Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 18 van 18
  1. #11
    vinni
    Guest

    Standaard

    Heb zelf twee ENGL 2X12's......zwaar gemodificeerd overigens.

    Klinkt echt super......

    vinni

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 november 2002
    Locatie
    moppelt
    Berichten
    1.822

    Standaard

    Wat heb je gemodificeerd dan, klonk ie niet goed?

  3. #13
    vinni
    Guest

    Standaard

    Nou .....

    "Iedereen" is altijd gek op die Celestion Vintage 30's.
    Ik niet....dat snijdende midhoog waar ze om bekend staan is niet mijn geluid.
    Er zitten dus Eminence Governors in. Die hebben dit niet en het laag (waar ik dus juist wel weer van hou) is wat strakker. (Speel classic rock in een bas-drums-gitaar-zang formatie waar ik veel moet vullen)

    Voorts heb ik die ENGL stereo/mono schakeling eruit gesloopt en vervangen door een vergrendelbare Neutrik jack. Gewoon alles mono.
    De interne bedrading is vervangen door Evidence Audio Siren.

    Overigens gebruik ik mijn 2X12 horizontal cabs vertikaal en heb gewoon het ENGL logo 90 graden gedraaid en er voetjes onder gemonteerd.

    Ook nog een truukje met de microfoon uitgehaald.
    De grill van de ENGL cab is zeer stevig. Daar doorheen met ringetjes een M10-achtige (engelse maat) door gedaan met zelfborgende moer. Alles RVS natuurlijk....je weet hoe ik ben..... Daarop kan ik een K&M zwanehals monteren met een Shure shockmount en SM57. En dit natuurlijk per cab.
    Geen micstands.....super snel en betrouwbaar. Werkt als een tierelier.
    Enige nadeel van de ENGL cabs.... heb ze nu iets langer dan een jaar maar door het vele transport ziet het tolex er niet meer uit. Maar ja....ligt meer aan mij dan wellicht aan de ENGLS.

    Vind overigens de 2X12 van ENGL beter klinken dan de ENGL 4X12 slanted.....raar toch....Waarschijnlijk de druk van twee speakers in een kleinere kast.

    Vinni

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    27 september 2005
    Locatie
    Duckstad
    Berichten
    5.365

    Standaard

    ziet er toch gaaf uit :P beetje damaged tolex

    wel slim trouwens dat gebeuren met de microfoon enzo

  5. #15

    Standaard caught in the balance

    hallo

    als je een 1922 aanschaft of welke speakerkast ook als ie mono 8 ohm is zijn ze elk 16 ohm zoals bij de 1922 als je dan de input van 4ohm gebruikt kan dat
    zeker
    kijk maar naar die 300 watt kasten van marshall die hebben een gezamellijke speaker input van 4 of 16 ohm

  6. #16
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 januari 2005
    Locatie
    Aalsmeer
    Berichten
    112

    Standaard

    een 2x12 cab met 2 8ohm speakers zou dus waarschijnlijk het best bij jou eindversterker passen. Mono geeft ie dan 4 ohm en stereo 2 x 8.

  7. #17

    Standaard

    Habberdoedas, check even je prive berichten onder Gebruiker CP.

    Ik heb je een PM gestuurd mbt tot 2x10 celestion cabs á 8 ohm/speaker.
    Privacy is geen luxe. Het is een wapen waarmee mensen zich in de toekomst kunnen verdedigen tegen instanties en regeringen die niet langer handelen in het belang van het volk. Onder het mom van ‘terrorisme’ en ‘criminaliteit’ worden ons steeds meer vrijheden afgenomen. Het is tijd om dit een halt toe te roepen.

  8. #18
    vinni
    Guest

    Standaard

    Dr is binnenkort een demodag van GTRGEAR.

    Daar staat ook een 2X12 cab van mij. Deze kun je dan vergelijken met andere 2X12 cabs.

    Meer info : www.gtrgear.com

    Lijkt me wel wat om mijn cab te vergelijken met die Paul Lenders 2X12.

    Schijnt heel wat interessante meuk te komen.

    Groet,
    Vinni

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top