Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 20

Hybrid View

Senior Member

Standaard

Volgens mij is er bij mijn cab wel wat plaats tussen de baffle en het speakerdoek (Marshall 1960), dus dat zou op zich geen probleem zijn.

Waar ik me wel vragen bij stel is het plaatsen van de microfoon als je je amp een PA in wil sturen. Een mic mag uiteraard nooit pal in het midden staan, maar je gaat toch met die beamblockers een heel ander geluid de microfoon insturen dan zonder ...

Moderator

Music

Over de angst voor problemen bij mic'en kan ik u allen geruststellen: ik heb er nu een keer of 6 mee opgetreden en van een aantal gigs ook later het zaalgeluid teruggehoord: niks aan de hand. Inderdaad alleen even opletten of de geluidsman niet te veel op de conus mic'ed, maar iets meer off-center (zoals de meeste geluidsmannen gelukkig wel doen).

Qua bevestiging: ik heb er nu één op een backloaded en één op een frontladed speaker zitten, maar heb bij geen van beide problemen. De mail van Weber is wel een beetje "maakt us zich geen zorgen mevrouwtje", maar het misschien té strak aandraaien ben ik het wel mee eens.
    Maar inderdaad, extra maatregelen zom het netjes te laten aansluiten is wel zo nauwkeurig.

Het effect blijf wel geweldig trouwens. Vorige week alleen een closed back 1x12 gebruikt en zonder BB, als de cab schuin achter me op de grond stond hoorde ik mezelf eht te slecht, had i eignelijk een standaar nodig. Heb nu de afgelopen week mét een BB op de closed back 1x12 in oefenhok en op podium gestaan en in beide gevallen kon ik mezelf echt prima horen. Zelfs met de cab op de grond !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

Ik heb inmiddels de nodige aanpassingen gedaan.

Zo heeft het er een week lang bijgelegen:

Na verwijderen bleek de rand (papier/karton) onvoldoende ingedeukt:

Ik heb dus de baffle maar verwijderd, de slobgaten in de beamblocker strips met een freesboortje wat langer gemaakt, deze tijdelijk vastgebout en afgetekend. Vervolgens ca. 1,1 mm diep uitgefreesd, zodat de strips er nog ca. 0,1 mm bovenuitstaken. Voor dit ondiepe klusje vond ik een mal maken teveel werk, dus uit de hand gedaan. De MDF schijf links was een steunplankje voor de frees in het luidsprekergat:

Laatst gewijzigd door piezo; 23 juli 2006 om 10:50

Senior Member

Standaard

Vervolg:
    De boel weer gemonteerd op de baffle:

Zoals ik zei, wel een beetje bewerkelijk, combo eerst moeten demonteren en zo, maar nu is het constructief tenminste naar mijn zin. De beamblockers aan de voorkant van de baffle monteren was hier niet echt een optie. Het doek zit plat tegen de baffle, dus ik had daar gaatjes voor de schroeven in moeten maken. En daarna zou het doek op de beamblockers en schroeven veel te gemakkelijk kunnen slijten of scheuren.

Moderator

Standaard

Netjes hoor !
    "Het is maar een spelletje" - Confucius

Senior Member

Standaard

damn je hebt er wel werk van gemaakt
    pokkel'n

Senior Member

Standaard

he piezo in jou situatie zou ik het ook zo hebben opgelost. Zoiets zou me namelijk blijven irriteren Job well done
    Webshots
    Deze zin is onwaar ~ Gödel
    Te koop: Seymour Duncan Invader (zwart) igs

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten