Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 9 EersteEerste ... 23456 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 31 t/m 40 van 84
  1. #31

    Standaard

    haha, Han [edit: zonder "s", dank bert] je was met net iets voor (terwijl ik mijn lap text nog zat te typen)

    De glaswol moet ind GEEN massa bevatten, dan absorbeert het nl minder. Isoleren doet het toch niet omdat het gewoon nooit genoeg massa kan hebben.

    Eric Desard, Rod Gervais, Knightfly, Ethan Winer... allemaal kanjers op dit gebied!
    kijk eens op www.realtraps.com bijvoorbeeld (ethan zijn site)
    Laatst gewijzigd door Roman; 27 oktober 2006 om 17:10

  2. #32

    Standaard

    (@Roman: hij heet Han, geen Hans. )
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Nielsje
    Ik snap niet waarom al die metalbands altijd doodshoofden gebruiken.
    Ik vind schoonmoeders veel enger.
    www.aardappeleters.net
    www.sleepwalkers.nl
    Te koop:
    Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
    Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.

  3. #33

    Standaard

    geweldig! de çontrol room (wat een hele dure naam is voor een set monitors en computer) is wel aangrenzend, maar, de keuken dus ook (nl. één stuk gegoten beton vloer). Als ik het nu goed begrijp dreunt alleen contact geluid dan dus via de betonnen vloer de keuken (en dus huiskamer) in? dat zal er vrijwel niet zijn.

    Dank voor de caulk tip./ Ik denk erover om hem met egwone siliconen kit (kan 45% beweging opvangen) te doen, met het risico dat ik na twee jaar o-pneiuw moet kitten, dat neem ik dan voor lief. Het was idd mijn bedoeling om de muren verder kaal te laten, al zal ik de cement tip nog even overwegen.

    Als uik dit alles in beschouwing neem kan ik het pannen dak dus net zo goed netjes dichten met gipsplaat (eventueel dubbel, iig dichtegekit) zonder verder met glaswol te klooien, immers, de glas wol (die dan tussen dakpannen en gipsplaat zou komen) isoleerd dan dus nagenoeg niks?

    Dit is echt vreselijke nuttige info, dus hartelijk dank!

  4. #34

    Standaard

    Wanneer je gipsplaten plaats is het WEL bevordelijk er wol achter te plaatsen die enigszins tegen de platen aandrukt. Dit om de trilliningen in de gipsplaten te dempen. Wol is altijd goed, een hele spouw vullen met wol kan prima, hoewel stilstaande lucht ietswat beter isoleert. De wol is voor o.a. het absorberen en dempen.

    Jammer dat de ruimtes via de betonnenvloer aan elkaar koppelen. Dan is het idee van een zwevende vloer enigszins het overwegen waard. Hoewel de trillingen niet echt hoorbaar zullen zijn. Dat zou je uiteraard kunnen testen. Je zult er ws toch een groenevloer+laminaat inleggen.
    Dit werkt al ontkoppelend enigszins maar zal niet een hoorbaar drumvel effect opleveren.
    Laatst gewijzigd door Roman; 30 oktober 2006 om 14:34

  5. #35

    Standaard

    Heren, ik wou eigenlijk een nieuw topic openen, maar doe het toch maar hier.
    Zoals half musicerend Nederland ben ik ook bezig met een 'studio' te bouwen (uit te breiden eigenlijk). Wat ik nu al heb (3,5 x 3 m) wordt controlroom en de aangrenzende ruimte (5,5 x 3 m) komt erbij. (Dubbel thermopane glas ertussen)

    Over de isolatie heb ik wat vragen.
    Het principe van ontkoppeling snap ik inmiddels, maar zal op sommige vlakken wat lastig worden.

    De wanden zouden als volgt kunnen worden geisoleerd:
    Enkelsteens muur (aangesmeerd) > Isofix > gipsplaat > Glaswol > voorzetwand (bottleneck contact?) > gipsplaat.

    Het plafond bestaat uit dragende dwarsbalken waarop underlayment plaat ligt dat meteen de zoldervloer is. De zolder is niet geisoleerd - je kijkt tegen de golfplaten aan.
    Als ik nu de ruimtes tussen de dwarsbalken bekleed met isofix en dan glaswol, zal ik de gipsplaten voor het plafond tóch tegen de dwarsbalken moeten schroeven (met regelwerk ertussen). Dus toch contactgeluid...?
    M.a.w. hoe krijg ik het plafond zwevend zonder dat het naar beneden flikkert.

    Graag jullie tips en opmerkingen.

    De tussenmuur: die waar dus het controleroomraam inkomt, moet ik daar ook nog wat aan doen? (qua isolatie, niet qua akoestiek bedoel ik)

    Nog een vraag: wat zou storingsvrije verlichting zijn? Krijg je brom met inbouwhalogeenspots? Tips?

