Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 13 van 14 EersteEerste ... 311121314 LaatsteLaatste
Weergegeven resultaten: 121 t/m 130 van 139
    Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackSun
    shit ateng, jij wil het gewoon niet zien he....
    Allemachtig...betonnen snelweg voor je kop?
    Hier MOET ik toch even op reageren, ik heb serieus hardop moeten lachen toen ik dit las. Overigens geef ik je helemaal gelijk, de situatie wordt belicht door een aantal buizenkenners (Al, PeeVee, Nico, ...), en iemand presteert het om er bot tegenin te gaan omdat het 'tot nu toe prima gaat'. Hoe dom kun je zijn? Maar goed..

Weet iemand trouwens wat de impedantie van mijn 4 x 12" Marshall JCM800 1960 lead cabinet is? Hij staat met z'n achterkant tegen de muur en ik heb geen zin om te gaan kijken

Member

Standaard

Inmiddels heb ik de hele thread gelezen, bedankt voor de opheldering.. Dit is stof die ik regelmatig moet lezen, het zakt altijd weg als ik er een tijdje niet mee word geconfronteerd... Interessant is het wel!

Banned

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amp
    Citaat Oorspronkelijk geplaatst door BlackSun
    shit ateng, jij wil het gewoon niet zien he....
    Allemachtig...betonnen snelweg voor je kop?
    Hier MOET ik toch even op reageren, ik heb serieus hardop moeten lachen toen ik dit las. Overigens geef ik je helemaal gelijk, de situatie wordt belicht door een aantal buizenkenners (Al, PeeVee, Nico, ...), en iemand presteert het om er bot tegenin te gaan omdat het 'tot nu toe prima gaat'. Hoe dom kun je zijn? Maar goed..

Weet iemand trouwens wat de impedantie van mijn 4 x 12" Marshall JCM800 1960 lead cabinet is? Hij staat met z'n achterkant tegen de muur en ik heb geen zin om te gaan kijken
    Multimeter op de plugnaar de versterker zetten:
    rond de 5-6 ohm = 8 ohm
    rond de 12-13 ohm = 16 ohm

Nico

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door Amp
    Toevallig net achter gekomen omdat Martijn mijn tweedified Bassman topje heeft overgenomen en dat ampie op zo'n Marshall cabinet wil gebruiken.

Gebruik je beide uitgangen (schakelaartje op stereo!) dan is het 2 x 8 Ohm (2 x 2 speakers van 16 Ohm parallel). Zet je het schakelaartje op "mono" dan is de linker uitgang speakers serie-parellel (dus 16 Ohm) en de rechter uitgang "alles parallel" (dus 4 Ohm), kan ook omgedraaid zijn, weet het niet zeker meer. Er stond een plaatje op www.marshallamps.com maar ik kan er effe niet bijkomen.
    TK: Mesa Boogie Studio Series .22 €400

Member

Standaard

Hmm, ik denk dat ik toch maar gewoon even ga kijken.. Ik heb namelijk helemaal niet twee uitgangen op mijn cab ...
    Maar bedankt voor de info!

Senior Member

Standaard

Sorry, volgens mij was dat een JCM900 cabinet...

Senior Member

Standaard

Hallo, ik heb een JCM 900 cab maar mijn vriend heeft nog geen cab en we hebben direct repetitie. Als ik mijn cab dan op stereo zet is het 8 ohm per kant hé ?Maar hij heeft een 4 ohm transistor en ik een jcm 800. Hoe moeten we het dan doen ??

Senior Member

Standaard

Citaat Oorspronkelijk geplaatst door EpiCenturiesAWAy
    Hallo, ik heb een JCM 900 cab maar mijn vriend heeft nog geen cab en we hebben direct repetitie. Als ik mijn cab dan op stereo zet is het 8 ohm per kant hé ?Maar hij heeft een 4 ohm transistor en ik een jcm 800. Hoe moeten we het dan doen ??
    4ohm transistor op 8ohm cab moet geen probleem zijn. Je JCM800 zal wel een ohm switch hebben. Die dus op 8 ohm zetten.
    Geen probleem lijkt mij.

Senior Member

Standaard

Nee alles was perfect verlopen

Senior Member

Standaard

Hehe... we zijn er nu echt uit denk ik... In onderstaande deze thread is een berichtje geplaatst met een quote van email van Dolf Koch:

Dus: bij TRANSISTORVERSTERKERS moet de totale impedantie van de kasten HOGER zijn dan de impedantie van de versterkeruitgang. Dit om overbelasting van de versterker te voorkomen.

Bij BUIZENVERSTERKERS moet de totale impedantie LAGER zijn dan de impedantie van de speakeruitgang van de versterker. Dit om hoge signaalpieken in de uitgangstransformator te voorkomen waardoor je de uitgangstransformator kan opblazen.

kan dit een keer in een FAQ a.u.b. ?

http://www.gitaarnet.nl/forum/viewtopic.php?t=62102

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten