Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.Oorspronkelijk geplaatst door Fox
Dat is, voor zover ik weet, Adje VandenBerg.Oorspronkelijk geplaatst door Fox
Bedankt
Óf Steve Vai!Oorspronkelijk geplaatst door BassAgent
óf Reb Beach!![]()
Jep!Oorspronkelijk geplaatst door Luc-O
Of John SykesOorspronkelijk geplaatst door Luc-O
Maar goed ik maar ff een paar gitaristen achter elkaar die ik persoonlijk bij de top vind horen:
Adrian Smith (Iron Maiden)
Rory Gallagher (Taste, Solo)
Ritchie Blackmore (Deep Purple, Rainbow)
The Gothfather of Heavy Metal: Tony Iommi (Black Sabbath, Solo)
Jake e. Lee (Ozzy Osbourne, Badlands)
Angus Young (AC/DC)
Handtekeningen zijn voor mietjes... net als broeken
de beste gitarist is geen rocker hoor...
ik denk dat iedereen die hem al heeft gehoord ermee zal eens zijn dat Paco de Lucia de beste gitarist ter wereld is
Flamenco toestanden, die dude klinkt als 2 gitaristeren tegelijkertijd...
knotsgek maar kvind het lastig om te beluisteren, net als ik al die andere te drukke schredding-metal toestanden enzo ook gewoon lastig vind...
Zoek hem maar op als je het niet kent :wink:
Ken je "Friday Night in San Fransisco" waarop Paco de Lucia met John McLaughlin en Al Di Meola samen speelt? Dan is het toch moeilijk te ontkennen dat die andere twee ook in aanmerking komen voor 'beste gitarist ter wereld'. Naja, vind ik dan. :wink:Oorspronkelijk geplaatst door FirMz
High Art Through Sheer Incompentence
Bij mij zijn het eigenlijk al jaren dezelfde namen die ik gewoon enorm goed blijf vinden.
Eddie Van Halen
Adje Vandenberg
Steve Vai
Randy Rhoads
Die blijven gewoon goed in het ding hun doen. (of deden in Rhoads geval dan)
Ze benaderen die gitaar allemaal op hun eigen manier en hebben daarom ook allemaal hun eigen specifieke geluid.(ik heb het hier dus over TONE)
En dat spreekt mij nog meer aan dan een enorme berg techniek,das allemaal opsmuk. (wat dus niet wil zeggen dat ik dat niet kan waarderen!)
![]()
Gitaar naar keuze -> 3 meter kabel -> versterker
Soms op smaak gebracht met één of meerdere effecten naar keuze.
Hum, volgens mij is de naam Yngwie Malmsteen nog niet eens gevallen?
Toch wel de godfather van de neo-klassieke shred, lijkt me zo.
Andere namen die niet, of niet genoeg genoemd zijn, en die ik ook erg goed vind:
Shawn Lane
Paul Gilbert
Neil Zaza
Andy Timmons
Joe Satriani
Tony MacAlpine
Al di Meola
Vinnie Moore
Steve Lukather
Brian May
En ook een aantal 'lokale helden' waar ik zeer goede dingen van heb gehoord:
Joop Wolters
Marcel Coenen
Robbert v.d. Hanenberg
Ik hou wel van een combinatie van techniek/theorie en gevoel. Het is leuk als je heel veel gevoel in 1 noot kunt leggen, maar als je daartoe beperkt bent, gaat het ook weer zo gauw vervelen. Dat vind ik bij een hoop van die blues-gitaristen. Clapton vind ik bv ook op z'n best als hij iets speelt als Forever Man of Layla, dan is het meer z'n eigen ding, en niet iemand die de muziek van z'n helden probeert na te spelen.
Ik hou dan ook meer van progrock/fusion/jazz etc, omdat de gitaristen daar veel meer aspecten van het gitaarspel en muziek in het algemeen kunnen verwerken. Als ze mooie melodieen en expressie kunnen combineren met snelle licks en pakkende ritmes, en niet hetzelfde trucje in ieder nummer herhalen, dan vind ik ze echt top. Shawn Lane vind ik hier misschien wel het beste voorbeeld van.
Idd Yngwie Malmsteen is zeker een van mijn faves, samen met Steve Vai, Joe Satriani, Paco de Lucía en Carlos Santana![]()
http://i3.photobucket.com/albums/y54...guitarsign.jpg
Momkin el leya , nahnu natier baied , nahnu nethie3 qabl al garb
Favorieten/bladwijzers