Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 3 van 3 EersteEerste 123
Weergegeven resultaten: 21 t/m 30 van 30
  1. #21
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BR160
    Hallo,

    Na eerst eens een jaar of anderhalf alleen het forum te bezoeken om te lezen (ter lering ende vermaak) heb ik me nu dan toch maar aangemeld, om me toch ook eens in de discussies te mengen. Tristan en Boom-chick-Franky staan met hun opmerkingen niet alleen (zie onderstaande link van een onafhankelijke gitaartest van het blad Guitarplayer uit 2004) nu ben ik misschien een beetje bevooroordeeld daar ikzelf al een tijdje op een Blueridge BR160 speel.(wat een fantastische gitaar is dat toch)
    http://www.sagamusic.com/pdf/GP-Blueridge2004.pdf
    If you can spend the dough, there is definately no substitute for a Nazareth Pennsylvania D- or 000-style guitar.
    Dat maakt die BR-160 natuurlijk geen vervelende gitaar...Idd een prachtding. Zeker voor dat geld, ongelovelijk...

  2. #22
    Senior Member
    Geregistreerd
    23 september 2002
    Locatie
    Nieuw Vennep
    Berichten
    3.738

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door chris c
    Ik heb nooit op een Blueridge gespeeld kan er dus niets over zeggen (behalve dat ik die kopinleg erg lelijk vind), maar wel veel blaadjes gelezen en daar een paar lessen uitgetrokken. Bijv. dat ze een gitaar vrijwel nooit gaan afbreken (meestal vind je in hetzelfde blad ergens een adertentie van die bouwer, vandaar) en dat je tussen de regels moet lezen. Als ze in dit artikel zeggen dat de Martin D-28 "iets" beter klinkt dan de BR, dan kun je er zeker van zijn dat het verschil voor iemand met wat ervaring duidelijk hoorbaar is.
    Maar het kan wel zijn dat de BR uitzonderlijk goed klinkt voor een gitaar van die prijs, hoor. De Chinezen beginnen er wat van te kennen, een beetje als de Japanners 20 jaar geleden.
    Tja, kijk maar een naar pagina 4 van het artikel. Daar is de reclame

  3. #23
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Standaard

    Nogmaals, ik vind Blueridge ( ik ken ze en heb er op gespeeld) voor t geld erg goed. Bovengemiddeld zelfs.
    Alleen, ik speel toch al redelijk lange tijd op top-instrumenten en ik hoor het verschil tussen een Blueridge en Santa Cruz / Lowden / Lárrivee/ Breedlove natuurlijk wel. Dat zijn nuances. Dat gaat over de diepte van het geluid, de projectie, de 'sound', het karakter, de bespeelbaarheid, het materiaal , de afwerking etc.
    Blueridge heeft t voor elkaar om een, voor de prijsklasse, goede gitaar te bouwen. Fijn, want dan kan iemand met een mindere beurs een leuke / goede gitaar kopen.

    Maar als ik bv mijn Breedlove naast de Blueridge zet dan hoor je toch echt het verschil. Behoorlijk zelfs...
    Wat ik wel weer heel leuk van Blueridge vindt is dat ze toch een ander geluid hebben dan de Corts / Crafters cs. Kortom: eigen karakter
    Dus daar hebben we een punt

    En wat de reclame betreft....tja....reclame he
    Laatst gewijzigd door gertdm; 15 maart 2006 om 17:27
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  4. #24
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertdm
    Nogmaals, ik vind Blueridge ( ik ken ze en heb er op gespeeld) voor t geld erg goed. Bovengemiddeld zelfs.
    Alleen, ik speel toch al redelijk lange tijd op top-instrumenten en ik hoor het verschil tussen een Blueridge en Santa Cruz / Lowden / Lárrivee/ Breedlove natuurlijk wel. Dat zijn nuances. Dat gaat over de diepte van het geluid, de projectie, de 'sound', het karakter, de bespeelbaarheid, het materiaal , de afwerking etc.
    Blueridge heeft t voor elkaar om een, voor de prijsklasse, goede gitaar te bouwen. Fijn, want dan kan iemand met een mindere beurs een leuke / goede gitaar kopen.

