Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 2 12 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 19
  1. #1

    Standaard Symfonische metal EP genaamd The Monster's House

    Vorig jaar mijn debuut EP uitgebracht genaamd Thevon - The Monster's House

    Te vinden op o.a. Spotify, maar ook iTunes, Deezer, enz...

    https://open.spotify.com/artist/2pyYeHaES1uHaxzYyQ1b8n

    Momenteel bezig met nieuwe muziek te schrijven om eind dit jaar/begin volgend jaar een album uit te brengen.
    Ook wel min of meer aan het zoeken naar muzikanten om dit eventueel live te gaan brengen vanaf dat terug kan/is toegestaan.

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    24 februari 2002
    Locatie
    delft
    Berichten
    10.264

    Standaard

    lekker hoor !





  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 oktober 2010
    Berichten
    3.759

    Standaard

    Ik vind het reteknap gedaan; het is melodieus, je hebt fantastische skills, het zit prima in elkaar, maar het is niet mijn ding, juist vanwege de specifiek kenmerken van deze muziek; waarschijnlijk de reden dat jij deze muziek nu net wél maakt.
    Ik denk dat je hiermee een hoop liefhebbers bedient. Klasse!
    Morgen is het vandaag weer gisteren, terwijl het gisteren vandaag nog morgen was

  4. #4

    Standaard

    Superknap gemaakt inderdaad. Ik zou willen dat ik dit soort dingen kon verzinnen, componeren en arrangeren.
    Daarnaast klinkt het productietechnisch ook nog eens erg goed. Nu nog Floor er een moppie over laten zingen en het zou op een Nightwish cd kunnen.

    Wat gebruik je voor de orchestrale instrumenten?

  5. #5
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2009
    Locatie
    rechtsboven
    Berichten
    13.557

    Standaard

    Ik heb geen Spotify account dus moest op zoek naar een andere manier, en vond je YouTube kanaal.



    Symfonische metal? Ik zou er zelf (qua muzieksmaak) niet op terecht gekomen zijn maar vind dit toch wel kei gaaf (zo heet dat toch? ). Je pianospel triggerde wat ELP herinneringen... Vooral "Fight" is een fijn cadeautje, een fraaie verpakking met een paar leuke verrassingen binnenin. Een profi productie, eenmans composities en uitvoering en opname? Niets dan respect hiervoor, en dankjewel!
    vrijheid blijheid - Vroeger was heel veel beter.

  6. #6

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Superknap gemaakt inderdaad. Ik zou willen dat ik dit soort dingen kon verzinnen, componeren en arrangeren.
    Daarnaast klinkt het productietechnisch ook nog eens erg goed. Nu nog Floor er een moppie over laten zingen en het zou op een Nightwish cd kunnen.

    Wat gebruik je voor de orchestrale instrumenten?

    Ik gebruik vooral libraries van East West:
    Hollywood Brass, Hollywood Orchestral Woodwinds, Symphonic choirs (oude versie), Hollywood Orchestral Percussion. Voor strings gebruik ik wel LA scoring strings van audiobro. Opzich zijn er al vele nieuwere software libraries, maar ik vind dat deze gewoon alles doen wat ik wil.
    Verder ook nog: Keyscape en Omnisphere hier en daar.

    Bedankt voor de reactie, dat apprecieer ik echt!

  7. #7

    Standaard

    Fijn om te lezen, bedankt! Idd, mix en master enz... Alles is door mezelf gedaan.
    Ook bewust, omdat dit voor mij een soort van manier was om eens te laten zien wat ik allemaal kan.

    In de toekomst bepaalde zaken uitbesteden zou opzich ook niet slecht zijn.
    Ik geloof er ook wel in dat het dan nog beter kan worden qua geluid, maar natuurlijk doe ik liefst ook gewoon alles zelf

  8. #8

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door tecksmusic Bekijk bericht
    Ik gebruik vooral libraries van East West:
    Hollywood Brass, Hollywood Orchestral Woodwinds, Symphonic choirs (oude versie), Hollywood Orchestral Percussion. Voor strings gebruik ik wel LA scoring strings van audiobro. Opzich zijn er al vele nieuwere software libraries, maar ik vind dat deze gewoon alles doen wat ik wil.
    Verder ook nog: Keyscape en Omnisphere hier en daar.

    Bedankt voor de reactie, dat apprecieer ik echt!
    Omnisphere heb ik ook. Fijn voor pads en aparte geluiden. Spitfire audio heeft nu een disover versie van BBC symphony orchestra. Je kan een kort vragenlijstje invullen en dan krijg je 2 weken later gratis een download link / licentie toegestuurd. Dit is een uitgeklede versie van hun library, maar zeker goed bruikbaar en gratis. Of het nog wat toevoegt op wat je al hebt weet ik niet. Al die East West libraries staan hoog aangeschreven.

  9. #9
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 september 2005
    Berichten
    13.967

    Standaard

    Het is toaal niet mijn muziek (die koortjes continue brrr), maar het is perfect gespeeld, goed gemixt en voor zover ik t genre een beetje ken heb je spannendere akkoorden dan gemiddeld. Sjapoo erg goed gedaan!!

  10. #10

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Martijn-w Bekijk bericht
    Omnisphere heb ik ook. Fijn voor pads en aparte geluiden. Spitfire audio heeft nu een disover versie van BBC symphony orchestra. Je kan een kort vragenlijstje invullen en dan krijg je 2 weken later gratis een download link / licentie toegestuurd. Dit is een uitgeklede versie van hun library, maar zeker goed bruikbaar en gratis. Of het nog wat toevoegt op wat je al hebt weet ik niet. Al die East West libraries staan hoog aangeschreven.
    Bedankt voor de tip, tegen gratis zeg ik geen nee!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top