Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 1 van 9 123 ... LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 1 t/m 10 van 84

Standaard Zoom G9.2tt: hoe klinkt dat ongeveer?

Ik heb maar even de presets doorgelopen, en dingen die me wel aanstonden op de een of andere manier, heb ik even een beetje getweakt waar nodig, en even snel wat opgenomen via de USB-interface.
    Dat geeft dan ongeveer een idee wat dit ding kan (de samples op de Zoom-website zijn echt desastreus).

5150
    AcoJazz
    Clean
    KurtDRV
    Metallic
    Plexi
    TriAmp

De Plexi is tot dusverre m'n favoriet. Reageert dus ook erg goed op volume en elementkeuze, en ik vind em aardig lijken op de Plexi-mode van m'n 6101.
    De 5150 is ook erg vet en scheurwaardig, en in tegenstelling tot de echte, geen ruismonster.

Senior Member

Standaard

sjiek alleen was je nie helemaal ingespeeld ofwel?
    aantal foutjes zaten erin
    Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10

Standaard

Ja klinkt wel goed, 5150 sample vond ik alleen niet overtuigend. Vooral het clean/low-gain vind ik er wel uitspringen.

Hoe zijn de effecten van het ding eigenlijk?

PS) sorry maar ik moet het ff kwijt: je speelt nirvana alsof je net 2 weken les heb gehad....(en ik weet dat dat niet zo is)

Senior Member

Standaard

Klinkt goed, maar dan met name de cleane/low gain patches. Bij high gain vind ik altijd dat modelers erg nep gaan klinken, ook deze Zoom dus.

Ligt er natuurlijk ook weer aan in welke context je ze plaats, want ik heb ook compleet gemixte en gemasterde opnames gehoord van podxt waar je toch echt even stil van wordt.
    DA - doet je goed!

Standaard

Ik vond zelf altijd de clean/crunch erg zwak bij multifx/modelers, tenminste, het kon soms wel okee klinken, maar niet echt realistisch, en vaak ook niet de dynamiek. Dat vind ik nu dik in orde.
    Bij de hi-gain sounds is het gewoon de speakersim die het probleem is, denk ik. Over een koptelefoon klinkt het helemaal niet. Over een set speakers is het best acceptabel, maar je hoort nog wel dat het wat nep is (hoewel het in een mix misschien niet meer op zou vallen). Over m'n Marshall hoor ik echter geen verschil tussen de 'echte' distortion en de modeling.
    Misschien ook dat de speakersim van m'n Marshall beter werkt voor hi-gain. Bij m'n Zoom 8080 gebruikte ik die ook voor opnamen, de laatste tijd.
    Maar misschien ook dat ik gewoon nog wat moet rommelen aan de eq en speakersim van de G9.2tt, er is vast nog wel wat meer uit te halen dan ik tot dusverre heb geprobeerd.

Wat me wel heel erg opvalt is dat m'n Marshall nu veel beter klinkt door de loop. Het geluid is veel strakker en moderner dan met de 8080. Het lead-kanaal lijkt nu bijna een moderne metalbak a la Engl, Diezel, Recto of 5150.
    En het geluid is nu heel 'smooth'. Ik denk dat dat mede komt doordat er nu minder ruis in het signaal zit. De noise-gate werkt ook beter dan die bij de 8080. Het is nu echt stil met de gain flink open, als je niet speelt. Dat heeft m'n Marshall nog nooit gedaan, dus dat is best wennen.
    Maar ik kan de Zoom zeker aanraden voor de shredders, want hij is echt ultrastrak qua geluid. Alle noten springen er heel duidelijk uit met veel definitie, en hoeveel gain je ook gebruikt, de ruis is echt minimaal (deze samples zijn dus opgenomen zonder enige ruisonderdrukking). De feel is ook heerlijk, je speelt echt moeiteloos. En die feel brengt ie nu ook over op m'n Marshall. M'n 8080 had die feel wel met z'n eigen distortions, maar op de Marshall was het werken om een goede sound te krijgen (waarschijnlijk mede doordat er relatief veel ruis in het signaal zat met veel gain).

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Squier4ever
    sjiek alleen was je nie helemaal ingespeeld ofwel?
    aantal foutjes zaten erin
    typisch gitarist hè?

Die kerel doet de moeite om clips te posten van één van de nieuwste multi-fx die er is, en de eerste post gaat ALLEEN over dat ie wel of niet goed is ingespeeld.

Sjonge jonge zeg...

Doe 't zelf beter dan!
    Gezocht:
    Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
    Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.

Senior Member

Standaard

+1

Helemaal mee eens. Steken Scali en ik ons nek uit om zo'n duur apparaat aan te schaffen omdat jullie willen weten of het wat is. Krijgt ie meteen commentaar omdat er een paar 'foutjes' inzitten. Volgens mij ging het om de klank. Ik bedoel, we kopen dat ding niet voor ons zelf, maar in het algemeen belang...... toch, Scali?

Ik was ook van plan wat soundclips te posten maar ik zal jullie maar niet vermoeien met de problemen die ik met m'n &%$!#*^%! PC heb momenteel !

Toen ik de G9.2tt even getest had op m'n PC en alles werkte dacht ik, laat ik eerst maar eens even m'n PC opnieuw installeren (was al weer een tijdje geleden). Sindsdien krijg ik niets meer aan de praat. De software editor heeft servicepack 2 nodig en ik geloof dat ik mijn windows die niet meer kan downloaden....

Nog even zoeken naar een oplossing dus.

Standaard

Ja ach, maak je niet druk om die foutjes... Ik heb gewoon maar even snel wat gespeeld dat in me opkwam, en verder geen moeite gedaan voor meerdere takes ofzo. Dus ik wist zelf ook al dat het stikte van de fouten. Het is alleen maar voor een eerste indruk van de klank.

Standaard

vind alleen die plexi sound wel oke,de rest vind ik een stuk minder zeker die high gain geluiden zijn echt crap,clean vond ik ook niet zo maar kan er mee door.

Standaard

Ik heb hier een Gary Moore-achtig geluid opgenomen op 44.1 KHz ipv 48 KHz, en dat klinkt al een stuk beter in mp3.
    http://www.soundclick.com/bands/song...songID=3884469

Ter vergelijking heb ik ook een wav zonder compressie gemaakt: http://scali.eu.org/~bohemiq/Gary%20...-%20G9.2tt.rar

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten