Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Cutaway of niet?

Senior Member

Music

ja ieder zijn keuzes....en gelukkig maar....de andere kant is dat je niet een stuk uit je gitaar kan zagen.
    Ik heb al jaren alleen gitaren met cutaways, maar ik ben ook iemand die de klanken over heel de gitaar nodig heeft. Ik tap ook vrij veel en heb daar ook hogere posities voor nodig. Vandaar een cutaway. De kunst is om dan een gitaar te vinden die ook met een cutaway genoeg (akoesties) volume produceert. Zowel mijn breedlove als zwier hebben dat...de breedlove omdat ze de mindere oppervlakte van het bovenblad o.a. compenseren met een diepere klankkast ( daardoor lekker diepe bassen) en de zwier omdat die een bijzondere cutaway heeft die je bijna nergens ziet...( zie 'gear' op mijn website).

Het blijft gewoon een keuze en een gevoel.....er is geen goed of slecht...het is meer: wat heb ik nodig.
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

http://www.gertdemeijer.nl

Senior Member

Standaard

ik denk niet dat iemand daar iets aan toe te voegen heeft ik ben iig heel blij met mijn keuze! gr. thomas

Senior Member

Standaard

JAJA MENSEN!!
    Hij is binnen! Ik ben er echt super blij mee, en hij speelt echt fantastisch! En een dergelijk perfecte afwerking kom je ook niet vaak tegen!
    Een alvarez kan ik qua geluid echt iedereen aanraden!

Standaard

Gefeliciteerd met je aanwinst, veel spelen dan maar!
    https://soundcloud.com/paul-van-egmond/

"Unfortunately Common sense on this rock we call Earth is so rare it's a damn superpower." - Anon.

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten