Welkom op het GitaarNet.
+ Reageren op discussie
Pagina 4 van 4 EersteEerste ... 234
Weergegeven resultaten: 31 t/m 38 van 38

Discussie: AX84 P1 zelfbouwkit

  1. #31
    Senior Member
    Geregistreerd
    5 januari 2003
    Locatie
    Zwartewaal, The Netherlands
    Berichten
    3.275

    Standaard

    Lees de sticky's mensen!
    Die waarschuwing is geen grapje en spanningen van rond de 400Volt zijn dat ook niet!

    Franc.
    Franc.
    "I live my life like there's no tomorrow"
    www.VernetAmps.com

  2. #32

    Standaard

    zeg ieme,

    waarom begin je niet of, met een effect, of met een 9v amp. zoals de little gem , te vinden op runoffgroove? (ik ga er in igg wel een bouwen ) geen buizen, geen gevaarlijke elco's en weinig onderdelen..makkelijk in elkaar te steken op een broodplank (zoals V!N het noemt..)

  3. #33
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2005
    Locatie
    Hoogerheide
    Berichten
    9

    Standaard pas op

    pas op hoor die 175 dollar kost het in amerika
    Gaat dat naar Nederland dan betaal je buiten de extra verzend kosten
    ook nog tax en btw. Alternatief tik een oude radio op de kop en laat iemand die er verstand van heeft een ax 84 bouwen. ze klinken in ieder geval veel beter dan die kleine prul versterkertjes uit de winkel.

  4. #34
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2005
    Locatie
    Hoogerheide
    Berichten
    9

    Standaard pas op

    pas op hoor die 175 dollar kost het in amerika
    Gaat dat naar Nederland dan betaal je buiten de extra verzend kosten
    ook nog tax en btw. Alternatief tik een oude radio op de kop en laat iemand die er verstand van heeft een ax 84 bouwen. ze klinken in ieder geval veel beter dan die kleine prul versterkertjes uit de winkel.

  5. #35
    Junior Member
    Geregistreerd
    14 januari 2005
    Locatie
    Hoogerheide
    Berichten
    9

    Standaard pas op

    pas op hoor die 175 dollar kost het in amerika
    Gaat dat naar Nederland dan betaal je buiten de extra verzend kosten
    ook nog tax en btw. Alternatief tik een oude radio op de kop en laat iemand die er verstand van heeft een ax 84 bouwen. ze klinken in ieder geval veel beter dan die kleine prul versterkertjes uit de winkel.

  6. #36

    Standaard

    Kan je elke oude radio gebruiken? Of kan je enkel oude versterkers gebruiken? Waar moet ik op letten? Tips?

    Ik ben momenteel bezig om zoveel mogelijk te lezen over electronica en amps, heb al wat ervaring met mods aan amps en effectjes, ik wil enorm leren door een hele hoop effectjes in elkaar steken, misschien dan een buizen pre-ampje, en dan, als ik er genoeg over weet, wil ik een champ of een AX-je bouwen.
    Alleen, die amp wil ik zo low budget mogelijk houden (behalve mss de condensatoren), en probeer nu al wat onderdelen bijeen te schrapen. Buisjes heb ik al liggen (Een hoop ECC83 en een paar 6L6GC's), alleen de transfo's en eventueel het chassis zou ik willen cannibaliseren van een ouwe radio. Zijn er bepaalde types radio die ik kan gebruiken, of heeft er nog iemand tips, suggesties, ....

  7. #37
    Member
    Geregistreerd
    22 januari 2005
    Locatie
    Driebergen
    Berichten
    70

    Standaard

    heb even niet de hele topic gevolgt maar :wink:

    onderdelen voor buizenversterkers zijn meestal niet goedkoop... als je uit zuinigheid zelf 'n buizen-amp wil bouwen is 'n 2e hands bijna altijd goedkoper MAAR(!)
    als je je eigen sound wilt maken is het gewoon heel tof om je eigen amp te ( laten ) bouwen.

    Ps In de states betaal je minder dan 8.5% btw en is de inkomstenbelasting veel lager dan hier...

  8. #38
    Senior Member
    Geregistreerd
    22 oktober 2003
    Locatie
    ergens in Friesland
    Berichten
    1.640

    Standaard

    Verduin Electronics heeft een champ kit, helemaal compleet voor 485 euro. Mss ook interessant voor je. Zit alleen geen speaker bij.

 

 

Favorieten/bladwijzers

Favorieten/bladwijzers

Regels voor berichten

  • Je mag geen nieuwe discussies starten
  • Je mag niet reageren op berichten
  • Je mag geen bijlagen versturen
  • Je mag niet je berichten bewerken
  •  
Back to top