Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 24 van 35 EersteEerste ... 14222324252634 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 231 t/m 240 van 350
  1. #231
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 april 2004
    Locatie
    Het Salpêtrière
    Berichten
    53.430

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Lex
    welke intro vinden jullie nou de mooiste ooit??

    ik zal alvast een paar noemen

    Led zepelling : stairway to heaven
    Niet het hele topic gelezen dus xcuse me als de vraag al beantwoord is.

    Het intro van Stairway to heaven van Led Zeppelin is gejat. Henk Westbroek draaide het ooit op de radio. Komt af van een bandje dat ooit in het voorprogramma van LZ speelde. (owned)

    Nu weet ik niet welke band dit was, maar het is serieus van a tot z gejat tot het nummer begint te rocken.

    Is er een diehard fan die het weet? of zwijgen jullie dit juist liever dood?

  2. #232
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 november 2005
    Locatie
    Amsterdam
    Berichten
    7.958

    Standaard

    Ze hebben het 'gejat' van de band Spirit. LZ stond in het voorprogramma van die band. Er zit veel meer jatwerk in de muziek van Zeppelin, daar niet van.

  3. #233

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Dude
    pearl jams Alive.... pakkend man, blijft in mijn hoofd spelen !
    Ben ik het zeker mee eens. Is wel een van mijn favorieten.
    Hoe vaak ik dat intro al gehoord heb..

  4. #234
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2004
    Locatie
    Alkmaar
    Berichten
    896

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Tupelo
    Is er een diehard fan die het weet? of zwijgen jullie dit juist liever dood?
    Dat is wel bekend ja, maar luister die solo maar eens van dè live versie (madison square garden van de dvd 'the song remains the same').... dan vind je dat niet zo erg meer. Misschien wel de beste solo die ik ken.

    Bovendien is die live versie helemaal omgebouwd en is er niet veel meer van het orgineel over.

    Overigens wordt er wel meer gejat Ik heb een live versie van How many more times (van die dubbel dvd) en daar zit een stukje van 'child in time' in, precies hetzelfde. Dat akkoorden stukje (30 seconde oid) net voor dat de solo begint. Alleen is de opname van LZ 2 jaar eerder dan dat child in time opgenomen is... of het is puur toeval dat ze allebei precies hetzelfde hebben bedacht, maar het is wel precies hetzelfde, gitaar en drums.
    Laatst gewijzigd door JoostBaksteen; 7 mei 2006 om 21:53
    Joost

  5. #235
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 mei 2006
    Locatie
    boskoop
    Berichten
    246

    Standaard

    led zeppelin jat

    maar geeft me niet zoveel ze hebbe ook andere goed nmmrs

  6. #236

    Music

    goeie gejatte nummers dan
    play me the blues

  7. #237

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door JoostBaksteen
    Dat is wel bekend ja, maar luister die solo maar eens van dè live versie (madison square garden van de dvd 'the song remains the same').... dan vind je dat niet zo erg meer. Misschien wel de beste solo die ik ken.

    Bovendien is die live versie helemaal omgebouwd en is er niet veel meer van het orgineel over.

    Overigens wordt er wel meer gejat Ik heb een live versie van How many more times (van die dubbel dvd) en daar zit een stukje van 'child in time' in, precies hetzelfde. Dat akkoorden stukje (30 seconde oid) net voor dat de solo begint. Alleen is de opname van LZ 2 jaar eerder dan dat child in time opgenomen is... of het is puur toeval dat ze allebei precies hetzelfde hebben bedacht, maar het is wel precies hetzelfde, gitaar en drums.
    Child in time is ook voor 50% gejat . Net als how many more times, een blues standard. Vooral uit de beginperiode van Zeppelin is er weinig origineel, het verschil zit hem in de manier van presenteren en het subliem aan elkaar plakken van al bestaande dingen waardoor het een meerwaarde krijgt. Zo is babe i'm gonna leave you voor een groot deel gewoon een nummer van Joni Mitchel naar ik meen, maar dusdanig aangepast dat het er wel beter op werd. En al die bluesjes zijn ook hoofdzakelijk bijna 1 op 1 geleend.

    Zo ging dat heel vaak in die tijd want bijvoorbeeld black magic woman van Fleetwood Mac is ook direct gejat van John Mayall/Clapton
    Laatst gewijzigd door The wall of dolls; 29 juni 2006 om 09:12

  8. #238
    Toeschouwer
    Geregistreerd
    6 juli 2006
    Locatie
    In m’n vel
    Berichten
    2.659

    Thumbs up

    deep purple -- smoke on the water
    niet de studio versie maar live in japan

  9. #239

    Standaard

    Alter Bridge - Broken Wings

  10. #240
    Senior Member
    Geregistreerd
    29 maart 2004
    Locatie
    akersloot
    Berichten
    290

    Standaard

    led zeppelin - when the levee breaks
    bla

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top