Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 14 12311 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 132

Standaard London city MK IV lofzang!!

Zo...

Spittend door alle forums lees ik veel klaagzangen over london city versterkers; waardeloze travo's, slecht gebouwd, inferieure onderdelen en ga zo maar door... Ik vraag me af hoe al die wijsneuzen tot hun harde conclussies komen... Ik wil hier in dit forum goed onderbouwd mee afrekenen en meteen uiteenzetten hoe je met je London city de gemiddelde Marshall van de sokken kunt scheuren...

1. De Travo's:

Dit zijn de zelfde als destijds werden gebruikt door Maygra (multitone) voor HiFi versterkers! Niet kapot te krijgen en prima spul dus.

2. De koppel condensatoren:

ARCO en ERO, in die tijd vrij gangbaar spul.
    Schroef eens een ENGL open, die gebruiken WIMA en dat is echt niet beter!

3. Weerstanden:

Kool compound; prima spul!

Er is dus eigenlijk niets mis met deze versterkers, er zijn alleen een paar dingen aan het ontwerp veranderd (waarschijnlijk om ruzie's met andere versterkerbouwers te voorkomen) die er voor zorgen dat de versterker niet klinkt en scheurt als een Marshall. Dit is echter eenvoudig te verhelpen.

Dan nu de voornaamste reden waarom een LC niet wil scheuren: integenstelling tot wat sommigen beweren heeft dit niets te maken met de grote van de travo's of de hoogte van de voedingsspanning! Dit is gewoon het gevolg van de spanningsdelers op de inputs. Verder is de hele versteker getuned op 'veel bas en heel hard', wat een lekkere overdrive toon niet ten goede komt. Dit is echter simpel te verhelpen.

Ik ben zelf electronikus en heb 2 LC versterkers omgebouwd. Ze klinken beide beter (en harder) dan de 1959SLP van mijn mede bandlid die mij er op aandrong ook voor hem een LC versterker te verbouwen. Iedereen die een beetje technisch is en kan solderen komt vast een heel eind.

Met de aangepaste uitvoering kun je middels pull-push volumeknoppen kiezen uit verschillende voicings (JTM45(100), 1986 bass, Fender bassman, Bluesbreaker (eric clapton)) verder: een true-bypass Master Volume en hum balans.

Ik heb een uitgebreide handleiding voor diegenen die zelf aan de slag willen. Voor ongeveer 40,- euro aan onderdelen bij display of een andere plaatselijke elektronikaboer en wat vrije tijd heb je dan een echte 'super amplifier'!! Het kost niets, je kunt gewoon mailen en dan stuur ik je het schema met een uitleg erbij terug. Waarom? Omdat ik een pest hekel heb aan al die customizers die voor belachelijk veel geld steeds de zelfde (gejatte) aanpassingen uitvoeren.

Mail naar rg.nijboer@hotmail.com

Groeten,
    Richard.

LET'S ROCK

Senior Member

Standaard

Het verhaal klinkt goed! Geldt dat ook voor zo'n versterker?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78144

Senior Member

Standaard

Ze zijn +/- gebasseerd op de Marshall SuperBass modellen dus inderdaad vrij makkelijk om te bouwen naar bijvoorbeeld SuperLead/etc. specs.

Om de levensduur van moderne EL34s wat te verlengen is het zowiezo raadzaam om de G2 weerstanden van 120 ohm naar 1k/5W te veranderen en op de pinnen 4 en 6 v/d buisvoeten zelf te monteren en de biassplitters van 470k naar 220k te veranderen.

De voedingsspanning ligt rond de 450 Volt, beduidend lager dan 'n begin jaren 70 SuperLead, met hetzelfde circuit krijg je dan 'n wat warmere sound.

Standaard

Ja moet kunnen, alleen heb ik er nog nooit zo een open gehad en weet ik dus ook niet op welke onderdelen je hem zou moeten aanpassen, dit moet je zelf dan even bekijken.

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door hidde630
    Het verhaal klinkt goed! Geldt dat ook voor zo'n versterker?

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=78144
    Ander circuit (4 voorversterkerbuizen) en printplaat-constructie... waarschijnlijk niet.

Moderator

Music

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guitarnijboer
    Zo...

Spittend door alle forums lees ik veel klaagzangen over london city versterkers; waardeloze travo's
    Ik zag er gisteren ook weer één: veel te grove armen, te brede kaak, benen niet goed onthaard... waardeloos, je ziet meteen dat het een vent is.
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Talking

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mitch
    Ik zag er gisteren ook weer één: veel te grove armen, te brede kaak, benen niet goed onthaard... waardeloos, je ziet meteen dat het een vent is.
    Mitch!

LOL
    Je bent lekker op dreef, ik durf m'n vrouw waarschijnlijk niet eens meer mee te nemen naar de A'dam meeting.
    Spreek/mail je snel

Senior Member

Standaard

interessant topic...ik ben al langer aan het overwegen om me zo een amp aan te schaffen, wat is een degelijk prijs voor zo een top? rond de 250€? of droom ik? :-)

is dit een goed boek om me te verdiepen in de amp-techniek?: desktop reference for hip vintage amps (Weber)
    De inhoudsopgave lijkt me alleszins meer dan boeiend.

Smile

ik heb er diverse gehad, gave bakken mooie sound... slechtgebouwd...... anode weerstanden die los hingen en tegen het chassis vonkten...gitaarspelen als living on the edge... jammer dat ik destijds niet op gitaarnet/forum zat en 1 soundcity en 1 londoncity + wat bijbetaling heb ingeruild tegen een HRDL....

Standaard

Ik zal m'n superlead maar weg doen dan he...

Anyway waar komen die verhalen over slechte(re) componenten dan vandaan? Weet vrij zeker dat ik dat verschillende "experts" hier op t forum heb zien posten.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten