Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 35 van 35
  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    9 oktober 2001
    Locatie
    katwijk
    Berichten
    118

    Standaard

    Ik zou persoonlijk ook beginnen met een redelijke en eenvoudige versterker. Die gaan in de praktijk toch langer mee dan een blitze moddelingamp die over een jaar al weer veroudert is. Bij die multieffect dingen leer je niet echt 'droog' te spelen, omdat je er vaak toch veel reverb of andere effecten erbij gaat doen om het in je kamertje wat ruimtelijker te laten klinken. Op zich niks mis mee, maar je wordt er als gitarist wel een beetje lui van.

    Mocht je toch nog iets willen hebben voor op de koptelefoon, dan kun je altijd voor een euro of 80 ergens een 2de hands Pod op de kop tikken.

  2. #32
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    Fenderbender:
    met een redelijke en eenvoudige versterker.

    Dat is een hele makkelijke zin maar o zo moeilijk te beantwoorden!
    Vriendelijke groet,

  3. #33

    Standaard

    Volgens mij komt dat ook omdat redelijke en eenvoudige versterkers zo duur lijken, vergeleken met die digitale alleskunners die voor niks in China worden gebouwd.
    Vroeger kocht je gewoon een Marshall ValveState, en klaar.
    Maar ValveStates liggen nu gewoon een prijsklasse hoger dan de ValveTronixjes, Cubes en Spiders. Da's jammer.
    Verder zijn er niet zo veel 'eenvoudige' versterkers. Die H&K Edition Blue dus, de Marshall MG, en de Fender FM-serie... Maar die FM-serie valt dus sterk af te raden. Verder doet Randall nog wel iets, geloof ik, en de Peavey Bandits... Maar die zou ik ook niet aanraden, weinig subtiele versterkers.

  4. #34

    Standaard

    Hey,
    Ik heb net een versterker vekocht, maar wil me niet wagen aan de SPAM discussie. Ik wist niet dat dit niet mocht, maar heb het gelukkig ook nooit gedaan...

    Als je nog niet lang speelt zou ik naar de grootste winkel in de buurt gaan.. En gewoon overal op spelen en kopen wat je het mooiste vind, niet letten op anderen gewoon jouw gevoel volgen. Ik kan wel zeggen dat een transistor in het begin idd wel handig is(line6 spider combo, heeft ook effecten en klinkt goed), maar misschien ben je wel gek van het buizengeluid (fender de Ville, blijft altijd mijn favoriet als ik kijk naar de goedkopere buizenversterkers)..

    Je kan idd ook gaan voor de digitale multiFX, maar misschien ben je helemaal geen type om constant aan die domme knopjes te draaien... Ik heb net mijn Line6 XT verkocht, werd er een beetje gek van en wilde toch wat anders... (Over de stereo installatie klonkt ie bij mij trouwens nooit mooi... )

    Als je niet echt gericht bent op een bepaald typen of klank, maakt het volgens mij ook niet echt veel uit... Gewoon proberen/verliefd worden / kopen

    ...
    Greetz,
    Veel succes!!!
    Ik ben wel benieuwd wat je uiteindelijk gaat kopen...

  5. #35
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Geen effectdozen, eerst eens spelen op een eenvoudige amp.
    Overigens vind ik de Vox AD best een aardig clean hebben en er zitten wat effecten op en sounds dus een aardig alternatief.
    Te koop: Martin HD28 1980

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top