Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 20 van 20
  1. #11

    Standaard

    grappig: ik ga deze gitaar ook kopen (misschien de 1570EX, weet ik nog niet, de 2570EX is wel mooier).
    ik heb zelf al veel research gedaan, onder andere op gitaar.net.

    + punten:
    + goeie afwerking (hier wel prestige afwerking, he jeroen )
    + mooie snelle hals (je moet er van houden)
    + goeie brug, komt in de buurt van een originele floyd rose, alleen
    dan ontwikkeld door ibanez zelf. stemvast, hoeft geen snaar-einde
    af te knippen
    + H-S-H elementencofiguratie: je hebt ongeveer alle mogelijkheden
    van een H-H configuratie, maar je hebt een extra single coil voor
    de wat cleanere geluiden. in mijn ogen een betere keus dan H-H of
    H-S-S (HSH is veelzijdiger)
    + niet te dure,maar voor (hard)rock en metal goed klinkende
    houtsoort gebruikt voor de body.
    + niet overdreven duur (hoewel daar altijd over te discusseren is)

    - punten:
    - geen originele verschijning (te koop van 200 tot 2000 euro, heel
    veel gitaristen hebben er eentje
    - Dimarzio/IBZ elementen zijn nauwelijks beter dan de normale IBZ
    elementen (v7/v
    - de brug heeft een lastig systeem, zeker voor beginners; als er
    een snaar knapt is de hele gitaar vals omdat de snaren dan een
    andere spanning krijgen
    - vooral geschikt voor "hardere" muziek; voor jazz o.i.d. moet je
    deze niet kopen
    - de 2570 is er niet linkshandig, de 1570 wel.

    verder dan de verschillen tussen de 1570 en de 2570: de prijs:
    als ik bij Feedback kijk:
    1570: 619 euro
    2550: 799 euro
    2570: 689 euro!!!
    het verschil tussen de 2550 en de 2570 kan ik nu niet verklaren, op de kleur en de inleg op de hals (positieaanduiding) na is alles hetzelfde
    de prijs bij SERLUI, de importeur, (http://www.serlui.nl/prijzen/IBZ%20pdf/Pagina2.pdf) is voor de 2550 en de 2570 gelijk....

    de gitaar:
    veel positieve reacties, ik heb er nog geen slechte dingen over gehoord, op enkele kleine schoonheidsfoutjes na (scherpe brugzadels=snaren breken, een schakelaartje dat niet werkt of kraakt) maar verder niets. als je kijkt naar de prijzen tussen de 1570 en de 2570 is die verhouding een beetje scheef, die 'speciale' elementen voegen niets toe, ze hebben totaal geen karakter. leuk voor heftige distortion, maar ik zelf ga voor 2 dimarzio humbuckers en (ik denk) 1 SC seymour duncan.
    ik vind zelf de 2570 (de blauwe, maar volgens mij is die dit jaar uit het pakket gehaald) mooier dan de 1570. ik wacht ook in ieder geval tot begin 2005, ik hoop dat ze dan: 1: met een nieuwe serie komen 2: de blauwe kleur weer in het pakket doen.
    naar wat ik heb gehoord zijn het allebei prima gitaren voor het geld, gezien de specificaties kosten ze niet te veel, ook al kan de prijs natuurlijk altijd nog wat naar beneden en zal je er erg veel plezier mee kunnen beleven.
    bedenk voor jezelf wel goed of je een floyd rose achtige brug op je gitaar wil, het is lastig,zeker voor beginners, om daarmee te kunnen spelen.
    veel meer weet ik op dit moment niet over de gitaar te vertellen (net 2 uur schoolexamen scheikunde, en te lam om nog meer te gaan denken) als ik nog iets bedenk post ik het in ieder geval, en je kunt me altijd toevoegen op msn: jorisjans AAP hotmail PUNT com

    Joris
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  2. #12
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 mei 2002
    Locatie
    Noord Brabant
    Berichten
    2.687

