Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 14 van 341 EersteEerste ... 412131415162464114 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 131 t/m 140 van 3402
    Senior Member

Standaard

De Tele is de enige die ik ooit nieuw heb gekocht.(en inmiddels al weer zo'n 12 jaar heb).
    De Gretsch is van '92 en tweedehands de Strat is Warmoth zelfbouw.

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bat
    Raar dat Haar inderdaad ook die foute shape gebruikt.
    Het eerste gedacht zou zijn dat er een of ander voordeel aan vast hangt, maar voor bespeelbaarheid is het al een (klein) nadeel want je kan moeilijker bij de hoge posities..
    Geen idee wat het anders kan zijn.. (behalve gewoon een 'foutje' van vdHaar?)

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Jeanken
    Het eerste gedacht zou zijn dat er een of ander voordeel aan vast hangt, maar voor bespeelbaarheid is het al een (klein) nadeel want je kan moeilijker bij de hoge posities..
    Geen idee wat het anders kan zijn.. (behalve gewoon een 'foutje' van vdHaar?)
    vdHaar kan ze waarschijnlijk ook makkeljker zo maken en hij verkoopt ze toch wel, dus waarom zou hij ze een andere mal gaan gebruiken?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door vulvasonic
    Natuurlijk kan het kapje er af. Vrijwel niemand speelt MET het kapje. En tegenwoordig worden slechts de RI's mét kapje geleverd.
    De Esquire heeft GEEN halselement. Hij heeft wel een driewegschakelaar. Hoe die schakeling precies in elkaar zit weet ik niet uit mijn hoofd. Ik geloof dat in standje 1 alleen de volumeknop werkt (waarbij het signaal directer en puurder schijnt te klinken dan met de toonregelaar ertussen). Stand twee heeft dus de toonregelaar en stand 3 heeft een prefab geluidje, waarmee een wollige, bassige sound bewerkstelligd kan worden.
    Zoiets, maar waarschijnlijk net iets anders.
    Esquiers zijn cool
    Vroeger $40 goedkoper dan 'n Telecaster, je kon toen voor $20 'n hals-element kopen dus veel Esquires zijn zo "gemod" (ook die van Bruce Springsteen).
    De body (inclusief uitsparing voor het halselement) is hetzelfde als die van 'n Telecaster.
    Qua geluid is er 'n (subtiel) verschil:
    doordat je minder string-pull hebt (geen halselement, magneet daar onder de snaren) heb je wat meer sustain dan 'n Tele.

3 standenschakelaar (van hals-rchiting naar knoppen-richting):
    1) "muffe" bas-stand, toneregelaar uit
    2) "normale" stand, volume en tone werken beide
    3) alléén volume werkt, ietsje helderder geluid zelfs in vergelijking met de tone op 10

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
    vdHaar kan ze waarschijnlijk ook makkeljker zo maken en hij verkoopt ze toch wel, dus waarom zou hij ze een andere mal gaan gebruiken?
    Omdat het niet klopt. Een Les Paul met een net iets te scherpe punt ziet er ook niet uit. Vd Haar maakt neemt ook de moeite om instrumenten te relicen. Waarom dan niet de moeite nemen om de bodyvorm correct uit te frezen?
    Aan z'n bouwkwaliteiten zal het niet liggen. Waarschijnlijk werkt ie gewoon met een oude mal en weet hij niet (?) dat de vorm niet klopt. Ik heb het vaker gezien bij gitaarbouwers (nee, niet Patrick Koopmans) dat ze de verkeerde televorm gebruikten omdat ze niet beter wisten.

Hier een foto (let ook op de plek waar de body bij de hals komt, scheelt een fret):
    GOLDMEMBER GN FESTIVAL

6 voor allen en allen voor 6!!!

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Bluesbreaker
    Ik zie niet in wat er makkelijker aan is.. Is één frezen, al kan het misschien een tikkeltje steviger zijn aan de neck joint?

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Orpheo
    nou ja, als jij er 5 voor mij kan noemen, ontworpen en gemaakt VOOR 1980, vind ik je een heel knappe kerel; ik heb als lijstje nl alle incarnaties van de les paul (op een paar uitzonderingen na), de sg (met paar varianten), welke eigenlijk ook van de les paul komt (de sg heette zelfs een paar jaar les paul!!), de firebird, en die pokketele. een tele hoort zo niet te zijn, met die hummies en die pots. een tele hoort gewoon te zijn zoals de '52 reissue.

en zelfs DAN wil ik er niet dood mee gevonden worden. wat een lelijke grafplank maar ik houd mn mond...

Zeg Orpheo: dit is een tele-topic......loop niet zo te zeiken, we weten dat je verliefd ben op je Les Paultjes...

M.a.w.: pleur op en start een LP topic.
    Eigenaar Holy Cow straps.
    Benelux sales voor Tokai, Koch, Lakland.

Master of Disaster

Standaard

"I've spent most of my money on booze, women and guitar gear. The rest I've just wasted."

Mijn pedal reviews op effectsdatabase.com

Senior Member

Standaard

Mijn '52 RI Tele

De kleur is wel wat geler dan hier op de foto, ik moet nodig eens betere foto's gaan maken...
    Laatst gewijzigd door schizo910; 19 juni 2006 om 10:42

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door schizo910
    Mijn '52 RI Tele

De kleur is wel wat geler dan hier op de foto, ik moet nodig eens betere foto's gaan maken...
    Plaatje werkt niet bij mij...

Tags for this Thread

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten