Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
    Senior Member

Standaard

Ik heb inmiddels de nodige aanpassingen gedaan.

Zo heeft het er een week lang bijgelegen:

Na verwijderen bleek de rand (papier/karton) onvoldoende ingedeukt:

Ik heb dus de baffle maar verwijderd, de slobgaten in de beamblocker strips met een freesboortje wat langer gemaakt, deze tijdelijk vastgebout en afgetekend. Vervolgens ca. 1,1 mm diep uitgefreesd, zodat de strips er nog ca. 0,1 mm bovenuitstaken. Voor dit ondiepe klusje vond ik een mal maken teveel werk, dus uit de hand gedaan. De MDF schijf links was een steunplankje voor de frees in het luidsprekergat:

Laatst gewijzigd door piezo; 23 juli 2006 om 10:50

Senior Member

Standaard

Vervolg:
    De boel weer gemonteerd op de baffle:

Zoals ik zei, wel een beetje bewerkelijk, combo eerst moeten demonteren en zo, maar nu is het constructief tenminste naar mijn zin. De beamblockers aan de voorkant van de baffle monteren was hier niet echt een optie. Het doek zit plat tegen de baffle, dus ik had daar gaatjes voor de schroeven in moeten maken. En daarna zou het doek op de beamblockers en schroeven veel te gemakkelijk kunnen slijten of scheuren.

Moderator

Standaard

Netjes hoor !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

damn je hebt er wel werk van gemaakt
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

he piezo in jou situatie zou ik het ook zo hebben opgelost. Zoiets zou me namelijk blijven irriteren Job well done
    Webshots
    Deze zin is onwaar ~ Gödel
    Te koop: Seymour Duncan Invader (zwart) igs

Standaard

even iets heel anders over die beamblockers.
    ik heb sinds een week of 2 nieuwe speakerkastjes (1x12" peavey SX kastjes) en daar heb ik ook beamblockers voor besteld. vandaag 1 speaker mét en 1 zonder en toen eens testen. vond het bij deze zwaar tegenvallen (heb in een mesa combo wél goeie ervaringen). heb het idee (en mijn moeder ook, dat zegt ook wel wat denk ik ;-) ) dat de speaker zonder voller klinkt, en iets scherper in het hoog, en de speaker mét blocker klinkt in het hoog wat aangenamer maar in het laag rommelt ie, het klinkt niet zo strak meer als bij de andere speaker. ik heb bij het monteren ook opvulringen gebruikt dus er is nu sprake van een spleet van 1 mm tussen speaker en baffle. ik zit nog even te kijken of ik de beamblocker ook aan de andere kant van de baffle kan monteren, als dat niet gaat dan weet ik niet of ik ze wel in deze speakerkast wil hebben.
    overigens beamt ie op het moment nog steeds, ook iets wat opvalt.
    TE KOOP

Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

Senior Member

Standaard

Je hebt ze wel goed om zitten?
    Webshots
    Deze zin is onwaar ~ Gödel
    Te koop: Seymour Duncan Invader (zwart) igs

Standaard

ghehe, dát is me nog niet overkomen

ik ben ondertussen verder gekomen:
    ik heb de beamblocker (met 2 punaises ) vastgemaakt aan de frontkant van de baffle. de speaker zit dus weer op zn originele manier helemaal tegen de baffle aan en is akoestisch weer helemaal gesloten. strakheid is terug en ik heb het idee dat de blocker zn werk nu beter doet. morgen even op wat hoger volume testen dan toenstraks en even vergelijken met de blockerloze cab. maar volgens mij is dit een blijvertje zo (nu nog bedenken hoe ik um voor vast ga monteren, aangezien ik het doek er niet makkelijk af ga krijgen
    TE KOOP

Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

Standaard

het is natuurlijk ook geen regel dat de BB's bij alle versterkers het gewenste resultaat hebben. Ik heb eens goed naar mijn versterker geluisterd en ben tot de conclusie gekomen dat ik ze niet nodig heb. Terwijl ik wel zeer nieuwsgierig was, en ze zo nodig had willen bestellen. Scheelt toch weer!

Senior Member

Standaard

Denken jullie nou echt dat een spleetje van nog geen millimeter invloed heeft op het geluid, dat ie dan ineens niet meer luchtdicht zou zijn? De lucht gaat daar zó moeilijk langs, dat je dat echt niet merkt.

Dat het rommeliger klinkt in het laag klinkt wel herkenbaar. Ik heb een Fender Hotrod, van zichzelf al niet zo'n kei in het laag, en het lijkt nu wel alsof het nog erger is. Maar ik heb wel overal hetzelfde rommelige geluid. Maar bij mij gaat ie er weer uit. Gelukkig heb ik een zelfgemaakt exemplaar...
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Mr.Fingers Bekijk bericht
    Wat Kim zegt

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten