Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 68 van 127 EersteEerste ... 1858666768697078118 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 671 t/m 680 van 1270
    Senior Member

Standaard

Favoriete gitarist, tja... Ik heb er wel een heleboel. Junior Watson bijvoorbeeld, heel aparte notenkeuze, heel frivool en vrolijk. Maar ook slepend als het moet. Erg goeie gitarist.
    Mike Morgan vind ik ook goed. Kid Ramos, Duke Robbilard, Rick Holmstrom, om maar een paar namen te noemen. Maar ik heb zoveel voorbeelden, er is er niet één echt torenhoog favoriet.
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

niet de beste maar wel goed!

Erwin Java

van "Cuby and the Blizzards" Fantastische band!
    Dag

Senior Member

Standaard

Cuby vind ik de laatste tijd nogal overgewaardeerd. Ik mis een bepaalde spirit, gedrevenheid, die de blues zo mooi maakt. Als je bijvoorbeeld Junior Watson ziet spelen, daar straalt het enthousiasme je tegemoet. Iets wat ik mis bij de oudere Nederlandse bluesartiesten, waaronder Cuby. Just my 2 cents...
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

wel eens live gezien?
    fantastisch!
    Harry muskee, dom op het podium maar toch emotie.
    Dag

Senior Member

Standaard

Ja, ik heb ze wel eens live gezien. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. Maar het kon mij niet echt boeien. Het is ook niet echt mijn stijl, hoor. Dat zal het ook wel zijn. Maar ik heb ook het gevoel dat ze voornamelijk voor elkaar staan te spelen, i.p.v. voor het publiek.

Ik heb, ik dacht twee jaar geleden, drie van die ouwe grootheden uit de Nederlandse blueswereld samen zien spelen. Harry Muskee was daarbij, die andere twee weet ik effe niet meer wie dat waren. Maar die lui maakten er een 1-2-3-tje van, zonder het publiek te betrekken of aan te spreken. Totaal geen interactie met het publiek. Dat is mij toen echt enorm tegengevallen...
    Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson
    Ja, ik heb ze wel eens live gezien. Natuurlijk, zou ik haast zeggen. Maar het kon mij niet echt boeien. Het is ook niet echt mijn stijl, hoor. Dat zal het ook wel zijn. Maar ik heb ook het gevoel dat ze voornamelijk voor elkaar staan te spelen, i.p.v. voor het publiek.

Ik heb, ik dacht twee jaar geleden, drie van die ouwe grootheden uit de Nederlandse blueswereld samen zien spelen. Harry Muskee was daarbij, die andere twee weet ik effe niet meer wie dat waren. Maar die lui maakten er een 1-2-3-tje van, zonder het publiek te betrekken of aan te spreken. Totaal geen interactie met het publiek. Dat is mij toen echt enorm tegengevallen...
    Ben het wel een beetje met je eens. Maar Harry Muskee heeft een bepaalde laid back stijl die niet iedereen aanspreekt. Ik vind hem wel oke hoor. Heb ze vorig jaar live aan het werk gezien en het grooved wel als een tiet die muziek ! Al zou het nog mooier zijn als Eelco Gelling weer meedoet daar (de ouwe gitarist van de eerst bezetting), die vent is echt een briljante gitarist met een zeer goeie tone, beetje in de stijl van Peter Green van Fleetwood Mac.

Standaard

mijn bijdrage als nieuweling:
    - jeff beck
    - nels cline
    - tres manos

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renier
    mwao. beetje gepriegel op de vierkante millimeter. tuurlijk kan hij een aardig potje spelen, maar ik (en velen met mij denk ik) krijgen er gewoon geen stijf latje van. fantastisch dat iemand een solo in 12 verschillende toonsoorten over 8 verschillende soorten middeleeuwse toonladders kan spelen met de snelheid van het licht, maar dan heb ik liever een knopfler, die een solo van 3 trage tonen speelt en daarmee een hele zaal kippevel tot onder hun zak bezorgt.

[/img]
    Met gilmour ipv knopfler, had ik het niet beter kunnen zeggen

Senior Member

Standaard

Moet je nog mee oppassen ook, met die middeleeuwse ladders...

Wat Kim zegt

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Kim Wilson

ik dacht dat het jou alleen ging omk de kwaliteit van de muziek..?
    The Guitar Express Podcast! Interviews met Leif de Leeuw, Vedran Mircetic, Arnold van Dongen, Bert Meulendijk...
    http://gitaarpodcast.nl/

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten