om een van jouw liedjes eens te horen met een mooie stem
    Ja, ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Maar om nou achter de begonia's te gaan zitten wachten tot (afgezien van de stem) ook de rest het niet meer doet lijkt mij geen pretje. Dus ook met zelf gezongen muziek ga ik nog even door.
    Leuk dat je hebt geluisterd.
    Vriendelijke groet, Gus
    In Tartiflette we trust…..

  10. #10
    Senior Member
    Geregistreerd
    6 januari 2010
    Locatie
    Zuid-Holland
    Berichten
    1.889

    Standaard

    Leuk. Ben het wel eens met Pascal. Ook in die zin dat ik je andere (solo) nummers nu door een ander gehoorapparaat kan beluisteren. Zang had iets zachter gemogen en de gitaar wat harder. Ben benieuwd naar de volgende!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top