Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 7 van 7 EersteEerste ... 567
Weergegeven resultaten: 61 t/m 68 van 68
  1. #61

    Standaard

    Niets mooier idd dan je eigen gitaar zien "veranderen" na jaren intensief spelen. Walter Trout speelt ook nog altijd op zijn eerste strat.



    Als ik ooit heel veel geld heb, dan koop in mij die rory-strat, maar dan enkel om uit te hangen. Decadent he. :wink:
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  2. #62
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door renier

    je hebt nog nooit een goede strat in handen gehad? dan zou ik zeker, zonder verder onderzoek meer dan 2500 pop uitgeven voor een afgebladerde tuindeur...

    even serieus: strats zijn wat dat betreft wat anders dan LP's. een historic is altijd beter dan een custom, een custom is altijd beter dan een standard en een standard is weer beter dan een studio. bij strats ligt het vaak wat anders. die moet je gewoon uit het rek graaien en proberen. soms is een cheap ass mex reissue lekkerder dan een signature. de hele constructie en het hout hoeven bij een goeie strat niet duur te zijn, daar is de strat juist voor ontworpen. je moet gewoon net een lekkere te pakken hebben

    en daarnaast: no offence, maar die RG strat vindt ik echt iets heel sneus hebben. een winkel binnenlopen en ongezien een gitaar van 2500 ballen kopen is toch juist het tegenovergestelde van jarenlang de blues raggen in rokerige kroegen voor gratis whiskey, zoals de echte RG gedaan heeft..

    dit vindt ik een gitaar voor advocatenzoontjes die ook graag rock & roll willen zijn, maar toch de creditcard van paps niet weg willen gooien.
    Volgens mij begin ik mijn post met het statement dat ik niets van relicen moet hebben....daar bedoel ik dus ook het uiterlijk van de RG strat mee.
    Cosmetica komt bij mij op de laatste plaats.

    Bedankt voor je uitleg mbt strats!

    Ik heb een rijtje CS strats uitgeprobeerd en daarna een US strat gepakt.
    Best een groot verschil kwa feel en toon, maar dat zou inderdaad toeval kunnen zijn...
    Ik vond ze ook veel beter dan de jaren 70 en 80 strats die ik heb gehad.

    Uiteindelijk heb ik voor een Claptonstrat (Blackie, zo'n saaie zwarte zonder afgebladderde finish) gekozen. De TBX en midboost kan ik best gebruiken (mogelijk vanwege mijn Gibson achtergrond) en clean klonktie ook heel goed stratachtig, maar wel met een randje. Is ook een van de minder dure CSStrats.
    Te koop: Martin HD28 1980

  3. #63

    Standaard

    Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  4. #64
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Er is van RG meer op DVD. Ik heb een DVD van hem met optredens uit de beginjaren van Rockpalast.
    2 Concerten en een toegift met ouwe rocknummers van anderen , Frankie Miller op zang ( zwaar lazarus).

  5. #65

    Standaard

    Officieel heb je enkel Rockpalast en Irish Tour. Dan heb je enkele bootlegs ook (als je het zo mag noemen als het dvd's betreft)
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

  6. #66
    Senior Member
    Geregistreerd
    2 oktober 2003
    Locatie
    Dordrecht
    Berichten
    1.248

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopster
    Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?
    Ik vond een tweedehandsje

    Er komt volgende week een nieuwe 3 DVD box uit, zag ik hier:

    http://www.lastoftheindependents.com/RoryHome.htm
    Te koop: Martin HD28 1980

  7. #67
    Senior Member
    Geregistreerd
    16 mei 2001
    Locatie
    Goor
    Berichten
    4.008

    Standaard

    Feli met de Claptonstrat. De RG is een exacte repli van het origineel en heeft ook het geluid van de RG strat.
    De Clapton strat is wat veelzijdiger. Clean meer dan voortreffelijk en de boost geeft net een vuil randje als je op een goede versterker speelt.

  8. #68

    Standaard

    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Punt
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door nopster
    Mooi dat je er uit bent! Heb je die nieuw gekocht?
    Ik vond een tweedehandsje

    Er komt volgende week een nieuwe 3 DVD box uit, zag ik hier:

    http://www.lastoftheindependents.com/RoryHome.htm
    Mooi, dat zal wel een stuk in de prijs gescheeld hebben.
    Die optredens heb ik al. :wink:
    Niet GRATIS :

    Meerdere strat en tele slagplaten.

    Pm voor meer info

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top