Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 10 van 10 EersteEerste ... 8910
Weergegeven resultaten: 91 t/m 92 van 92
  1. #91

    Smile

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door meul
    Hey Jo (alles oke?)

    Lastig vraagstuk. het begint inderdaad bij de vraag wat nu precies de defenitie van talent is. is dat iemand met goede vingers, iemand die creatief is, iemand die anders is waardoor hij gewoon meer opvalt.
    ik vraag me af of je een talent zo erg kunt demotiveren dat hij stopt.
    vaak stoppen de mensen die er te veel moeite voor moeten doen en misschien dus geen talent hebben. demotivatie is in deze denk ik het gebrek aan interesse of aanleg. dan kan je als leraar ook niets meer doen en werkt alles averechts. ik ben wel met je eens dat er geen toverwoord is. in een auto mag je jezelf na 100.000 km pas een ervaren chaufeur noemen. je hoeft dan niet meer na te denken over het schakelen, gas geven, waardoor je alle aandacht op de weg kunt houden. met gitaar is het niet anders. eerst je gitaar van haver tot gort kennen tot je niet meer over elke noot hoeft na te denken, dan ben je vrij. het is gewoon een kwestie van heeeeeeeel veel spelen. en dat is ook meteen weer het punt waar de mannen zich van de jongetjes onderscheiden. als je dit niet kunt opbrengen, of je wilt er dingen niet voor laten word je geen sterspeler.

    groetjes,
    jan

    Ja lekker Jan hier! Vrouw =inmiddels 6 maanden in zeer blijde verwachting!
    Ik mail je nog wel ff..

    Back to topic:

    Als gitaardocent, heb je de taak om je klanten gemotiveerd te houden, of ze nu of slecht zijn, het is leuker werken met iemand met wie t allemaal easy gaat, dan dat je er zelf heel hard aan moet trekken, maar iedereen heeft gewoon recht op jou maximale inzet als docent tijdens een les (ook al heb je zelf een kutdag).
    je moet uitdragen en laten zien dat je gelooft in je leerlingen en hun muzikale capaciteiten in een eerlijke open sfeer, nooit afbreken , maar wel wijzen op fouten en daar proberen mee aan de slag te blijven op een positieve opbouwende manier.

    Overigens verwacht ik van iedereen, of ze nu gevorderd zijn of net zijn begonnen, dat wat ze ook spelen, hoe eenvoudig ook, dat ze t wel retegoed spelen en dat het ook heel goed klinkt, als je laat zien hoe dat moet aan de hand van eenvoudige goed toe te passen tipes met veel hoorbaar resultaat.

    Dat zijn dingen die de eigenwaarde, motivatie en zelfvertrouwen van de leerling stimuleren, waardoor evt aanwezig talent er op den duur ongehinderd uit kan komen.

    Verder ben ik het helemaal met je eens, dat je pas echt goed gaat spelen als je vergroeid raakt met je gitaardinges, idd heel veel km op dat ding maakt...
    dan openbaart talent zich pas ten volle....

    take care

  2. #92
    Senior Member
    Geregistreerd
    26 juni 2006
    Locatie
    rotjeknor
    Berichten
    3.641

    Standaard

    ik heb nog steeds de neiging om bij sommige van mn (nieuwe) leerlingen op te gaan scheppen en te showen hoe goed ik kan spelen en hoeveel ik van de theorie weet... suffe reactie van mijn kant maar ik kan er soms nix aan doen, merk 't dan pas achteraf dat ik 't weer gedaan heb... is toch een vorm van onzekerheid volgens mij
    mijn gitaarnet lessen |≈▲Ø| of kom eens langs voor een proefles (of gewoon voor de gezelligheid

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top