Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 22 van 29 EersteEerste ... 122021222324 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 211 t/m 220 van 284

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
    We kwamen ietsje later, dus we hadden ietsje minder tijd.
    ... ietsje zegt ie dan....
    „…were you born that stupid? Or did you have to study?“

— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky

Senior Member

Standaard

Wie gaat er nu even uitgebreid verslag doen van het grote 2061 vergelijkingsonderzoek??
    Heb al een en ander van Robbert vernomen, maar ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van anderen.
    Hoe kwam mijn Vernet uit de bus? Of is het toch alle waar naar zijn geld?

Uhmmm........ wie heeft mijn George L patchkabeltje in zijn bezit?!

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door TimmU
    Er bleef alleen niets van over toen Lex z'n marshall even aanzette.
    Haha, ik speelde clean en met OCD en hij stond niet eens hard

Highlight: die 20 watter van CMW, wauw, wat een bak geluid is dat zeg!

Edit: foto's komen natuurlijk ook ooit
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 6 april 2008 om 22:07
    Band: Hot Funk Sundae - Funky Covers

Standaard

Zometeen uitgebreid, nu in't kort:

Mooiste gitaar: De ES van Robbert (neem je de volgende keer een Squier mee? Ik kan bijna een extra lening gaan afsluiten door jou )
    Fijnste strat: De mijne

Beste kast: De Vernet 2 x 12 met Herritage M20's van Mitch. Heerlijk gebalanceerd en een mooie 'vintage' klank. Ik vond m'n bogner wel wat donkerder klinken, maar icm de CMW 20 watter en een les paul: Echt heerlijk! Ligt een beetje aan je smaak. Persoonlijk vond ik de kast met de Blue Alnico's wat te scherp.

De Vernet 50 watter (de paarse): Viel tegen, helaas!! De top kwam het best tot z'n recht op de kast van Mitch, maar kanaal twee was duidelijk niet helemaal in orde, en het viel ook op dat ie niet mooi opschoont bij het terugdraaien van het volume. Misschien even mee terug gaan naar Franc?

Er waren vier 20 watters, waarvan 2 marshalls, 1 CMW, 1 Vernet.
    Ik vond de CMW onbetwist de lekkerste, heerlijke gebalanceerde sound, niet te veel hoog, alles gewoon lekker. De vernet had naar mijn mening een wat rommelig laag, en veel tophoog, maar niets wat niet te compenseren valt.
    De Marshalls verschilden onderling ook, waarbij de amp van Tristan helaas voor hem toch de mindere was, maar nog steeds ontzettend lekker!

De Vernet is met zo'n 800~850 euro wel met voorsprong de voordeligste om aan te schaffen. Voor paar centen d'r bij kan je wellicht de amp toch een beetje tweaken om hem wat gebalanceerder te krijgen. De Marshalls zijn volgens mij het duurst, met 1460 euro. De CMW zit er net onder, met zo'n 1300 euro.

Tja, wat willen jullie weten? jullie hadden d'r gewoon bij moeten zijn...
    Ik vond het echt gezellig!

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarguru
    Wie gaat er nu even uitgebreid verslag doen van het grote 2061 vergelijkingsonderzoek??
    Heb al een en ander van Robbert vernomen, maar ben ook zeer benieuwd naar de ervaringen van anderen.
    Hoe kwam mijn Vernet uit de bus? Of is het toch alle waar naar zijn geld?
    Nou, die laatste opmerking is absoluut terecht: alle waar naar zijn geld. De Vernet 20 was gewoon een prima amp, maar zeker onder het geweld van een Les Paul werd het laag rommeliger en het hoog krasseriger. Dar hadden de Marshall en de CMW duidelijk geen last van. De Marshall van diengeman vond ik iets puntiger, die van CMW net wat strakker en iets beukender in het laag. Close, maar in detail verschillend. Dus ja, het verschil was te horen, maar qua prijs/kwaliteit verhouding kun je er moeilijk omheen, prima basissound!

Uhmmm........ wie heeft mijn George L patchkabeltje in zijn bezit?!
    Daar was wat onduidelijkheid over, dus die heb ik meegenomen, die stuur ik je nog wel op als je je adres PB't

Maar nu we het daar toch over hebben: de patch kabel die nog in je paarse plexi zit kun je er beter uithalen: het tweede kanaal maakt de amp alleen maar rommelig. We hebben er serieus over geboomd, met al je verhalen over je gitaaraankopen in het acherhoofd en kwamen al snel tot de conclusie dat het daar absoluut niet aan hoeft te liggen. De Plexi was sowieso wat minder qua sound, beetje moeilijk in het hoog (niet goed bij te stellen met presende of treble) en weinig ballen in het laag vergeleken met de 20W'ers....
    Absolute tekortkoming was de slechte reactie op terugdraaien volume: met verschillende gitaren getest, maar bij allemal werd -ie heel snel dof en levenloos. Nou hebben nwel meer amps daar last van, geen schande, maar tussen de 20W club werd het verschil pijnlijk duidelijk.
    Maar goed, dat tweede kanaal: klopte niet helemaal naar ons idee, echt té ongedefinieerd. Als je patcht kun je blijven zoeken naar een goede sound. Alleen lead was prima bruikbaar.

Maar goed, het lijkt onderhant of ik Vernet zit af te katten, ik heb echter één ding nog niet genoemd: de kast der kasten Ik was er al blij mee, maar hoe meer cabs ik hoor des te blijer ik er van wordt. Echt Franc, deze moet je in je assortiment houden! Ik heb niet het idee dat het alleen maar aan de speakers ligt, ik krijg absoluut de indruk dat de afmetingen, materiaal etc. gewoon een bepalde sweet spot hebben geraakt die gewoon écht goed is. Mooi rond laag, lekker los maar niet flubberend en een heerlijk detail in het tophoog.
    Tijdje door omstandigheden niet gebruikt (verbouwing oefenruimte) maar dat heb ik deze dag weer ruimschoots ingehaald

De 2061 test was gaaf, maar er waren meer leuke dingen: de 2061 kast met Blue Alnico's van diengeman (moest acuut de toonpots beetje dichtdraaien, man wat een geweld!), de ES339 van Robbert, mijn speelkwartier op een strat (ga je niet gauw nog 's zien, hoe cool die van Chris ook is), Nielsjes strat moment ("het is een strat, het blijft een strat, ik wou dat ik iets anders had"), Barends jazz momentje, Chris' wah momentje, Tristans "ik ben er bijna" momentje", ach.... weer teveel om op te noemen.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Mitch's stratmoment:

20 Watters:

Plexi+Studio 15:

Chris+iedereen:

Senior Member

Standaard

Rock & Roll!:

Help:

Robbert & Barend:

Ouwehoeren:

Senior Member

Standaard

Jim en ik:

Zooi van Nielsje en mij:
    Laatst gewijzigd door Lexvandoef; 7 april 2008 om 00:07

Senior Member

Standaard

Fuck mannen, ik heb echt wat gemist als ik het zo lees en de foto's zie!
    Ik had graag al die verschillende buizenbakken willen horen brullen icm met diverse cabs
    Alleen de paracetamolletjes sloegen helaas niet aan
    Volgende keer hoop ik er toch echt bij te zijn
    Laatst gewijzigd door jerome; 6 april 2008 om 23:54

Standaard

Meer foto's!

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten