Middenklasse...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
Middenklasse...Doe maar suggesties, maar liefst merk en prijs, en wat info, als je dat weet. En plaatjes, en toffe links!
www.aardappeleters.netOorspronkelijk geplaatst door Nielsje
www.sleepwalkers.nl
Te koop:
Richwood Hollow body, dikke jazzbak.
Yamaha APX-SPL II, elektro-akoestische gitaar.
Gitaar: Epiphone Les Paul Standard Plus.
Prijs: €700 (klopt dat?).
Stijlen: Vrijwel alles.
Waarom deze?
Als je een goede Les Paul wilt hebben met coole looks, moet je de Standard Plus nemen. Niet alleen is het een beauty, maar de gitaar speelt erg soepel en geeft lekker geluid af. Zeker als je de nieuwe uitvoering neemt; deze heeft Grover tuners en die ontstemmen vrij langzaam en hier zitten Gibson humbuckers in... tsja, moet ik nog meer zeggen? Probeer hem uit en je keuze is gemaakt!![]()
Oorspronkelijk geplaatst door Lutz
![]()
![]()
Standard Plus is de Flame- top versie van de standard en kost maar iets van 400 bij Musicstore. Er staat namelijk een Plus afgebeeld maar er staat standard. Plus zijn volges mij alleen wat xtra kleurtjes, kost net zoveel.
Andere gitaren:
LTD 400 series, erg goed naar schijnt
Jackson
Epi LP Zakk Wylde/ Ace Frehley/ Lynyrd Skynyrd signature tussen 500 en 800 € allemaal
Fender Highway series
Een BC-Rich is vast ook wel te krijgen
vanaf 800 € kun je bij Shamray je eigen custom-made gitaar laten maken
PRS SE series
Fame Prs-kopiëen, erg goed naar 't schijnt
Ibanezzen uitraard
Jacksons
verder is er vast nog heel veel ander leuk speelgoed in deze prijsklasse...
Gibson ES 335 Studio '91 | Fender Telecaster Pink Paisley '85 | Gibson J35 | Vox AC10
- Gretsch Electromatic serie
- Epi Les Paul
- Epi thinline hollow body's
- Jap Fenders
- ...
YAMAHA PACIFICA 812V:
verkrijgbaar in Flamed maple Blauw/Rood of Sunburst
Seymour duncan pickups (JB hum en 2x SSL-1 single coils)
Pushpull in de tone knop om de hum te splitten en 5 way switch
Sperzel trimlock tuners
soort van gekloonde wilkinson tremolo (werkt goed)
redelijk vlakke toets, ietsje vlakker als een strat
rosewood toets
kortom: gewoon een supergoed alternatief voor een strat, mooi afgewerkt ook ! Ik heb er 685 euro voor betaald.
Blade... er zijn een aantal modellen die in deze prijsklassen zitten, niet allemaal dus! :wink:
Oorspronkelijk geplaatst door Vulvasonic
+1 voor die Yamaha Pacifica 812W.
Verder, zelfde type doel:
Cort G290 (HSS Seymour Duncans, Wilkinson trem, Sperzel locking tuners) +/- 650 euro.
En verder heb ik laatst op een amberkleurige Epi LP standard gespeeld van 559 euro die ook super was.
Gezocht:
Marshall 2553 (50W) in zwart tolex | Hamer Californian Elite in Aztec Gold
Behoorlijk de bijlman met wat gemene karbonades en versnipperingsvaardigheden ter laars.![]()
Ik heb een Jackson DXMG, met reversed head. Nieuw is deze momenteel (Juli 2005) 549,-
Dit is een gitaar die voornamelijk voor metal geschikt is, hoewel er ook wel goede rock uit te krijgen is. De tremolo vind ik persoonlijk behoorlijk degelijk (Floyd Rose Licence).
De elementen die erin zitten zijn EMG HZ. Ik vind ze zelf iets minder, omdat ze toch vrij schel klinken. Uiteraard is dit goed te modden.
De hals is heel goed afgewerkt, heel glad en plat, uitermate geschikt voor het wat snellere werk van solo's of snel switchen tussen powerchords. Het doublelocking systeem erop zorgt ervoor dat hij nagenoeg niet ontstemt als de tremolo vast is gezet (ik hoef maar 1 keer in de 2 weken te stemmen, terwijl ik toch iedere dag meerdere uren speel), als de tremolo niet is vastgezet, moet er wat vaker gestemd worden, maar is hij nog steeds redelijk stemvast.
De Mastertone en de schakelaar (3-way) zorgen voor een behoorlijk geluidsverschil in allerlei combinaties.
Thou shalt not make repetitive generic music!
Thou shalt not make repetitive generic music!
Thou shalt not make repetitive generic musc!
-Scroobius Pip
Buitenkansje in deze categorie: Gibson Les Paul Special faded. Prijs rond de 800 euro. 2 x P90 elementen. Een Les Paul met single coil trekjes. Zalige gitaar om te spelen en geschikt voor elke muziek, behalve de extreem harde rock varianten.
All I need to get me high
Is stand next to my amplifier
- Paul Gilbert
Te koop:
Haar Telecaster, Swamp ash, birdseye maple nek en Brazilian rosewood toets.
Marshall 6101 LE
Ibanez PT707 phaser incl. doos
EPIPHONE BB King Lucille Ebony Hollowbody-Gitaar
Serie: Les Paul Artist Collection
FEATURES:
[ Pickups: 2 Humbucker w/ Stereo Varitone
[ Hardware: Gold
[ Mensur: 24-3/4 Zoll
[ Halskonstruktion: Set
[ Hals: Ahorn, 22 Bünde
[ Korpus: Ahorn
[ Decke: Ahorn
[ Einlagen: Block-Einlagen
[ Griffbrett: Palisander
[ Elektronik: 2-Volume, 2-Tone, 3-Wege Schalter
[ Farbe: Ebony
véél waar voor je geld en volgens mij en één van mijn favorieten, voor 739Eurotjes te koop bij music-town
Favorieten/bladwijzers