Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Weergegeven resultaten: 1 t/m 6 van 6
  1. #1
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 december 2005
    Locatie
    belgie, antwerpen
    Berichten
    101

    Standaard vraagje over snaren...

    haaajdie,

    vraagje: Als je nu een dunne E snaar wilt vervangen neem afmeting .011, maar je hebt enkel een pakje met extra light snaren waarbij de B snaar .011 dik is ... kan je deze dan gwoon gebruiken zonder verschil te merken of is er nog een verschil buiten de dikte ?
    I'm gonna wave my freakflag high, high, HIGH !

  2. #2
    Senior Member
    Geregistreerd
    19 februari 2004
    Locatie
    Braboland
    Berichten
    4.011

    Standaard

    Ja volgens mij wel, je gitaar zal er iig niet van exploderen
    Gezocht: SD '59 Brug, SD Pearly Gates Brug, Tele Neck- Element
    Aangeboden: Sperzel Tuners 6 x 1 Chrome

  3. #3
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Dat moet geen problemen opleveren!

    Als de snaar uit een ander setje komt zou het materiaal wel kunnen verschillen (als je andere type setje hebt gekocht). En daarmee zou de klank anders kunnen zijn.

  4. #4
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Jorn,
    Geen probleem. Je kunt de dikten gewoon gebruiken. Er zijn gitaristen die hun eigen sets samenstellen.Gewoon omdat ze dat prettig vinden.
    Een .11 snaar van Fender bv kun je gewoon in een set van DÀddario gebruiken. Ik speel op sets met als dunste snaar .11. Die dunste snaar is gewoon dezelfde als een B-snaar uit een set van .09 of .10.
    In huis. Fender Custom Bandmaster 3 x 10. Heerlijk hanteerbaar, nog mooiere klank.....

  5. #5
    Super Moderator
    Geregistreerd
    8 februari 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    6.219

    Standaard

    het is wel zo dat nieuwe snaren anders klinken dan oudere. plus oude snaren zijn stugger, ik vervang meestal de hele set in 1 keer.
    Vriendelijke groet,

  6. #6
    Senior Member
    Geregistreerd
    10 mei 2005
    Locatie
    Nijmegen
    Berichten
    10.209

    Standaard

    Och, als een setje net een maandje oud is, is het verschil met één vervangen snaar zo weer verwaarloosbaar. Ik heb zelfs, toen de D-snaar van D'addario .010 brak, een D-snaar van EB .011 erop gezet. De eerste 3 dagen klonk die snaar nog te nieuw, maar het was echt niet storend ofzo.

    Zelfde geldt voor de E-snaar, die is nu EB .010 ipv D'addario. Daar stoor ik me ook niet aan. Ik stoor me er nu trouwens wel aan dat die snaren allemaal op zijn.. toch maar weer eens vervangen :razz:

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top