Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 27 van 27

Discussie: Bouwen op verzoek?

  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 april 2003
    Locatie
    zwolle
    Berichten
    2.309

    Standaard

    dat is wel te doen allemaal idd.. wat ook nog een mogelijkheid is om te zoeken naar een bouwer in de buurt waarmee je zelf aan de slag gaat. Die persoon kan je tips geven over hoe je het allemaal aan moet pakken..
    Ik vind het een mooie ervaring om er zelf mee aan de slag te gaan.
    Zelf heb ik naast dit forum een collegabouwer waar ik met vragen terecht kan en veel van mn onderdelen vandaan haal.
    er zijn genoeg enthousiastelingen die kunnen helpen denk ik.

    zelf zou ik ook nietzo snel iets in opdrachtgaan bouwen voor vreemden..
    ten eerste omdat ik van mening ben dat ik eerst nog meer ervaring op moet doen (ben nu met mn tweede project bezig)
    ten tweede vind ik juist het ongedwongen bouwen erg fijn, zonder tijdsbestek en druk van mensen die resultaat willen zien wat dat betreft.
    daarnaast duurt het gewoon erg lang als je hobbymatig bouwt en wat al eerder gezegd is, je weet niet hoe het eindresultaat is...wat als t allemaal helemaal niet aan de verwachtingen voldoet?

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Thnx voor het linkje, ik had em idd al zelf gevonden en dat lijkt gewoon precies de oplossing die ik zoek. Dank dus allen voor de hulp!
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jax
    Thnx voor het linkje, ik had em idd al zelf gevonden en dat lijkt gewoon precies de oplossing die ik zoek. Dank dus allen voor de hulp!
    Hallo,

    Je zou misschien kunnen overwegen om de gitaar deels te laten bouwen door een bouwer, bijv de body en hals, en verder zelf in elkaar zetten, lakken, monteren etc. Een bouwpakketje in elkaar zetten, dat kan in principe idereen, toch?! Voxhumana bouwt op verzoek deels afgebouwde gitaren, body's halzen noem 't maar op. Heb je redelijk betaalbaar een hele goede gitaar.

    vr.gr.

    Branko

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 juni 2004
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    2.461

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Hallo,

    Je zou misschien kunnen overwegen om de gitaar deels te laten bouwen door een bouwer, bijv de body en hals, en verder zelf in elkaar zetten, lakken, monteren etc. Een bouwpakketje in elkaar zetten, dat kan in principe idereen, toch?! Voxhumana bouwt op verzoek deels afgebouwde gitaren, body's halzen noem 't maar op. Heb je redelijk betaalbaar een hele goede gitaar.

    vr.gr.

    Branko
    Thnx voor de tip, ik zal het zeker overwegen
    The greatest mistake in life is to be continually fearing that you will make one. –Elbert Hubbard

  5. #25
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jax
    Thnx voor de tip, ik zal het zeker overwegen
    Of je koopt een paddleheadhals en een mooi stuk bodyhout en laat daarin alleen de neckpocket fresen. De rest kan je allemaal met huis tuin en keuken gereedschap incl. een paar beiteltjes doen.

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    8 september 2005
    Locatie
    Heerhugowaard
    Berichten
    1.216

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door G.G.
    Of je koopt een paddleheadhals en een mooi stuk bodyhout en laat daarin alleen de neckpocket fresen. De rest kan je allemaal met huis tuin en keuken gereedschap incl. een paar beiteltjes doen.
    Dat is uiteraard ook een goede optie!!!
    Daar had ik nog ff niet aan gedacht! (mijn gebrek aan ervaring!)

    vr.gr.

    Branko

  7. #27
    Banned
    Geregistreerd
    7 maart 2006
    Locatie
    Blijdorp
    Berichten
    10.831

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door oknarb180
    Dat is uiteraard ook een goede optie!!!
    Daar had ik nog ff niet aan gedacht! (mijn gebrek aan ervaring!)

    vr.gr.

    Branko
    Kijk eens bij Tonefactory bij de halzen, die hebben mooie paddleheads staan.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top