Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 2 van 2 EersteEerste 12
Weergegeven resultaten: 11 t/m 14 van 14

Discussie: Woow, Link Wray....

  1. #11
    Senior Member
    Geregistreerd
    21 juni 2004
    Locatie
    Groningen
    Berichten
    2.536

    Standaard

    Ik ben een grote Link Wray fan; op wat andere forums is mijn nick ook Link Wray. Hij is trouwens een goed voorbeeld dat de vingers belangrijker zijn dan de gear: hij heeft in zijn carriere veel verschillende gitaren bespeeld maar klinkt altijd naar zichzelf. Ik geloof dat de gitaar op de foto hierboven een oude japanse gitaar is; Yamaha ofzo. Tegenwoordig speelt hij geloof ik Fender. Rumble is inderdaad waarschijnlijk het eerste nummer waar distortion bewust werd gebruikt, en Link is ook een van de pioniers van het powerchord. Rumble is trouwens ook volgens mij het enige instrumentale nummer dat ooit in de USA op de radio geboycot is wegens een te schokkende inhoud. Als je je trouwens wil verdiepen in de wat minder bekende RnR zoals Link Wray dan is de onlangs overleden Hasil Adkins ook een must, niet om zn gitaargeluid of spel, maar om het feit dat hij gewoon uniek was als one-man-band en als songschrijver.

  2. #12

    Standaard

    Link Wray rockt!

  3. #13

    Standaard

    ik ben al ruim 20 jaar een grote Link Wray fan, ben blij dat er nog meer zijn!!

  4. #14

    Standaard

    staat toevallig een artikel over LW in de nieuwe Music Maker

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top