    Maar als ik bv mijn Breedlove naast de Blueridge zet dan hoor je toch echt het verschil. Behoorlijk zelfs...
    Wat ik wel weer heel leuk van Blueridge vindt is dat ze toch een ander geluid hebben dan de Corts / Crafters cs. Kortom: eigen karakter
    Dus daar hebben we een punt
    En wat de reclame betreft....tja....reclame he
    Dat was eigenlijk precies wat ik ook merkte. Ik vind dat die Blueridge gitaren wel een bepaald karakter hebben dat veel Koreaanse soortgenoten naar mijn idee missen. Het karakter van de Blueridge gitaren neigt volgens mijn oren behoorlijk naar Santa Cruz en die vind ik ook mooi klinken (in tegenstelling tot de meeste Taylors, die mij niet zoveel doen). Natuurlijk zijn er wel verschillen, maar voor mij waren die verschillen schrikbarend klein, zeker als je het prijskaartje in acht neemt. Ik heb ze tot nu toe maar een keer getest in een muziekzaak, maar de bottomline blijft voor mij gewoon dat ze een hele prettige gitaar bieden voor een hele fijne prijs. Iets waar andere (Koreaanse en Canadese) merken naar mijn idee niet in slagen.
    Ik ben hoofdzakelijk een elektrisch gitarist, dus voor mij is het goed genoeg. Het is zelfs beter dan ik zou durven hopen voor die prijs aangezien er merken zijn die veel meer kosten en mij veel minder doen...

  5. #25
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Music

    Een anecdote: mijn laatste cd heeft nogal wat tijd gevergd. Op n bepaald moment was ik bij Zwier gitaarbouw en we zouden naar de studio gaan.
    Sjak Zwier en Paskal ( van Blof) zijn beiden eigenaar van die studio....enfin..Sjak had even wat tijd nodig en ik zat in zijn winkeltje te wachten....ik pakte een gitaar...en begon te spelen, zomaar wat.....en die gitaar was een Blueridge....het werd zo'n 'in 10 minuten compositie' ( zo een die meteen panklaar uit je vingers rolt.magie?), die heb ik ook inderdaad opgenomen diezelfde dag ( 'Sjaks place')....en...jemag t Sjak vragen....ik heb em in de studio gespeeld op Santa Cruz....maar de compositie is gemaakt op die Blueridge...en dat kwam omdat die gitaar gewoon lekker voelde en n prima klank had...
    Laatst gewijzigd door gertdm; 15 maart 2006 om 23:06
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  6. #26
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door gertdm
    Een anecdote: mijn laatste cd heeft nogal wat tijd gevergd. Op n bepaald moment was ik bij Zwier gitaarbouw en we zouden naar de studio gaan.
    Sjak Zwier en Paskal ( van Blof) zijn beiden eigenaar van die studio....enfin..Sjak had even wat tijd nodig en ik zat in zijn winkeltje te wachten....ik pakte een gitaar...en begon te spelen, zomaar wat.....en die gitaar was een Blueridge....het werd zo'n 'in 10 minuten compositie' , die heb ik ook inderdaad opgenomen diezelfde dag ( 'Sjaks place')....en...jemag t Sjak vragen....ik heb em in de studio gespeeld op Santa Cruz....maar de compositie is gemaakt op die Blueridge...en dat kwam omdat die gitaar gewoon lekker voelde en n prima klank had...
    Mooi verhaal, dat zegt wel iets. Ik vind ze ook wel wat hebben die Blueridge gitaren, maar die Santa Cruz gitaren zijn natuurlijk ook niet mis...

  7. #27
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Thumbs up

    Santa Cruz is top. Mijn Breedlove ook trouwens....die Blueridge, dat was n gewoon dreadnought model...maar speelde erg lekker en intuitief zette ik hem in DADGAD....wow...
    Ach, de chinezen komen eraan? SSAng Yong en Blueridge....hindernissen te nemen, maar wel potentiele kwaliteit....
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  8. #28
    Senior Member
    Geregistreerd
    25 januari 2006
    Locatie
    Haarlem
    Berichten
    6.996

    Standaard

    In welke categorie zou jij eigenlijk Breedlove scharen, is dat meer Taylor achtig of toch ook een beetje Santa Cruz/Martin achtig of misschien nog iets anders?

  9. #29
    Senior Member
    Geregistreerd
    17 mei 2001
    Locatie
    Vlissingen
    Berichten
    908

    Smile

    Ga eens naar http://www.folkofthewood.com/page2523.htm

    en scroll naar beneden dan vind je demo's van Blueridge, Breedlove etc
    De gitaristen die ze demonstreren zijn niet top en een heeft volgens mij n kater...maar oke...

    Je kan dus ook de Blueridges horen en zien

    Breedlove geluid gaat eerder richting Martin / Santa Cruz. Maar Breedlove heeft n diepere bas en mooi sprankelend hoog zonder te rinkelen (zoals Taylors doen) .
    Dit is mijn Breedlove http://www.folkofthewood.com/page1633.htm

    ( de gitarist vind ik maar matig hoor...is niet steady in zijn rechterhand)
    Laatst gewijzigd door gertdm; 17 maart 2006 om 08:00
    Ook op n triplex gitaar met de verkeerde actie krijg je kriebels als je vingers altijd jeuken....

    http://www.gertdemeijer.nl

  10. #30

    Standaard importeur Blueridge

    Palmguitars is niet de importeur van Blueridge maar Boetzkes instruments http://www.hboetzkes.com/
    Ik vind Blueridge de beste gitaren in hun prijsklasse!

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top