Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 27 EersteEerste ... 4121314151624 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 265
    Senior Member

Thumbs up

Hey Luitjes,

Idd, de vuller komt van Vox Humana vandaan, maar de kleurlak en de Cellulose van de praxis,rood hadden ze niet van Flexa, althans niet de kleur die ik wilde, vandaar het eigen merk van praxis.
    Let wel: allen watergedragen lak gebruiken onder de cellulose !.
    Water gedragen lakken trouwens verdunnen met gedestileerd water,dit is veel zuiverder als uit de kraan, voorkomt dat de lak gaat verkleuren , of andere werking gaat vertonen, heb dit ook weer vernomen van een prof. spuiter.

groetjes Charlotte

Senior Member

Standaard

Op de site van Vox Humana kwam ik dit artikel tegen. Zeer interessant. Deze methode van grondlakken schijnt ook te kunnen met cellulose aflak, in plaats van de zijdeglans ('satin') afwerking die ze in het artikel noemen. Dit lijkt me een prettige manier van werken, want pasta als porienvuller is nooit exact op kleur en ik wil blank aflakken. Heeft iemand er ervaring mee, en zo ja met welk merk lakken? Ik vind 30 euro voor een half litertje rijkelijk veel, misschien is het spul, of een broertje ervan, ook bij de betere verfzaak te krijgen.

Dank voor tips,
    Eindelijk een beetje lente!

Senior Member

Standaard

dat werkt echt super
    met die schuimkwastjes

wel 1 tip: zodraq je ook maar 1 wit dingetje ziet, gelijk nieuw schuimpje erop(dat spul reageert namelijk met de lak :P)

Senior Member

Standaard

Zo, het weer laat weer toe dat ik verder werk aan de gitaar. Gisteren de boel verder geschuurd. Daarnaast ben ik bezig met het stainen van wat proefstukjes gevlamd esdoorn, met een ecoline-achtige. Ik doe eerst een laag amber ('donkergeel'), die schuur ik terug, en daarna een laag echt geel. Het effect is mooi, maar het geel is 'te' geel. Alsof het uit een highlightpen komt. Nou heb ik ook een potje zwart staan. Kan ik met een pipet een paar druppels zwart aan het geel toevoegen, om het geel iets donkerder te maken? Mengt het goed? Het zwart lijkt meer HEEL donker blauw, vooral als je het gereedschap wast.
    Eindelijk een beetje lente!

Banned

Standaard

Minda, kijk eens in mijn topic, ik heb geleoker van ecoline gebruikt. Ziet er heel ranzig uit, maar na blanke lak wordt het een beetje "honinggeel" . Staat denk ik hele mooi op een PRS.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Zo, het weer laat weer toe dat ik verder werk aan de gitaar. Gisteren de boel verder geschuurd. Daarnaast ben ik bezig met het stainen van wat proefstukjes gevlamd esdoorn, met een ecoline-achtige. Ik doe eerst een laag amber ('donkergeel'), die schuur ik terug, en daarna een laag echt geel. Het effect is mooi, maar het geel is 'te' geel. Alsof het uit een highlightpen komt. Nou heb ik ook een potje zwart staan. Kan ik met een pipet een paar druppels zwart aan het geel toevoegen, om het geel iets donkerder te maken? Mengt het goed? Het zwart lijkt meer HEEL donker blauw, vooral als je het gereedschap wast.
    NEE.

Om geel wat minder fel te maken, moet je een bruintint hebben, wellicht rood. Met zwart loop je inderdaad het risico dat het groenig (echt zwart is vaak blauwig/violetig), gewoon wat 'dirty' qua look, wordt. Je kan het proberen, maar het is niet ideaal.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Minda
    Heeft iemand er ervaring mee, en zo ja met welk merk lakken? Ik vind 30 euro voor een half litertje rijkelijk veel, misschien is het spul, of een broertje ervan, ook bij de betere verfzaak te krijgen.

Hoi Minda!

Ik heb mijn gitaar ook zo gedaan als op de site van VH, ook daar gekocht. Ik ben er erg tevreden over. Ik heb een matte aflak gebruikt omdat dan het hout veel mooier uitkomt ten opzichte van een glimmende lak. Het mooie is dat de grondlaag wel glimmend is, en dat de lak die in de diepere nerven zit daardoor de nerven erg mooi laat schitteren bij de juiste lichtinval.

succes, Jan Anton
    Als je meisje, je een brief stuurt, met een bom....

Rack:
    Gitaar
    Lexicon Mpx G2
    Switchblade 8
    Pedaaltjes
    Groove Tubes Trio
    Lexicon Mpx G2
    Palmer PDI-5
    Mesa 20/20

Banned

Standaard

Minda, als het goed is heb je mijn linkje bekeken voor die gele oker kleur. Wat vind je van het resultaat van het lakken?

Heb ik gedaan met spuitbusjes blanke lak van het merk Crafts. Voor body en hals heb ik twee busjes moeten gebruiken á €3,95. Werkt prima over een ecoline stain.

Misschien kan Fred meer vertellen over deze spuitbusjes, maar ik ben erg tevreden.

Senior Member

Standaard

porienvuller hoeft niet nodig te zijn, hier mijn stratje met flame maple top gewoon goed verdunde spuitverf en zie hier het resultaat

[img=http://img97.imageshack.us/img97/9881/img2517np5.jpg]
    Got a quarter in my pocket.

Standaard

waar kun je van die verf kopen?
    rockinger? texas & tweed?
    of een nederlandse site?
    Ajuus...

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten