Pyramid snaren, thanks for the tip!
Pyramid snaren, thanks for the tip!
Ik gebruik Pyramids in ieder geval voor de aansturing van mijn gitaarsynth, omdat een nieuw setje daarvan aanmerkelijk strakker klinkt dan D'Addario en ik dus minder last heb van "glitches" (= reageren op boventoon i.p.v. grondtoon). Misschien anders dan Lord R.'s mening vind ik ze iets stijver aanvoelen, maar met een veel betere onderlinge balans in het gevoel (vooral bij opdrukken) dan de D"Addario's. Als mijn voorraadje D'Addario's op is ga ik in ieder geval helemaal over op Pyramids.
In het verleden heb ik "zilverlegering" Pyramids ook wel gebruikt voor akoestische gitaar, alleen was het toen erg moeilijk aan Pyramids te komen.
goed, en goeiekoop:
http://www.thomann.de/pyramid_egitar..._prodinfo.html
Hee, D_H, kun je me ook vertellen waarom die Arion TB gemaakt moest worden. Ik heb zojuist ontdekt dat de mijne in de uit-stand een behoorlijke cyclische brom en ruis veroorzaakt in sommige - vooral overstuurde - patches van mijn Tonelab.Oorspronkelijk geplaatst door Dirk_Hendrik
Kun je me vertellen waarom? In dit geval omdat de eigenaar van het ding dat graag wou. Met de rest van z'n setup, ook TB, alsmede de budget kwaliteit onderdelen, zou ik ook niet graag een Arion als non TB pedaal in m'n setup hebben.
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Dus TB maken is een goed idee. Heb je het ding alleen TB gemaakt, zonder verder iets aan de behuizing en de electronica te wijzigen? En hoe gemakkelijk is dat? Ik neem aan dat ik dan een speciale 3PDT moet kopen. Ter info: ik ben niet heel erg thuis in actieve electronica, maar heb wel zelf mijn Crybaby (F) TB gemaakt.
hui, afgelopen week in winschoten een SCH-1 en een SAD-1 opgehaald. In de grijze behuizing. Dat zijn geloof ik de wat eerdere versies. Leuk voor verzamelaars, maar of het ook "beter" klinkt, dat ga ik morgen uitproberen.
En nog een tubefactor opgehaald. Van het weekend vermaak ik me iig wel weer.
Oorspronkelijk geplaatst door jero
Ben benieuwd. Net 10 pakjes binnen (in 3 dagen!).
„…were you born that stupid? Or did you have to study?“
— Robert A. Heinlein: Tunnel in the Sky
Nou, ik heb gisteren de bodemplaat en het "trapdeel" van de schakelaar er even afgehad en die schakelaar is dus volgens mij een enkel "momentary" relaiscontact. Dan zou het nog wel eens een hele klus kunnen zijn om hem TB te maken. Dan moet ie dus òf in een schakelbare loop of uitgebreider gemodificeerd en in een betere behuizing. (Mis ik dat batterijkapje ook niet meerOorspronkelijk geplaatst door piezo
)
Ik heb deze namiddag mijn Arion SCH-1 nog eens uitgebreid op tone suck getest door hem in een true bypass looper te zetten en dan te schakelen tussen het rechtstreekse signaal en de Arion (in bypass). Er is een zeer licht verlies, het rechtstreekse signaal klinkt net iets voller, maar er is geen hond die dat kan horen tijdens een optreden. Ik heb er dan ook volstrekt geen behoefte aan om de mijne te laten modden, maar natuurlijk en zoals altijd: ieder zijn ding.
RM
"I am my own effect"
Angus Young
Favorieten/bladwijzers