    Standaard

    de stock elementen in RG's (ook Prestige, maar niet J-Custom) missen
    nogal wat chunk en vermogen als je het mij vraagt, ik heb ze zsm vervangen door 'echte' DiMarzio's.
    LTD MH-1000NT > Maxon OD-808 > EVH 5150 Mini > Bogner 2x12 OS

  3. #13

    Standaard

    scheelt dat er veel?? ook in het geval van de Dimarzio/IBZ elementjes
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  4. #14
    Senior Member
    Geregistreerd
    20 maart 2003
    Locatie
    Den Haag
    Berichten
    1.371

    Standaard

    Daar hebben ze het over volgens mij. DiMarzio/IBZ elementen zijn puur reclame, het gaat meer om de naam "DiMarzio" dan dat het om echte DiMarzio kwaliteit gaat. Ik vind de Ibanez QM elementen dan echt stukken beter. Ik heb vlak na een gitaar met de DMZ/IBZ elementen, een gitaar met echte Superdistortions bespeeld en het verschil was echt beduidend groot. Die DMZ/IBZ elementen zouden gemodelled zijn na de SD, maar daar merkte ik echt niets van. De clean ups waren erg slecht, het geluid was ver van gebalanceerd en de elementen vond ik niet bij elkaar passen.

    Oh ja beide gitaren hadden een maple top en mahonie body, mocht dat iets bijdragen
    '98 CS Jackson KE2 USA
    '87 Gibson Flying V Designer
    Fender Stratocaster

    VHT Ultralead
    Marshall 2x12 vintage
    Bogner 1x12 Shiva cab; Classic Lead 80

  5. #15

    Standaard

    sja, ik heb de gewone basswood.... maar ik was toch al van plan dr snel nieuwe elementen in te stoppen, en aangezien ik nu door deze 2ehands geld over hou, gaat dat SNEL gebeuren....

    Joris
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  6. #16

    Standaard

    Ik vind de RG-2550 EX echt vet.. totdat ik andere foto's zag.. Op de ibanez site lijkt ie mat zwart maar dat is ie totaal niet dus... beetje erg jammer..

  7. #17

    Standaard

    hoe bedoel je??

    als je wat vergelijkende foto's wilt: ik heb van zowel de 1570 als de 2570 foto's
    TE KOOP

    Eminence The Governor 16
    prima speaker in uitstekende staat (nieuw)

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door bert k
    Pluto was de Romeinse god van de onderwereld. Groot en gruwelijk en afschrikwekkend. En daar noemen we die afgelegen knikker naar, het is een schande. Dat is net zoiets als je Yorkshire terrier Wodan noemen...

  8. #18
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 juli 2003
    Locatie
    Batman
    Berichten
    10.472

    Standaard

    zijn we aan het graven?

  9. #19
    Senior Member
    Geregistreerd
    14 juni 2005
    Locatie
    Eindhoven / Axel
    Berichten
    2.180

    Standaard

    Ik ben in het bezit van een 1570 en ik heb in de winkel gespeeld op de 2550 en ik kan alleen maar zeggen dat de 2550 de meerprijs niet waard is, tenzij je niet van de kleur van de 1570 houdt maar voor de elementen moet je het echt niet doen
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Vonk
    Hilarisch, petrucci showt zijn gear: Theyre painted by michael angelo.. eeh.. I don't mean that guitarn00b, i mean the guy that painted Jezus on that ceiling and stuff...
    Ibanez RG 1570 prestige
    Ibanez GSA 60 piëzo
    Ibanez AXS 32 EMG 81/85
    Challenge Jazz Bass

  10. #20
    Senior Member
    Geregistreerd
    18 februari 2002
    Locatie
    Snits
    Berichten
    4.425

    Standaard

    Heerlijk oud topic dit!

    Ook omdat ik S-modellen meer waardeer dan RG modellen
    Vroeger was alles beter!
    --
    Te koop:
    Marshall Valvestate 100 Watt Head

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top