Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 5 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 44
    Senior Member

Effect ! Pedalboard in progress

Wie begin januari het grote ‘post je pedalboard’ topic heeft bekeken kan zich deze Google-sketchup schetsen misschien nog herinneren. Ik wilde een board maken dat compact is en waarin m’n pedalen precies passen, zodat ik de komende tijd m'n geld niet meer in pedalen kan steken want die passen niet meer. Dat geld moet nl. genoeg gaan worden voor een Mesa Boogie. Onder de verhoging achterop werk ik een 9v en een 12v adapter weg.

Ik heb goed rond gekeken op Paul Lenders z’n site, en daar inspiratie op gedaan, wat je ook wel kunt zien denk ik. Niet dat ik echt in de buurt denk te komen van zijn afwerking en elektronica, want die gast is echt goed.

Wie heeft de pedalen al geïdentificeerd? Dit zijn ze in elk geval: Morley Tremonti Wah; TC Electronic Nova Delay; Boss DS-1; Korg DT-10; Boss NS-2; Ernie Ball VP JR

Om in één keer de stroom naar m'n board aan en uit te zetten én omdat m’n Nova Delay geen ‘power-on/off’ heeft maak ik naast de 220v input een switch. Die heb ik maar gesloopt uit een goedkoop stekkerblok omdat ze bij de elektronica zaak dit type niet hadden.

Wordt vervolgt...

Christean

Senior Member

Standaard

Nu daadwerkelijk aan de slag (eind Januari t/m half Maart)

Van schets tot ‘finished board’ blijkt alleen flink langer te duren dan ik dacht, ook omdat ik nogal weinig tijd had afgelopen maanden. Hoe dan ook, eerst ben ik naar de plaatselijke doe-het-zelf-zaak gegaan voor 9mm berken multiplex.

In de schuur bij m’n ouders vond ik een decoupeerzaag en figuurzaag, en daar begon het project echt. Kaarsrecht zagen was lastiger dan gedacht dus toen ik elk stukje grofweg op maat had gezaagd heb ik ze onder handen genomen met een schuurschijfje op een Dremel Multi en de scheve zaagranden recht geslepen. Dat werkt echt fantastisch! Wel voorzichtig zijn, want voor je het weet heb je een halfrond kuiltje in het hout. Ook heb ik alle gaten gemaakt voor de kabels.

Daarna alle stukken in elkaar gelijmd en verzekerd met spijkertjes. Een klus op zich om die echt recht erin te krijgen. Je leest het: je hebt hier te maken met een First-time klusser ;-)

Ik ben persoonlijk erg trots op de uitsparing voor het volume pedaal: rondom net genoeg speling, én precies op de goede hoogte.

Senior Member

Standaard

En deel 3 (half Maart t/m nu)

Omdat ik nogal wat speling overhield op de hoeken, en zelfs ruim een millimeter verloop aan de achterkant heb ik gekozen om alles te vullen met houtreparatie-epoxy. Opnieuw: het werkt echt fantastisch. Ik vermoed dat als de grondverf er straks op zit je niet meer ziet dat het gevuld is. Alhoewel, zo netjes heb ik het ook weer niet gedaan. Maar ik blijf optimistisch.

Wanneer ik ga grondverven zal ik ook nog wat foto's maken van waar ik die epoxy-vuller gebruikt heb om bijna een mm over de lengte aan het hout toe te voegen. Superspul.

Ondertussen heb ik ook de Neutrik pluggen binnen en ruim 5m Mogami 2425. Voor die laatste heb ik even moeten zoeken, maar een audiobedrijf in ’t noorden van het land had nog wat voor me. Misschien over nadat ze net een complete studio bekabeld hadden, aangezien dat hun normale klanten zijn geloof ik

Op de foto ook de switch die ik uit een stekkerblok gesloopt heb.

Voor het vastzetten van de pedalen heb ik HPX zelfklevend klitteband meegenomen. De proefstukjes waren voor mij erg overtuigend.

De huidige stand van zaken dus: houten behuizing gebouwd en geplamuurd. Ik denk dat ik volgende week eens bij de bouwmarkt ga kijken voor verf. Momenteel heb ik twee opties gezien die me wel wat leken: schoolbord verf en een matte zwarte lak op waterbasis van praxishuismerk. Wie nog andere tips heeft: welkom.

tot deel 4,

Christean

Senior Member

Standaard

Neutrik Jacks en mogami 2425, that rings a bell...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door j3r03n Bekijk bericht
    Valoosj, wat ben je toch ook een ontzettende eikel hè.. Gvd, mijn stem heb je
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door ***
    Btw, gitaarnet kent er geen hol van. Jouw LP is zonder twijfel dé gitaar van 2009
    TK: Fender Supersonic head + 2x12 (black pepper)

Standaard

Leuk verslag Christean.
    Je maakt er behoorlijk werk van en dat wordt uiteindelijk beloond.
    Ik ben benieuwd naar het eindresultaat.
    En die inspiratie bij Paul Lenders.... dat hebben er meer gedaan!!

http://img116.imageshack.us/img116/8...oard001eb4.jpg
    Gear:
    Amp: Koch Multitone II (100w 2x12")
    Rack: GCX / G-Major / Boss OD-1 / CS-3 / CE-3 / Bad Monkey / Sennheiser EW172
    Pedalboard: Ground Control Pro / EB6166 / Cry Baby Wah
    Guitars: Standard u.s.a. Strat / Tele Deluxe Plus / Yamaha APX-5

Senior Member

Standaard

ziet er goed uit!
    heb toevallig afgelopen weekend ook mijn pedalboard afgemaakt, moet alleen nog een andere voeding halen (onespot + daisychain), zal van het weekend wat pics maken en in het betreffende topic posten.
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Effect !

Hoe ga je precies die powersupply in elkaar zetten?

ik ben ook van plan om op korte termijn een powersupply (inc switch en zekering) en effect aansluitingen in mijn pedalboard te bouwen..

de meeste effecten die ik heb worden gevoed door een daisy chain, maar heb ook een aantal ehx en mxr pedalen met afwijkende voltages dus, in mijn geval, 6 adapters :S.. deze wil ik ook graag in de powersupply wegwerken, en ben op zoek naar creatieve ideen
    Gezocht:
    - 2x Mesa-Boogie Lonestar 90W 1x12 cabinet
    Te koop:
    - Emma Reezafratzitz

Senior Member

Standaard

mss is een Voodoo Lab Pedal Power II of iets van die orde iets voor jou? heeft standaard een aantal 9V en ook 12V uitgangen. of de flatliner:
    http://www.burkey.nl/
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    mss is een Voodoo Lab Pedal Power II of iets van die orde iets voor jou? heeft standaard een aantal 9V en ook 12V uitgangen. of de flatliner:
    http://www.burkey.nl/
    Die heb ik al overwogen, maar die kunnen volgens mij niet alle adapters vervangen.. (40v dc).

daarbij wil ik alles in één keer aan en uit kunnen schakelen met centrale switch, met daaraan gekoppeld een zekering.

Verder moeten in deze 'stekkerdoos' aansluitingen komen naar amps, ext. effectenloops, e.d. en moet het exact in mijn ped.board passen..
    Gezocht:
    - 2x Mesa-Boogie Lonestar 90W 1x12 cabinet
    Te koop:
    - Emma Reezafratzitz

Senior Member

Standaard

misschien meneer Lenders een bellen voor ideeën?

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten