Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 3 123 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 27

Standaard van rommelzolder naar "studio"

jaja, het is eindelijk zo ver, na veel onderhandelen met m'n moeder. heb ik het na een paar jaar eindelijk heel de zolder voor mezelf. we zijn al begonnen met de grote schoonmaak. man o man, wat een rotzooi allemaal!!

kort plannetje:
    -zolder zo veel mogelijk leeg/weggooien, er kan nog wel wat achter schotten (laagste stukken onder het schuine dak zitten opbergruimtes)

-vloer: laminaatje erin. er komen toch allemaal kleden/tapijtjes op dus qua demping zit het wel goed.

-werkhoek en "live ruimte": er komt een prachtig hoekbureau met bijbehorende bank. en pc's (met software), revox recoder, tandberg recorder. en een mengpaneeltje.

- in de loop van tijd sparen voor een aantal mic's + bijbehoren.

- om bijv. het drumstel of zanger/zangeres af te schijden van de rest met opnames ga ik van een paar grote platen een kamerscherm maken met aan 1 kant van dat akoustiek foam spul.

uiteraard hou ik jullie op de hoogte, en ik begin hier alvast met wat "voor" foto's van de metamorfose, de ruimte lijkt nu nog extreem klein, maar er is al een boekenkastje weg, en de gordijnen zijn ook al weg.

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Richwoodje
    Nee, dit is Bob Dylan noch Roger Waters, het is Niels D.
    Horny Horns

Moderator

Standaard

Hier Niels, een zeldzaam plaatje. STC betekent geluidsreductie en je ziet dat je met twee plaatjes gips 33 DB tegenhoudt en met vier plaatjes gips en twee lagen glaswol maximaal 63 dB.

Maar je moet er wel rekening mee houden dat sublaag er beter doorheen komt dan middentonen.

Let ook op plaatje 3 en 6, er zijn dezelfde materialen gebruikt, maar op verschillende manieren. In mijn studio moet je denken aan plaatje 6 en een bijkomend voordeel is dat het vorige week niet boven de 22 graden kwam.

Dus als je van plan bent.....................................
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Standaard

22 graden. oh mijn god wat een genot. Ik zat zelf te zwoegen bij een graadje of 45... tsja, je moet wat...

ps.
    Han, die IMF's zijn trouwens geweldig! nog dank daarvoor.

Standaard

bedankt han, maar ik ga niet te veel aan geluidsisolatie doen. er zijn duidelijke afspraken met de buren wanneer ik mag drummen en niet, en gitaarspelen doe ik ook al een aantal jaar zonder dat ze klagen.

net al de eerste rit naar het grof vuil gemaakt. morgen nog maar een paar boekenkasten leeghalen.

over +- 2,5 weken komt de vloer erin. als die eenmaal ligt kan het "echte" werkt beginnen, maarja als de vloer erin moet moet wel heel de zolder leeg.......

[edit] als iemand nog een gratis tafelbiljart wilt pm me maar alles zit erbij alleen een scheurtje in het laken van +-1,5 cm. maar daar merk je niks van!
    Laatst gewijzigd door nielsduursma; 31 juli 2006 om 16:25
    Horny Horns

Moderator

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    22 graden. oh mijn god wat een genot. Ik zat zelf te zwoegen bij een graadje of 45... tsja, je moet wat...
    Of dat een genot is, het was buiten 34 graden in de schaduw en als je dan buiten komt is het alsof je een ram voor je kanis krijgt. En dat zonder airco hé!

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door guhlenn
    ps.
    Han, die IMF's zijn trouwens geweldig! nog dank daarvoor.
    Heej, die zijn goed hé? Fantastische speakers om akoestische muziek op te mixen, laten veel 'studio monitoren' op ruime afstand.
    youtube youtube 2 youtube 3 youtube 4 youtube 5

Het licht aan het eind van de tunnel kan ook een idioot met een lamp zijn.

Senior Member

Standaard

Wellicht dat dit link lijstje je van pas kan komen: link lijstje
    No Wuckin Furries
    Band: www.hellbike.nl
    4 Sale : ff niks te koop
    www.hotwiel.nl

Standaard

bedankt solidkick!!

update
    nog steeds aan het opruimen, wat een rotzooi. vandaag is de grootste kast gesloopt. en nog heel veel boeken en rotzooi opgeruimd

wat een ruimte......

kast voor een deel gesloopt......

vlak na de foto begeeft de kast het!!!

en wat lag er onder.........

jammer van het glas van de schilderij lijstjes...... heeft zeker een kwartier gekost om het op te ruimen!
    Horny Horns

Standaard

nog even een update. morgen gaat de vloer erin en kan ik gaan beginnen met inrichten!!!

ik ben van plan een soort kamerscherm te gaan maken van 3 planken multieplex of mdf. gewoon die standaard maten die je bij de gamma/karwei/praxis haalt. en daar aan een kant van dat isolatieschuim (met van die kegeltjes) op te plakken. om het drumstel en eventueel een versterker of een zanger(es) te isoleren. heeft dit enig nut? of kan ik het geld beter wat mooie posters voor de muur steken?

hier nog even 2 fototjes:
    hier de zolder gistermiddag. vandaag is er weer wat rommel uitgehaald.

hier 2 leuke speeltjes, een Tandberg cassete recorder en een sony casseterecorder.

als de vloer erin ligt en het een beetje ingericht is zal ik weer foto's maken.
    Horny Horns

Standaard

ik heb inmiddels de eerste paar "opnames" gemaakt.
    ik ben zeer tevreden over het resultaat wat ik tot nu toe krijg met een revox (voor de pc) en een senheiser microfoon!

ik heb 2 dingetjes hierzo gepost een

en de tweede

ik zal zeeer spoedig wat gaan vogelen met het drumstel opnemen met 1 microfoon. als dat acceptabel is hoef ik niet te investeren in een drummicrofoonset en een mengpaneel met veel ingangen.
    Horny Horns

Senior Member

Standaard

hij klinkt wat afwezig, mag ik trouwens wel vragen waar je de microfoon had hangen/staan, want het klintk wel lekker als room mic.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten