De Tele is de enige die ik ooit nieuw heb gekocht.(en inmiddels al weer zo'n 12 jaar heb).
De Gretsch is van '92 en tweedehands de Strat is Warmoth zelfbouw.
De Tele is de enige die ik ooit nieuw heb gekocht.(en inmiddels al weer zo'n 12 jaar heb).
De Gretsch is van '92 en tweedehands de Strat is Warmoth zelfbouw.
Het eerste gedacht zou zijn dat er een of ander voordeel aan vast hangt, maar voor bespeelbaarheid is het al een (klein) nadeel want je kan moeilijker bij de hoge posities..Oorspronkelijk geplaatst door bat
Geen idee wat het anders kan zijn.. (behalve gewoon een 'foutje' van vdHaar?)
vdHaar kan ze waarschijnlijk ook makkeljker zo maken en hij verkoopt ze toch wel, dus waarom zou hij ze een andere mal gaan gebruiken?Oorspronkelijk geplaatst door Jeanken
Esquiers zijn coolOorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
Vroeger $40 goedkoper dan 'n Telecaster, je kon toen voor $20 'n hals-element kopen dus veel Esquires zijn zo "gemod" (ook die van Bruce Springsteen).
De body (inclusief uitsparing voor het halselement) is hetzelfde als die van 'n Telecaster.
Qua geluid is er 'n (subtiel) verschil:
doordat je minder string-pull hebt (geen halselement, magneet daar onder de snaren) heb je wat meer sustain dan 'n Tele.
3 standenschakelaar (van hals-rchiting naar knoppen-richting):
1) "muffe" bas-stand, toneregelaar uit
2) "normale" stand, volume en tone werken beide
3) alléén volume werkt, ietsje helderder geluid zelfs in vergelijking met de tone op 10
Omdat het niet klopt. Een Les Paul met een net iets te scherpe punt ziet er ook niet uit. Vd Haar maakt neemt ook de moeite om instrumenten te relicen. Waarom dan niet de moeite nemen om de bodyvorm correct uit te frezen?Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
Aan z'n bouwkwaliteiten zal het niet liggen. Waarschijnlijk werkt ie gewoon met een oude mal en weet hij niet (?) dat de vorm niet klopt. Ik heb het vaker gezien bij gitaarbouwers (nee, niet Patrick Koopmans) dat ze de verkeerde televorm gebruikten omdat ze niet beter wisten.
Hier een foto (let ook op de plek waar de body bij de hals komt, scheelt een fret):
![]()
Ik zie niet in wat er makkelijker aan is.. Is één frezen, al kan het misschien een tikkeltje steviger zijn aan de neck joint?Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
Zeg Orpheo: dit is een tele-topic......loop niet zo te zeiken, we weten dat je verliefd ben op je Les Paultjes...
M.a.w.: pleur op en start een LP topic.
Eigenaar Holy Cow straps.
Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.
"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."
Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com
Mijn '52 RI Tele
De kleur is wel wat geler dan hier op de foto, ik moet nodig eens betere foto's gaan maken...
Laatst gewijzigd door schizo910; 19 juni 2006 om 10:42
Plaatje werkt niet bij mij...Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
Favorieten/bladwijzers