    Laatste vraag: de ventilatoren waar jullie het over hebben, is daar een link van met info/prijzen etc. ?
    Laatst gewijzigd door ruezzz; 11 november 2006 om 12:55

  6. #36
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.736

    Standaard

    Ontkoppelen is absoluut nodig, anders helpt het hoegenaamd niets, daar is op dit forum al veel over gediscussieerd. Een plafond maak je zwevend met speciale beugels die over elkaar liggen met een blokje siliconenrubber er tussen. De ene beugel schroef je aan de bestaande balklaag en de andere aan de nieuwe balklaag, welke best lichter mag zijn, 2x3" is zat. Aan die nieuw balklaag schroef je de rachels, op die manier rust je hele tweede plafond op zacht rubberen blokjes. Voordat je het plafond er op schroeft leg je een laag glaswol er op, schroef niet alle rachels er aan, maar bijvoorbeeld eerst om de 90 cm, leg dan het glaswol er op en schroef dan de andere rachels er tussen, om de 30 cm.


    Hier heb je het idee achter de beugeltjes:



    Je kunt die ook zelf maken van twee normale beugels die je haaks op elkaar en upside down aan een blokje siliconenrubber lijmt. Die beugeltjes koop je bij de bouwmarkt. Dit model:

    ______
    ___/ \___ dit programma verandert steeds mijn beugeltje maar dat bovenste streepje moet tussen de / en \

    Dimmers kunnen behoorlijk storen op gitaarelementen en kooiventilatoren zijn in alle maten te koop, lijkt wat op zo'n ouderwetse handgrasmaaier welke dan ook kooimaaier heet.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  7. #37

    Standaard

    Bedankt Han,

    Dat is een erg goede tip! Weet je toevallig waar je die beugels kunt kopen?
    Zou het nog zin hebben om isofix tegen het huidige plafond te maken?
    (Tussen de huidige balkenlaag)
    Of is het zwevend plafond met daarop glaswol voldoende?

    En met rachels bedoel je hier houten regels waar je de plafondplaten op schroeft? (Omdat het isofixmateriaal ook 'rachels' genoemd wordt).
    Kunnen die plafondplaten overigens gipsplaat zijn? Of wordt dat te zwaar?

    Zit ik alleen nog met de tussenmuur (spouwmuur) waar het raam inkomt.
    Ook ontkoppelen zeker...

  8. #38
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.736

    Standaard

    Die beugels zijn in Amerika gewoon te koop maar ik heb ze hier nooit gezien. Maar als je een plaat siliconenrubber van 2.5 a 3 cm dik kan vinden kun je daar blokjes van snijden en met die bouwmarkbeugeltjes zelf een soortgelijk iets maken. Er zijn ook van die industriële ophangrubbertjes met aan beide kanten een draadeindje. Als je een gaatje boort in het hart van zo'n beugeltje en je zet ze haaks over elkaar aan elkaar vast met dat rubbertje er tussen, zodat het nieuwe plafond op die blokjes rust en niet er aan hangt, snappie?

    Als je voldoende hoogte hebt kun je het tweede plafond wat lager maken en zoals ik heb gedaan de nieuwe balklaag ophangen aan Ammeraalband. Dat is een sterke kunststof ophangband welke met glasvezel is versterkt en wat gebruikt wordt om rioleringen aan de fundering op te hangen zodat bij het zakken van de grond de riolering niet mee zakt. Dit is een zeer sterke band van een drie a vier cm breed en voelt rubber achtig. Loodgieters hebben dat.
    Als je dan veel ruimte hebt is het mooi om tegen het oude plafond/balklaag een laag glaswol kunt maken, dan een luchtspouw en vervolgens een tweede laag glaswol wat op je nieuwe plafondplaten ligt. Gips is prima en als je stevigheid genoeg maakt is twee platen over elkaar nog beter.

    Altijd ontkoppelen, een dubbel uitgevoerd kozijn met zacht rubber er tussen, is als plakband verkrijgbaar. Vraag bij de aannemer of bouwmaterialen groothandel. Als je dat niet kan vinden dichtkitten met zacht blijvende kit (siliconen).

    Nogmaals: altijd ontkoppelen, één schroef of spijker is al funest.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

  9. #39

    Standaard

    Ik heb de beugels gevonden:

    http://www.warmteplan.nl/produkten/g...ugel/index.htm

    Kosten rond de 2 euro per stuk. Daar kun je denk ik zelf niet voor aan het klooien gaan...

    Nogmaals bedankt! Er zullen nog wel meer vragen komen...

  10. #40
    Moderator
    Geregistreerd
    5 december 2004
    Locatie
    Stedebroec
    Berichten
    35.736

    Standaard

    Dat zijn heel mooie beugeltjes, kun je zelf niet maken voor die prijs en precies wat ik bedoel.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

    Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top