Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 4 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 32
    Moderator

Music Clips: amp meeting vintage Fender/Marshall

Pics and Clips !
    Let wel: het is allemaal onversneden, zonder FX, direct op MD opgenomen met een distant mic. Je zal dus af en toe wat omgevingsgeluiden horen en het zijn geen perfect afgemeten likjes, maar het geeft naar mijn idee een zeer goede indruk voor wie de meeting gemist heeft of sowieso wel eens een keer een goeie ouwe amp wil horen....

Fender:

Deluxe reverb met een strat
    En met een PRS met humbuckers/splitstanden
    Amp is gerestaureerd, maar heeft volledig origineel schema, geen mods.

Marshall:

1959SLP re-issue, licht gemodificeerd
    Als ik het me goed herinner wordt op deze clip af en toe ook een boostpedaal ingetrapt, maar ik kan me vergissen....

En twee clips van de JMP oftewel 2203 van Thijssie. That 70's show !

PRS in de high input
    ...en in de low input

Die heerlijke cab met greenbacks is van Ray, oftewel 1959SLP.
    Hier ook zijn PRS:

Laatst gewijzigd door Mitch; 8 mei 2006 om 19:01
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

klinkt allemaal erg lekker!...
    - Te koop :

Orange Crush 15 25,-
    Vox AC15 CCX (prijs ntb.)

Senior Member

Standaard

Dat klinkt erg goed inderdaad!
    Die Deluxe is heel erg warm en vol, met de bekende thump die ik altijd graag in een (Blackface) Fender (clean) geluid hoor...
    Die JMP 2203 vind ik ook echt te gek klinken en met de PRS in de low input (het allerlaatste stukje van de opname) klinkt hij ook wel een beetje richting de Fender Deluxe, over het algemeen vind ik het clean van deze amp, voornamelijk in de low input ook best lekker klinken moet ik zeggen, de crunch daar hoeven we niets meer over te zeggen lijkt me, echt klassiek, dat is nou Rock 'n Roll to the Bones, misschien toch nog net ietsje vetter dan een eenkanaals JCM800...
    Alleen die 1959SLP kan mij niet zo bekoren, te gecompresst en klinkt ook wat dunner en ongedefinieerder, maar volgens mij staat dat boost pedaaltje waar je het over had het grootste gedeelte van de opname aan, dus dat kan het ook zijn...
    Heb je overigens allebei de Marshalls over dezelfde kast gezet bij het opnemen van de clipjes?
    Bedankt in ieder geval voor je post, Mitch!

Senior Member

Standaard

Okee, even wat tegengas geven

Fotootje van zaterdag:

Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

Moderator

Music

Alles over dezelfde cab.....leek ons wel handig ! De SLP stond ook wel wat scherp afgesteld, ik zou er zelf denk ik een beetje mider presence of treble indraaien. Neem van mij aan dat -ie in real life niet echt dunner was. En van de boost werd -ie al helemaal niet dunner
    Clips zijn leuk, maar het blijft altijd relatief hè ?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Alles over dezelfde cab.....leek ons wel handig ! De SLP stond ook wel wat scherp afgesteld, ik zou er zelf denk ik een beetje mider presence of treble indraaien. Neem van mij aan dat -ie in real life niet echt dunner was. En van de boost werd -ie al helemaal niet dunner
    Clips zijn leuk, maar het blijft altijd relatief hè ?
    Ik zei het misschien niet goed, ik bedoelde vooral indirecter en buzzier...
    Hij komt wat minder door op de clipjes voor mijn gevoel...
    Wat voor speakers zaten er dan in die kast, oude Greenbacks, nieuwe Heritage of Classic of andere speakers?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tristan
    Die JMP 2203 vind ik ook echt te gek klinken en met de PRS in de low input (het allerlaatste stukje van de opname) klinkt hij ook wel een beetje richting de Fender Deluxe, over het algemeen vind ik het clean van deze amp, voornamelijk in de low input ook best lekker klinken moet ik zeggen, de crunch daar hoeven we niets meer over te zeggen lijkt me, echt klassiek, dat is nou Rock 'n Roll to the Bones, misschien toch nog net ietsje vetter dan een eenkanaals JCM800...
    Alleen die 1959SLP kan mij niet zo bekoren, te gecompresst en klinkt ook wat dunner en ongedefinieerder, maar volgens mij staat dat boost pedaaltje waar je het over had het grootste gedeelte van de opname aan, dus dat kan het ook zijn...
    Heb je overigens allebei de Marshalls over dezelfde kast gezet bij het opnemen van de clipjes?

Alle clips gingen over hetzelfde Marshall Cabinet met Greenbacks.

Het boost pedaal stond niet aan. Ik vond die CMW booster sowieso over de SLP niet zo super. Ik had graag nog de MXR ZW44 als booster op de SLP willen proberen (doet het waanzinnig op de 2203), maar ik moest helaas weg.

Maar de SLP was zeker niet dunner, eerder nog wat vetter door de dikke chunk in de onderkant. De 2203 was wel meer "aggressive in your face". Nu nog die dikke chunk in de onderkant er bij en dan heb ik mijn perfecte amp gevonden
    "Echte mannen spelen een Les Paul op een Marshall...."

Moderator

Music

Oude greenbacks.
    Ik bedenk me wel dat ik bij de JMP de mic iets dichterbij had staan en 'm bij de SLP wat verder weg had gezet omdat die nogal hard stond. Ahum.
    Denk dat dat de opname een beetje verstoord heeft. Het buzzy karakter kan ik me wel een beetje in vinden, maar we hebben ook wel een beetje aan de knoppen lopen klooien en er kwamen heel diverse sounds uit. 't Kan allemaal wel....

Banned

Standaard

Ha, altijd leuk een paar clipjes. Ik vind die Deluxe echt te gek klinken, daar zat ik flink op te gassen, en nu ik dit hoor loopt het gas m'n oren uit.
    Die 2203 klinkt ook lang niet gek, de 1959SLP vind ik ook minder, maar goed, dat zou ook heel goed aan de opname kunnen liggen, je moet zo'n ding natuurlijk in het echt horen.

Senior Member

Standaard

Ja, ik baseer mijn mening ook nooit op clipjes...
    HJet is wel frappant, want die Deluxe en die JMP2203, die hebben op de clipjes een echte gitaartoon, zoals het hoort, je hoort gewoon dat ze goed klinken en responsief zijn... Ik geloof toch ook wel dat een echt goede amp met een redlijke mic opstelling en opname altijd wel goed over zal komen...
    Dus het kan aan de opname liggen, maar ik denk dat ik de 1959SLP op de Meeting ook de mindere amp had gevonden...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten